loka2000 skrev 2014-06-08 11:29:54 följande:
ps barnet är önskat av mig nu...jag älskar honom o han mig o för mig är det ett kärleksbarn ...för onom jordens undergång.han har INTE sagt att han lämnar mig än el kommer det om jag behåller..men alla säger tar man ett eget beslut mot den andras vilja måste man utgå ifrån att man kan bli ensam o då får man INTE bli arg , bitter, el något,,,han sa sin önskan. o jag får leva med hans val o visa respekt,
Nej, alla säger inte så. En del uttalar sig så puckat men det blir till deras fall.
Beslutet om barn eller inte tas naturligtvis redan innan det blivit någon befruktning, dvs
före samlaget. