Csn skuld och arbetslös. Hjälp snälla.
Hej. Det är så att jag undrar hur jag ska göra med min CSN skuld och undrar om någon är snäll och hjälper mig med mina funderingar. Det är så att jag just nu jobbar sen 1,2 år tillbaka men mitt kontrakt går ut sista maj och har då inget jobb. Jag har under tiden jag jobbat betalat av min CSN skuld utan problem men nu från maj kommer jag inte ha någon inkomst alls tills jag hittar ett annat jobb ( vet vem när det blir ) och min enda inkomst är vårdbidraget på 6400 för mitt funktionsförhindrade barn och som jag har förstått det så räknas det som inkomst? Hur ska jag kunna ha råd att betala till CSN med bara 6400 kr att leva på? Jag fattar inte hur det ska gå ihop liksom :( på försäkringskassans hemsida står det att för att man ska ha rätt till nedsänkning så ska man tjäna mindre än 111000/ år och vårdbidraget mitt barn har är helt vårdbidrag så med andra ord är det just 111000 /år så jag kommer inte kunna få nedsättning? .....fattar ingenting och är ledsen att det ska behöva bli så här när varenda krona behövs när man har ett barn med funktionsförhinder.