• Missmli

mammor i enköping

Hej ! Emelie heter jag och är 22 år jag och min sambo och våran lilla son på 7 månader håller på att leta lägenhet i enköping. Då min sambo fått jobb där så nåste vi flytta och vi känner igen där. Så jag undrar nu om de finna några mammor med barn eller folk över huvudtaget som skulle vilja slå ihjäl lite tid på dagarns eller bara prata så man slipper känna sig helt vilsen ;)

• Svar på tråden mammor i enköping
  • Missmli

Åh nej fy vad tråkigt ! Sånt man verkligen inte vill ska hända. Hoppas det vänder snart och att hon känner sig bekäm med att va på dagis !

Åh ja haha de lär jag med sakna. Lindex finns det ? Annars är de väl inte allt för långt till Västerås om man känner för att shoppa ;)

• silverfirren

Lindex glömde jag! De finns men som du sa är de inte alls långt till västerås (med super bra shopping) så i enköping köps mest akut saker man behöver :) 

Positiv uppdatering från förskolan! Nästan ingen gråt, massa lek och bus  och jag kom dit och åt lunch med henne och allt gick super! Nästa tisdag blir de att dom ska testa om de går att jag inte kommer dit (självklart ringer dom om de behövs). Är sååå nöjd med vår förskola att dom tar sig tiden att ha längre inskolning :) 

• Missmli

Åh vad skönt att höra ! :) är själv jätte nervös inför dagis start men tre det kommer gå bra. Svårt dock när jag inte känner till några förskolor i enköping så ingen aning om vilka som är bra och inte :/

Vi har äntligen fått en lägenhet nu så 1 november blir vi Enköpings bor. Måste erkänna att jag är otroligt rädd att lämna trygga västervik där familj och vänner finns bakom mig. Känns otroligt ledsamt :(

• silverfirren
    Missmli skrev 2014-08-26 21:33:38 följande:

Åh vad skönt att höra ! :) är själv jätte nervös inför dagis start men tre det kommer gå bra. Svårt dock när jag inte känner till några förskolor i enköping så ingen aning om vilka som är bra och inte :/

Vi har äntligen fått en lägenhet nu så 1 november blir vi Enköpings bor. Måste erkänna att jag är otroligt rädd att lämna trygga västervik där familj och vänner finns bakom mig. Känns otroligt ledsamt :(

ÅÅ grattis till lägenheten! Hoppas ni trivs och jag förstår verkligen att de är jobbigt att lämna de man vet för något okänt. Vart ligger lägenheten? :) 

De här med förskolor är bara att ni åker och hälsar på dom ni är nyfikna på så blir de nog bra :) För oss går de bättre och bättre dottern lämnas ute på morgonen och sen kommer vi och är med inne vid lunchen för hon blir jätte ledsen. Men tycker pedagogerna är underbara som verkligen ser till att de blir bra och att vi nu är inne på vecka 3 av inskolning (senaste 2 med att bara vara inne) fast den bara skulle vara 3 dagar. :) 
  • Missmli

Den låg på duvhöksgränd tror jag gatan hette. Bra/dåligt område?

Jag tänkte faktiskt ringa och höra vilken förskola som ligger närmast och vilken plats i kön jag har; har ställt mig i kö för någon månad sen.

Åh vad härligt, skönt att dom verkligen tar sig tid till att skola in ordentligt så hon ska känna sig trygg. :)

• silverfirren

Du kommer bo i närheten av mig, galaxens förskola är närmast och de är en jätte bra förskola som har barnbrist just nu så de kommer inte vara några problem med att få plats :) 

• Missmli

Åh vad bra ! Jag vet inte vika förskolor jag sökt på men ska kanske ta och ringa dom och sätta mig i kö där då :) så vi får en plats till november !

• silverfirren

bara att ringa till kommunen så fixar dom de nog lätt :) Finns karlavagnen där också men de är typ samma dom ligger i samma hus och delar gård och rektor :) 

• Missmli

Min sambo har tagit fel på inflyttning så de va inflyttning redan på måndag så vi flyttar visst redan i oktober så fort vi packat

• Missmli

Ingen som har Facebook eller instagram föresten ? :) kan va kul att se kanske vilka man pratar med ;)

• silverfirren

De är ett invandrartätt område men duvhöksgränd ligger på kanten av området och har hört att de är lugnt där har både vänner och släckt som bor där :) Jätte bra för barnen att vara ute och leka då husen ligger som en rad mot bilvägen och lekpark och allt är innanför mot skogsområdet :) 

Har fb, PMar dig för vill inte skriva ut här i tråden :) 

• Missmli

Bor i ett ganska invandrartätt område nu med. Eller ja det är rätt blandat. Ja men det känns ju skönt. Litar på mon sambo att lägenheten är något att ha. Har ju själv intw varit och kollat.

Ja vad kul att få ett ansikte på personen man pratar med :)

Svar på tråden mammor i enköping