• Isbit

Jag fattar inte hatet mot SD

Jag förstår inte varför man kallar SD rasistiskt.

Är det för att man vill stoppa invandringen?

Alltså jag undrar seriöst, är inte så insatt *skäms*

Ni som inte gillar SD, vill ni ha in fler invandrare/flyktingar (whatever) i Sverige?

Är det de hela "bråket" handlar om?

• Svar på tråden Jag fattar inte hatet mot SD
  • RockabillyCarro

Rasist eller inte, vem bryr sig. Man får rösta på vad man vill, alla har inte samma åsikter. Är så trött på allt snack om rasist eller inte rasist så... Kan inte alla bara skippa de snacket och prata om den faktiska politiken i så fall. Att säga att någon är rasist är typ som att säga att någon är punkare/hippie eller vad som helst nu för tiden.. Det har ingen styrka i ordet/innebörden längre.

• Errol Flynn
    realist14 skrev 2014-06-30 16:32:16 följande:
    Skräck och misstänksamhet får de väl stå ut med då....vad tror du en människa känner som blir nerslagen av en sådan person då...skitbra, så har vi två psykfall istf en.....och en nermonterad psykvård. Jippie. :-/ 
    www.sydsvenskan.se/sverige/larm-om-psykvard-for-flyktingar/

Ställ dig i kö om du vill ha psykvård.
    Jag är som en krokodil. Stor käft och små öron.
  • de Robespierre
    Errol Flynn skrev 2014-06-30 16:29:31 följande:
    Sverige gillar att berätta sagor.

www.barnsrattigheter.com/bamse-forklarar-asyl.../

Angående läkartester borde man bara förklara på en gång att det är obligatoriskt. Punkt.
    Jag skulle inte bli så imponerad om vi får hit ex ebola.

www.svt.se/nyheter/varlden/ebola-sprider-sig-...

www.dn.se/nyheter/varlden/lakare-utan-granser.../

Det finns inga krav på läkarkontroller vare sig för återvändande nysvenskar eller nyanlända asylanter och anhöriga från de drabbade länderna.

I stället för att införa sådana rutiner som i Sverige anses kränkande mot invandrare väljer Socialstyrelsen att via UD gå ut med små tips till den som reser i de drabbade länderna att tvätta händerna ordentligt. Man avråder alltså inte ens från att resa till de områden där sjukdomen nu härjar som värst, bara att var noga med handhygienen och undvika fysisk kontakt med de som är sjuka.

Jag tycker det räcker med TBC som vi fått tillbaka. Vi behöver inte mer.

2013 hade Sverige över 1 miljon registrerade övernattningar från folk från Europa och resten av världen. Om man betänker hur snabbt smitta kan sprida sig idag så är dessa personer också en riskfaktor. Lägg sedan till vårt eget resande till riskländer och det som vi har möjlighet att få med oss hem.

• Errol Flynn
    de Robespierre skrev 2014-06-30 16:58:07 följande:
    2013 hade Sverige över 1 miljon registrerade övernattningar från folk från Europa och resten av världen. Om man betänker hur snabbt smitta kan sprida sig idag så är dessa personer också en riskfaktor. Lägg sedan till vårt eget resande till riskländer och det som vi har möjlighet att få med oss hem.
    Men vissa länder har värre smittor än andra. Det är inte dumt att inte ta risker.
  • realist14
    de Robespierre skrev 2014-06-30 16:58:07 följande:
    Menar du de som reser på¨semster till hemländerna?
    Det är väl vaccinationskrav om man åker till vissa länder iaf....hoppas att det gäller även dem.

• Errol Flynn
    realist14 skrev 2014-06-30 17:04:43 följande:
    Det är väl vaccinationskrav om man åker till vissa länder iaf....hoppas att det gäller även dem.
    Semester till landet man flytt från så fort man fått PUT är en klassiker
  • de Robespierre
    Errol Flynn skrev 2014-06-30 17:00:47 följande:
    Men vissa länder har värre smittor än andra. Det är inte dumt att inte ta risker.
    Visst är det så. När det gäller Ebola så är blir patienten sjuk väldigt snabbt och så pass sjuk att den knappast orkar förflytta sig ens till närmaste stad på egen hand. Så inkubationstiden är snabb och det smittar bara genom kroppsvätskor. Däremot kanske man bör vara medveten om hur fort en smittsam sjukdom som t.ex MERS, SARS eller liknande kan förflytta sig via folk som reser. Eller som en del forskare säger - Flygplatser är Pandemiernas bästa vän.
    discovermagazine.com/2012/nov/03-airports-are-pandemics-best-friend

• de Robespierre
    realist14 skrev 2014-06-30 17:04:43 följande:

Nej. Det var folk från Europa och resten av världen som kom hit till Sverige som turister och övernattade minst en natt på hotell, b&b, vandrarhem eller likn.
  • de Robespierre
    Errol Flynn skrev 2014-06-30 17:06:44 följande:
    Semester till landet man flytt från så fort man fått PUT är en klassiker smile5.gif
    Chansen att det var PUT är nog liten då det var registrerade kommersiella övernattningar.
  • realist14
    de Robespierre skrev 2014-06-30 20:38:57 följande:
    Visst är det så. När det gäller Ebola så är blir patienten sjuk väldigt snabbt och så pass sjuk att den knappast orkar förflytta sig ens till närmaste stad på egen hand. Så inkubationstiden är snabb och det smittar bara genom kroppsvätskor. Däremot kanske man bör vara medveten om hur fort en smittsam sjukdom som t.ex MERS, SARS eller liknande kan förflytta sig via folk som reser. Eller som en del forskare säger - Flygplatser är Pandemiernas bästa vän.
    discovermagazine.com/2012/nov/03-airports-are-pandemics-best-friend
    men det finns hopp nu, med radioteaterns hjälp :-/

• de Robespierre
    realist14 skrev 2014-06-30 20:43:23 följande:
    men det finns hopp nu, med radioteaterns hjälp :-/

Hoppas att jag har rätt när jag säger att du knappast lär se Ebola (eller andra VHF) här i Sverige. Däremot utsätter du dig alltid för en risk när du ger dig ut och reser i Europa och Internationellt. Då mest pga att du korsar vägen med potentiellt smittade personer fast risken är mycket mycket liten.
  • realist14
    de Robespierre skrev 2014-06-30 21:10:10 följande:
    Hoppas att jag har rätt när jag säger att du knappast lär se Ebola (eller andra VHF) här i Sverige. Däremot utsätter du dig alltid för en risk när du ger dig ut och reser i Europa och Internationellt. Då mest pga att du korsar vägen med potentiellt smittade personer fast risken är mycket mycket liten.
    Vet inte vilka sjukdomar som avsågs, men jag vill inte ha någon av dem kan jag säga.
  • Errol Flynn
    de Robespierre skrev 2014-06-30 20:42:59 följande:
    Chansen att det var PUT är nog liten då det var registrerade kommersiella övernattningar.
    Nähä?
  • Teser och tyckanden

Dilemma är att du väljer att tro Flynn, och hellre går till gymmet än att kolla av fler källor. Undrar om det är så många av deras läsare gör?

Svar på tråden Jag fattar inte hatet mot SD