3 år till sommaren, behövs/vilken barnvagn? Ej syskonvagn
Ni som har barn i åldern 2-3,5 år har ni barnvagn? Jag vänder mig till er som inte använder syskonvagn. Vårt barn blir 3 till sommaren och har vuxit ur sin nuvarande vagn.
Ni som har barn i åldern 2-3,5 år har ni barnvagn? Jag vänder mig till er som inte använder syskonvagn. Vårt barn blir 3 till sommaren och har vuxit ur sin nuvarande vagn.
Hedebris: Ja du ja. Alla kanske inte har det så bra?
Liii82: Nej du. Min 4-åring kan inte gå så långt i min takt. Har aldrig nånsin träffat en 4-åring som rör sig i en vuxens tempo. Och jag vill gå, inte cykla. Sluta moralisera över andras val!
Liii82: Är jag mindre ego om barnet åker i en cykelsits än om han sitter i vagn alltså? ð??³
Jösses, alla barn är olika, föräldrarna är olika, familjerna är olika....
Min äldsta använde vagn vid enstaka tillfällen tills hon var 5 1/2 och lärde sig cykla utan stödhjul.
Mellan satt i vagn vid enstaka tillfällen tills hon var 6 (i lillasysters vagn då, hade inte en egen till henne)
Lillasyster slutade åka vagn när hon var 2 1/2. Men med henne har vi också haft helt olika förutsättningar. Vi bor utomlands, i behagligt klimat, jag är hemmafru...hade all tid i världen. Så såg inte vårt liv ut med de andra två.
Vi har en emmaljunga Nitro City med ståbräda för storasyster (var 2 när lillebror kom, nu är hon 3 år). Hade en syskonvagn men använde den aldrig så den såldes. Ska vi iväg på långtur eller utflykt har vi en paraplyvagn som stora kan sitta i om hon blir trött.
min tjej är 3 och har lärt sig cykla utan stödhjul och kan cykla när vi ska någonstans
Hade hon inte kunnat cykla hade vi nog använt vagnen mer, vi har en race.
Tycker att det beror på vilken familj man är. Pm man är mycket ute och går och om man går långa sträckor, är man det så behöver man nog en lätt vagn till sin treåring.
Uppdaterar lite kort.
Emmaljunga Scooter 3s inhandlades vid påsk ( kampanjpris på Babyexperten ). Jättesmidig, skön att köra och vårat barn tycker om att sova i den. Men den har inte använts så ofta eftersom det är cykel som gäller för hela slanten
Tur att vi inte köpte en dyrare vagn
Vill bara uppdatera läget eftersom diskussioner uppstod om/varför kring barnets behov av vagn. Den har knappt använts då vårt barn hellre har promenerat eller cyklat på sin tvåhjuling ( med stödhjul ), dock har den varit ovärderlig de sena kvällar då vi varit ute sent och behövt transportera ett trött barn hem till sin säng. Nu har vi gett bort den så det är definitivt slutåkt och jag saknar endast varukorgen. Så nu vet ni det😉
De som svara nej till att använda vagn vid två till tre års ålder går med största sannolikhet inga långrundor. Och då funkar det givetvis att inte använda vagn. Själv har jag ingen bil och vill har mkt motion även i dåligt väder, så jag har vagn till sonen som är tre år, en Mountain buggy som funka bra till stora barn, däremot har jag börjat ta med springcykeln på vagnen eftersom den inte har trampor så är den smidig att ta med, så han kan ta den då och då. Men att han skulle orka sparka den 4-5 km eller vandra fyra fem km, då skulle vi vara hemma till midnatt om vi börja vandra på FM. Och till er som 1-2-3 åringar som klarar detta, bra jobbat till er föräldrar????