• Novasmamma

Dödstraff på exempelvis barnamord/pedofili?

Jag håller på med en fördjupningsuppsats i filosofi där ämnet är dödsstraff. Så nu behöver jag er hjälp för att få statistik utifrån föräldrars perspektiv. Tacksam för er hjälp!

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Dödstraff på exempelvis barnamord/pedofili?
  • Kofot

Nej jag är emot dödsstraff. Varför göra någon till en mördare i lagens namn?

• Litet My

Nej, med tanke på anhöriga, som förutom det pga internet redan hängts ut och ofta hotas pga vad deras närstående gjort.

• Styrox

Okej såhär: Jag är emot dödsstraff och jag tycker att man ska hjälpa brottslingar att "inte falla tillbaka" som du kallar det.

Jag är även mot dödsstraff om det handlar om en pedofil som döms för brott där mitt barn var ett av offren.
    MEN skulle jag senare i livet träffa på personen, där denne var i ett dödshotande läge skulle jag inte göra någonting för att rädda personen. Skulle jag hamna i situationen där jag hade makt över brottslingen (typ kirurg) tror jag att jag skulle göra "ett diskret misstag" som gjorde att personen fick men för livet.

• fluu

Jag är emot dödsstraff. Då är personen död i alla evighet och så var det bra med det. Ett riktigt straff är att sitta inlåst på livstid.

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Stårschan

Inga dödsstraff! Däremot ska samhället skyddas från den typen av onda människor. Inlåsning och samhällsnyttigt straffarbete!

• Batmamba

En liten upplysning i all välmening, så att det inte strular till sig för dig: Du vet väl att en undersökning på FL inte uppfyller några som helst vetenskapliga krav? Kolla om din handledare godkänner det som metod.

• Styrox
    Novasmamma skrev 2014-05-07 20:25:23 följande:
    Vi ska fråga allmänheten om vad de anser!
    På universitetsnivå?
Svar på tråden Dödstraff på exempelvis barnamord/pedofili?