• Forumvärd

    Borde Carl XVI Gustaf abdikera?

    Spaniens kung Juan Carlos har abdikerat och lämnat över stafettpinnen till Kronprins Felipe.
    Tycker du att vår kung borde göra detsamma och släppa fram Kronprinsessan Victoria?
    Eller är det t.om så att du vill avskaffa monarkin?

    Diskutera gärna i tråden!Solig

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Borde Carl XVI Gustaf abdikera?
  • korralin

    bort med monarkin tack :) 


    Mina tjejer är fucking revolutionärer, vi kastar molotovs och ni är inte som nån av oss!
  • auster

    Kungen borde abdikera och släppa fram Maddy som statschef. Maddy är till skillnad från Victoria snygg, smart, välklädd och är inte belastad med kungens gener.  

  • HåkanHjulhålt

    Ja bort med skiten, fånigt att vuxna människor leker kung och drottning.

  • Maidens Blush

    Vill absolut inte avskaffa monarkin. Det är en stor del av Sveriges historia och identitet. Vi är ju en av de få länder som har en av de äldsta dokumenterade monarkier i världen. Sedan tycker jag att kronprinsessparet kan behöva barnaåren och skapa familj innan det är dags! Nu arbetar de i team och kan avlasta varandra.

  • Voluptuous Shalimar
    Lena skrev 2014-06-03 07:22:14 följande:
    Jag håller med låt estelle börja skolan först.
    Tycker jag också. Får de fler barn så kan gärna alla barn få komma upp i skolålder innan Kronprinsessan tar över tronen.
  • gaymarrige

    kungen var monark när KP Viktoria föddes, varför skulle det vara värre för en drottning som regent att ha barn innan skolålder än en Manlig regent?

  • Mentat
    gaymarrige skrev 2014-06-13 07:27:04 följande:
    kungen var monark när KP Viktoria föddes, varför skulle det vara värre för en drottning som regent att ha barn innan skolålder än en Manlig regent?
    Kungen hade inget val då. Nu har han det och att välja att abdikera till förmån för Victoria just när hon har småbarn vore ingen bra idé ur hennes synvinkel.

    Om Kungens far hade levt hade Carl Gustav nog fortfarande varit kronprins när han blev pappa. Det har inte med någon könsfråga att göra.
  • UCharlotte

    Jag tror att Victoria kommer att bli en riktigt bra drottning. Hon är utbildad, berest, har en make som är "en vanlig snubbe" och så verkar hon ha hjärtat på rätt ställe.

Svar på tråden Borde Carl XVI Gustaf abdikera?