Anonym (Sms) skrev 2014-04-09 18:09:19 följande:
Hon lämnade honom för hon träffade en ny, dom skildes, han träffade mig, hela första halvåret gick till att pendla mellan... "Din skitstövel du är inte värdig att vara mina barns pappa, du är kass, jag ska ta barnen, din nyas barn skadar våra barn, jag ska anmäla henne, dom får inget värdigt liv, dom förtjärnar det bästa, handikapp skadar mina din nya förstör våra barn" osv.... Till att någon dag senare övergå till, jag är ledsen för hur det blev. Jag älskar dig, har alltid gjort, du vet att jag ALLTID finns här för dig, jag vill bara barnens bästa, de skickar videos till varandra med låtar som påminner dem om varandra. De dra sex skämt, pratar lite difust om vad som är sexigt, skickar bilder på sig själva till varandra.....
Nu har hon ialla fall fattat att hon måste börja med en fråga om barnen så det gör hon, men respekt för att låta hans liv vara har hon ju tydligen inte...
Om det är så de gör så verkar det inte ens vara någon i dé att t ex ställa ultimatum på förändring för att du ska vilja stanna kvar i relationen. Kanske är saker som utelämnats här som skulle kunna nyansera, typ att han är så pass kuvad och känner sig tvungen att svara henne på samma sätt, eller något... Du antydde något om kuvad. Det verkar som att han inte har släppt henne i alla fall, eller är svag och inte har förmåga att göra det. Hon verkar osund också, verkar vara något som inte stämmer med henne. Verkar som att hon vill hålla kvar honom och underhålla känslorna.
Hur du än väljer att göra med relationen så bör man nog i alla fall absolut inte acceptera att de har så mycket kontakt och att de pratar om något annat än barnen. Frågan är om det går att lita på honom nu, då han verkar försöka hålla en del kommunikation hemlig.