• novsep

fler än jag som fått ett härligt litet plus och ska få barn i januari?

Nu har vi fått ett plus här och jag är så otroligt glad men har svårt för att förstå att jag verkligen är det =)
    Jag har testat minst 10 stickor (testoman) som alla gett mig svaga plus så igår köpte jag ett digitalt gravtest.. Det stod "gravid" så då är det nog så haha! 

fler i samma sits? 

• Svar på tråden fler än jag som fått ett härligt litet plus och ska få barn i januari?
  • puckow
    sanna82 skrev 2014-08-27 14:52:30 följande:
    Jag var också på ul och var med om samma, ville inte visa kön och inga bra bilder blev det så jag fick en haldan att ta med hem. Hon var inte beredd på bilder och könfrågan heller - jag kanske borde ha sagt det innan jag lade mig?! :) Var på en undersökning redan i v 13 och där fick jag veta kön (till 75%) så ja.. vi får se! Grattis till alla er andra där ute!
    Bm försökte verkligen vända på hn men det ville hn inte, utan la sig med ryggen mot istället :P såhär låg hn hela tiden, otroligt att hon kunde kolla allt:

• puckow

Nej, gick verkligen inte att se, bm skakade om magen och försökte vända men då la hn sig bara med ryggen mot :P så få bli en överraskning :)

• Mifuna

Ansluter mig gärna här jag också. Väntar vårat tredje barn som är beräknat till 23 / 1. Har två grabbar sedan tidigare som är 4 & 6 år. Bor i Stockholm. Var på RUL i fredags, riktigt mysigt att få se lilla plutten men det gick inte att se kön vilket jag hade hoppats lite på. Lillen ville inte alls samarbeta på den punkten :)

• Winterbaby
    Mifuna skrev 2014-08-31 10:38:07 följande:

Ansluter mig gärna här jag också. Väntar vårat tredje barn som är beräknat till 23 / 1. Har två grabbar sedan tidigare som är 4 & 6 år. Bor i Stockholm. Var på RUL i fredags, riktigt mysigt att få se lilla plutten men det gick inte att se kön vilket jag hade hoppats lite på. Lillen ville inte alls samarbeta på den punkten :)

Välkommen Mifuna =)
    Vi väntar en pojke 6/1
  • novsep

Välkommen!

Vi väntar också vårt tredje barn, har en pojk som är 4 år och en dotter som är två. Vårt tredje och sista barn har bf 8/1.
    Tycker allt börjar bli så spännande igen, nu äntligen börjar jag känna sparkar o buffar i magen. Är i v 22 så har verkligen längtat efter det!
    Hur mår ni?

• Winterbaby

Går in i v 23 idag, jippie! 
    Igår fick jag ett rejält blodtrycksfall! Det var riktigt illa, yrsel, illamående o kräkningar. Föll ihop på badrumsgolvet på jobbet. Var läskigt som tusan! 
    Som tur var fick jag komma till BM senare på eftermiddagen. Hon kollade mitt bl.tryck som såklart var normalt igen. Dessutom lyssnade hon på hjärtljuden eftersom jag inte känner några direkta sparkar/knuffar. De små muskelryckningar jag upplever, kan jag inte svåra på är sparkar (har ju inget att jämföra med iom det är första ggr.) och hon var nöjd med vad hon hörde! =)

• Lagotto

21/1 för mig, och jäklar vad nervös jag är. Första barnet och allt. Jag och min pojkvän är unga, 18 och 19 men försökte sedan augusti 2013, så ett leende på läpparna när stickan sa plus! Dessutom har alla bemöt oss bra, både på ultraljuden och barnmorskan. :)

• LängtansBlåaBlomma
    Lagotto skrev 2014-10-12 10:08:41 följande:

21/1 för mig, och jäklar vad nervös jag är. Första barnet och allt. Jag och min pojkvän är unga, 18 och 19 men försökte sedan augusti 2013, så ett leende på läpparna när stickan sa plus! Dessutom har alla bemöt oss bra, både på ultraljuden och barnmorskan. :)

Spännande :) har du någon kompis som har barn? I min omkrets pluggar och jobbar de flesta några år innan de skaffar barn så jag hör trots mina 27 år till dom yngsta som ska ha barn. Men jag ska försöka hitta en föräldragrupp att ha som mitt sociala nätverk under föräldraledigheten.
    kampenmotpco.blogg.se/ - äntligen gravid! BF 1/1 2015
  • Lagotto
    LängtansBlåaBlomma skrev 2014-10-12 13:23:35 följande:

Spännande :) har du någon kompis som har barn? I min omkrets pluggar och jobbar de flesta några år innan de skaffar barn så jag hör trots mina 27 år till dom yngsta som ska ha barn. Men jag ska försöka hitta en föräldragrupp att ha som mitt sociala nätverk under föräldraledigheten.

Bara en, haha. Annars har jag ingen alls och är yngre än dem senaste i min släkt har varit... men för mig gör det absolut inget eftersom jag alltid velat få barn innan jag var 25. Däremot googlar jag mycket efter bloggar osv om kvinnor med barn och ung åldern samt att så fort jag har fått lägenhet i uleåborg kommer att försöka komma in i någon mamma grupp :)
  • LängtansBlåaBlomma

Låter bra :)

Jag har bara en kompis med barn men hon bor för långt bort för att kunna umgås till vardags.

kampenmotpco.blogg.se/ - äntligen gravid! BF 1/1 2015
Svar på tråden fler än jag som fått ett härligt litet plus och ska få barn i januari?