Min hund bet!!
Som rubriken lyder.. Så har min hund bitit inte bara en utan TVÅ människor på kort tid!! Blir så ledsen så jag vet inte vad jag ska göra! Behöver tips och råd!!!
Hon är en liten blandras på 6 kilo, snart två år gammal!! Och hon har aldrig ens visat ett uns av tendenser till detta innan!
Första gången det hände så mötte vi en kvinna i helsvarta kläder (min hund gick lös), å jag gick med min barnvagn med en liten bebis som skrek! Å hunden gick snällt bredvid som vanligt tills hon bara tog fart å sprang mot kvinnan! Han inte ens reagera!!
Bad om ursäkt å betalade för stelkramp för henne såklart!! Tänkte att det måste ha berott på den lille som skrek å att hon ville försvara..
Tills nästa gång det hände då min svärmor gick med min hund å hennes egen, å enligt henne så stod som stilla, båda hundarna i koppel å pratade med en man, å helt plötsligt hoppade bara min hund fram och bet honom helt utan anledning? Låter helt knäppt men enligt henne så fanns det inget allt som provocerat henne, och hon är van vid hennes hund!!
Vad kan jag göra?? Vill ju inte ha en hund som biter när jag har en liten bebis.. Men hon är världens snällaste egentligen!!
Kan en hund ta efter en annan hunds beteende? Då min svärmors hund är en katastrof och inte lyder å lyssnar på henne alls! Han skäller hela tiden när någon kommer, vilket min hund också börjat med!! HJÄLP!!