• Anonym (Sms)

hur ofta är ok?

Jag börjar få känslan mer och mer att kommunikationen mellan min sambo och hans ex är mer än vad han säger...
    Dom gick isär för mer än ett år sedan, dom har två barn. Innan kommunicerade dom konstant och intimt, jag satte ner foten och det har svalnat något.
    Ändå ser jag på honom att hon smsar 6 av veckans 7 dagar oavsett om hon har deras barn eller ej. Hon kunde inte hålla sig en helg där han dessutom bad henne att inte höra av sig.... Det första smset handlar alltid om barnen men slutar oftast med något annat. Jag har försökt titta åt andra hållet. Kan ju lägga till att hon precis fått barn med sin sambo.
    Jag håller på att falla sönder och jag känner mig så förvirrad i om det är jag som överreagerar eller om det faktiskt är så att hon hör av sig för mkt.

• Svar på tråden hur ofta är ok?
  • Anonym (Sms)
    Påven Johanna skrev 2014-04-09 20:56:51 följande:
    Men ditt problem är ju inte din sambos ex, ditt problem är din sambo och hur han uppför sig. Det spelar väl ingen roll om du litar eller inte litar på henne - det är ju inte henne du har en kärleksrelation med -, däremot verkar det ur mitt perspektiv helt befängt att du håller ihop med honom om han verkligen beter sig som du beskriver här. 
    Kanske har du rätt i det. Kanske inte... Jag vet bara inte hur jag ska urskilja sakerna just nu. Kanske är det något jag behöver fundera över. Känna efter var problemet egentligen härstammar från. I de fallet så ligger ju problemet hos mig att jag inte vet ännu.
  • Anonym (tror inte jag)
    Anonym (Sms) skrev 2014-04-09 21:33:17 följande:
    Kanske har du rätt i det. Kanske inte... Jag vet bara inte hur jag ska urskilja sakerna just nu. Kanske är det något jag behöver fundera över. Känna efter var problemet egentligen härstammar från. I de fallet så ligger ju problemet hos mig att jag inte vet ännu.
    tror du din partner hade accepterat det om det varit du som gjort dom här sakerna?

• Anonym (Sms)
    MuppinCowboy skrev 2014-04-09 21:09:33 följande:
    Men varför i all världen har du tolererat det?

Jag hade kickat ut min partners fett osexiga arsle till tonerna till deras favoritlåtar.
    Dumhet diskriminerar inte
    Kanske för att jag ville tro att han förändrats.

I vilket fall har jag ju uppenbarligen inte kännt efter tillräckligt. Inte funderat över vad som är vad. Kanske där man bör börja?
  • MuppinCowboy
    Anonym (Sms) skrev 2014-04-09 21:37:13 följande:
    Kanske för att jag ville tro att han förändrats.
    I vilket fall har jag ju uppenbarligen inte kännt efter tillräckligt. Inte funderat över vad som är vad. Kanske där man bör börja?
    För oss som står på utsidan är det ju så lätt att se att det är över gränsen men för dig som lever i ett förhållande där det verkar som att han beter sig som om det inte skulle vara över gränsen förstår jag att det till en början blir förvirrande, men även då så har du ju känt att det inte känns rätt.

Vad du ska göra är att strunta i vad vi tycker, vad din man tycker utan känn efter vad du tycker.

Jag tror inte jag hade stannat i förhållandet oavsett om min partner hade bett om ursäkt och inte alls menat något illa för det ska inte behövas att jag påpekar att min partner går över gränsen utan det ska personen själv känna och tycka och helt enkelt inte göra, det säger sig själv att deras beteende är långt över vad som normalt accepteras i ett förhållande.

Att säga att dom båda varit respektlösa är ju att gå till underdrift, att hon gör det är en sak men han ska ju föreställa älska dig och där finner jag ingen ursäkt eller förklaring helt enkelt, noll respektlöshet och utan tanke på dina känslor.
  • Anonym (Sms)
    Anonym (tror inte jag) skrev 2014-04-09 21:36:26 följande:
    tror du din partner hade accepterat det om det varit du som gjort dom här sakerna?

Ja det tror jag, eller accepterat å accepterat. Men han hade lärt sig leva med det. Han var så söndermalen när jag träffade honom. Hon hade verkligen sågat ner honom till fotknölarna att han kunde inte ens säga nej till henne alls, men han har växt han har sagt nej och satt ner foten mer än tidigare. Kanske är frågan jag bör ställa mig om det är tillräckligt för att jag ska finna ro i det. För övrigt är han fantastisk med både sina och mina barn. Jo frågan ligger nog mer hos mig än hos någon av dom. Det är nog dags att ta tag i det.
  • Anonym (Sms)
    MuppinCowboy skrev 2014-04-09 21:45:10 följande:
    För oss som står på utsidan är det ju så lätt att se att det är över gränsen men för dig som lever i ett förhållande där det verkar som att han beter sig som om det inte skulle vara över gränsen förstår jag att det till en början blir förvirrande, men även då så har du ju känt att det inte känns rätt.

