• Novasmamma

Dödstraff på exempelvis barnamord/pedofili?

Jag håller på med en fördjupningsuppsats i filosofi där ämnet är dödsstraff. Så nu behöver jag er hjälp för att få statistik utifrån föräldrars perspektiv. Tacksam för er hjälp!

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Dödstraff på exempelvis barnamord/pedofili?
  • Styrox
    Novasmamma skrev 2014-05-08 20:28:57 följande:
    För att?
    För att på universitetsnivå kan knappast ett forum räknas som "allmänheten".
  • Novasmamma
    Styrox skrev 2014-05-08 20:30:33 följande:
    Blir din kväll bättre om du får lägga dig i hur min undersökning är uppbyggd? För i såna fall kan jag maila över hela kursplanen. Håll dig till ämnet!
  • Ingram
    Styrox skrev 2014-05-08 20:30:33 följande:
    Jo det är klart att universitetsnivå är allmänheten eftersom allmänheten tenderar att studera på universitet eller har gjort.
  • Styrox
    Ingram skrev 2014-05-08 21:03:39 följande:
    Jo det är klart att universitetsnivå är allmänheten eftersom allmänheten tenderar att studera på universitet eller har gjort.
    Alltså, om man ska fråga "allmänheten" innebär väl ändå det att man ska fråga just allmänheten och inte ett relativt snävt urval?
  • Styrox
    Novasmamma skrev 2014-05-08 21:01:10 följande:
    Blir din kväll bättre om du får lägga dig i hur min undersökning är uppbyggd? För i såna fall kan jag maila över hela kursplanen. Håll dig till ämnet!
    Jag har väldigt svårt att se att din handledare skulle godkänna din metod om det var på universitetsnivå. Det är bara det jag säger. 
    Skulle metoden ändå bli godkänd är det något som är seriöst fel i utbildningssystemet.
  • Jupiter
    Styrox skrev 2014-05-08 21:17:14 följande:
    Alltså, om man ska fråga "allmänheten" innebär väl ändå det att man ska fråga just allmänheten och inte ett relativt snävt urval?
    Allmänheten består just av alla människor...
  • Mika86
    Jupiter skrev 2014-05-08 20:30:22 följande:
    Seriöst? Tungan ute
    Japp, då kommer de till nytta.
    Döden är inte straff nog o fängelse, ja de få ett par år o det är inte heller tillräckligt hårt straff
  • Styrox
    Jupiter skrev 2014-05-08 21:27:10 följande:
    Allmänheten består just av alla människor...
    Ja, och hur många män tex har svarat på frågan?
    Där saknas typ 50% av "alla människor"
  • Novasmamma
    Styrox skrev 2014-05-08 21:28:32 följande:
    Att du orkar
  • Jupiter
    Styrox skrev 2014-05-08 21:28:32 följande:
    Jag kan ärligt inte svara på den fråga, kan du?
  • Styrox
    Jupiter skrev 2014-05-08 21:40:15 följande:
    Jag kan ärligt inte svara på den fråga, kan du?
    Nej, och det är det som är själva grejen här
  • LinneaJosie

Pedofili är inte ens ett brott, så det verkar ju hårt att kriminalisera det och belägga det med dödsstraff direkt. Blir du godkänd blir jag fan mörkrädd.

• Godnatt
    LinneaJosie skrev 2014-05-09 15:24:01 följande:
    Pedofili är inte ens ett brott, så det verkar ju hårt att kriminalisera det och belägga det med dödsstraff direkt. Blir du godkänd blir jag fan mörkrädd.
    Tittar du på KissXsis? Ja, då blir det giljotinen utan att passera gå.
    Promota din sida, skriv en artikel på fria-katalogen.se
  • mepetite

Vår uppsatsledare har gjort en kvalitativ uppsats på ett forum. En doktorand gjorde även sin 5åriga avhandling på flashback om drogrus. Så jo, det förekommer. Men för det finns det ju ingräen vetenskaplig sanning men man undersöker folks upplevelser av något fenomen.

• charras
    Booth skrev 2014-05-09 15:21:48 följande:
    Jag är inte för dödsstraff.  Men absolut för detta;

www.aftonbladet.se/debatt/article18798591.ab

En sak dom flesta inte tänker på att det är långt ifrån gratis, livstid, man kan bara anta att vi då snackar om högsta säkerhet, det kommer till ett dagspris på 2829 om dagen, års kostnad landar mjukt på milionen plus växel om året.
    Samtidigt som jag tycker det är inhumant att låsa in en människa utan möjlighet att nånsin komma ut och då plåga denna till döds, vi är väl inga barbarer tycker jag.

Mord, om det utan tvekan bevisas att människan har fullt medvetet avrättat nån och har inga som helst förmildrande omständigheter kring det så skjut av personen.
    Det finns inga lagar mot pedofili, i alla fall en sak har vi lärt oss från häxjakten bögar utsattes för på sin tid att man inte kan lagstadga sexlägning.
    Vad man däremot kan göra är bestraffa handling som skadar andra, kommer det fram att en pedofil har fullbordat våldtäkt på barn, vid upprepat tillfälle så tycker jag att det är bara att sätta en kula i pannbenet på denna, man behöver inte sikta bra heller så börja vid knäna.

Svar på tråden Dödstraff på exempelvis barnamord/pedofili?