Vad du ska göra är att strunta i vad vi tycker, vad din man tycker utan känn efter vad du tycker.

Jag tror inte jag hade stannat i förhållandet oavsett om min partner hade bett om ursäkt och inte alls menat något illa för det ska inte behövas att jag påpekar att min partner går över gränsen utan det ska personen själv känna och tycka och helt enkelt inte göra, det säger sig själv att deras beteende är långt över vad som normalt accepteras i ett förhållande.

Att säga att dom båda varit respektlösa är ju att gå till underdrift, att hon gör det är en sak men han ska ju föreställa älska dig och där finner jag ingen ursäkt eller förklaring helt enkelt, noll respektlöshet och utan tanke på dina känslor.
    Ja, det är nog så... Att jag får känna efter... Men om jag nu vill vara med honom, hur reparerar man ett förtroende som brustit?

Ja det är väl en annan tråd och ett annat problem. Nu måste jag nog lirka reda på vart jag står och vad jag vill.
  • nymedlem

Han kanske har känslor kvar för henne? Det låter som att han flyttade in till dig i brist på annat boende, men att han fortfarande hoppas på att få henne tillbaka+
    Hon lämnade honom för en annan, sånt tar hårt. Hade dom separerat och levt åtskilda ett tag innan han träffade dig så hade nog saken varit annorlunda. Du är nog rebound tjejen för honom?

Gå vidare, kasta ut honom. Det är inte normalt eller ens acceptabelt beteende från hans sida.

• Fånga dagen
    " de skickar videos till varandra med låtar som påminner dem om varandra. De dra sex skämt, pratar lite difust om vad som är sexigt, skickar bilder på sig själva till varandra.....
    Nu har hon ialla fall fattat att hon måste börja med en fråga om barnen så det gör hon, men respekt för att låta hans liv vara har hon ju tydligen inte"

Detta som du skriver här väcker ju många frågor. Din sambo verkar ju i hög grad aktiv  i deras kontakt, och har passerat gränsen för vad som är acceptabelt med råge för längesen. Men du fokuserar endast på hans ex, vad hon ska fatta, och att hon inte har någon respekt för att låta hans liv vara. Vad visar HAN för respekt för dig och ert liv tillsammans genom att vara medaktör i detta? Du nämner ingenting om hans totala brist på respekt för dig. Det är väl inte under pistolhot han skickar bilder på sig själv till henne, skickar låtar som väcker gemensamma minnen, pratar lite diffust om vad som är sexigt, och allt vad det är?

Jag kan inte se annat än att de uppmuntrar varandra till att upprätthålla denna kontakt, som verkar vara allt annat än ett avslutat kapitel.  Har du verkligen förtroende för denne man? Känner du att han älskar, respekterar och värdesätter dig och ert förhållande? Vad hans ex gör är ju fullständigt ointressant. Det är vad HAN gör som du ska fundera och fokusera på. Från där jag står ser jag varningslampor överallt. Jag är förvånad att inte du ser detsamma.
  • Påven Johanna
    Fånga dagen skrev 2014-04-10 12:06:50 följande:
    " de skickar videos till varandra med låtar som påminner dem om varandra. De dra sex skämt, pratar lite difust om vad som är sexigt, skickar bilder på sig själva till varandra.....
    Nu har hon ialla fall fattat att hon måste börja med en fråga om barnen så det gör hon, men respekt för att låta hans liv vara har hon ju tydligen inte"

Detta som du skriver här väcker ju många frågor. Din sambo verkar ju i hög grad aktiv  i deras kontakt, och har passerat gränsen för vad som är acceptabelt med råge för längesen. Men du fokuserar endast på hans ex, vad hon ska fatta, och att hon inte har någon respekt för att låta hans liv vara. Vad visar HAN för respekt för dig och ert liv tillsammans genom att vara medaktör i detta? Du nämner ingenting om hans totala brist på respekt för dig. Det är väl inte under pistolhot han skickar bilder på sig själv till henne, skickar låtar som väcker gemensamma minnen, pratar lite diffust om vad som är sexigt, och allt vad det är?

Jag kan inte se annat än att de uppmuntrar varandra till att upprätthålla denna kontakt, som verkar vara allt annat än ett avslutat kapitel.  Har du verkligen förtroende för denne man? Känner du att han älskar, respekterar och värdesätter dig och ert förhållande? Vad hans ex gör är ju fullständigt ointressant. Det är vad HAN gör som du ska fundera och fokusera på. Från där jag står ser jag varningslampor överallt. Jag är förvånad att inte du ser detsamma.
    Det där sättet att se på saken har jag redan försökt introducera, dock helt utan framgång.
  • Fånga dagen
    Påven Johanna skrev 2014-04-10 12:31:41 följande:
    Det där sättet att se på saken har jag redan försökt introducera, dock helt utan framgång.
    Aj då!  Det har jag missat.Förvånad Skadar kanske ändå inte att ta det i repris? Ville bara försöka förmå ts att lätta lite på skygglapparna, så att hennes fokusering inte blir så ensidig.
  • Anonym (Sms)
    Fånga dagen skrev 2014-04-10 12:57:18 följande:
    Aj då!  Det har jag missat.Förvånad Skadar kanske ändå inte att ta det i repris? Ville bara försöka förmå ts att lätta lite på skygglapparna, så att hennes fokusering inte blir så ensidig.
    Jag har tagit till mig alla kommentarer från samtliga. Och har börjat processen av att fundera på hur JAG vill ha det. Något som inte är det lättaste.

Vår situation tillhör inte det vanliga därför tänker jag mig för innan jag "kastar" iväg...

Jag har pratat med honom och berättat om andra saker... Som jag kännt med som inte varit lika tydliga som dom börjar bli nu när jag har fått olika infalls vinklar från er...

Nu tror jag att jag vet vad jag behöver göra...

Men också fundera på vad vill jag med allt det här.

Varför jag har fokuserat på hans ex är för att jag nog delvis inte velat se min sambos del i det hela... Och för att hon med sitt konstanta kommunicerande kunde inte låt mig "glömma" men det har tagit mycket med tankar. Energi, men processen är igång.
  • Levande
    Anonym (Sms) skrev 2014-04-09 18:09:19 följande:
    Hon lämnade honom för hon träffade en ny, dom skildes, han träffade mig, hela första halvåret gick till att pendla mellan... "Din skitstövel du är inte värdig att vara mina barns pappa, du är kass, jag ska ta barnen, din nyas barn skadar våra barn, jag ska anmäla henne, dom får inget värdigt liv, dom förtjärnar det bästa, handikapp skadar mina din nya förstör våra barn" osv.... Till att någon dag senare övergå till, jag är ledsen för hur det blev. Jag älskar dig, har alltid gjort, du vet att jag ALLTID finns här för dig, jag vill bara barnens bästa, de skickar videos till varandra med låtar som påminner dem om varandra. De dra sex skämt, pratar lite difust om vad som är sexigt, skickar bilder på sig själva till varandra.....
    Nu har hon ialla fall fattat att hon måste börja med en fråga om barnen så det gör hon, men respekt för att låta hans liv vara har hon ju tydligen inte...
    Om det är så de gör så verkar det inte ens vara någon i dé att t ex ställa ultimatum på förändring för att du ska vilja stanna kvar i relationen. Kanske är saker som utelämnats här som skulle kunna nyansera, typ att han är så pass kuvad och känner sig tvungen att svara henne på samma sätt, eller något... Du antydde något om kuvad. Det verkar som att han inte har släppt henne i alla fall, eller är svag och inte har förmåga att göra det. Hon verkar osund också, verkar vara något som inte stämmer med henne. Verkar som att hon vill hålla kvar honom och underhålla känslorna.

Hur du än väljer att göra med relationen så bör man nog i alla fall absolut inte acceptera att de har så mycket kontakt och att de pratar om något annat än barnen. Frågan är om det går att lita på honom nu, då han verkar försöka hålla en del kommunikation hemlig.
  • Fånga dagen
    Levande skrev 2014-04-13 16:49:52 följande:
    Om det är så de gör så verkar det inte ens vara någon i dé att t ex ställa ultimatum på förändring för att du ska vilja stanna kvar i relationen. Kanske är saker som utelämnats här som skulle kunna nyansera, typ att han är så pass kuvad och känner sig tvungen att svara henne på samma sätt, eller något... Du antydde något om kuvad. Det verkar som att han inte har släppt henne i alla fall, eller är svag och inte har förmåga att göra det. Hon verkar osund också, verkar vara något som inte stämmer med henne. Verkar som att hon vill hålla kvar honom och underhålla känslorna.

Hur du än väljer att göra med relationen så bör man nog i alla fall absolut inte acceptera att de har så mycket kontakt och att de pratar om något annat än barnen. Frågan är om det går att lita på honom nu, då han verkar försöka hålla en del kommunikation hemlig.
    Dessutom har ju mannens ex nyligen fått barn med sin sambo.
Svar på tråden hur ofta är ok?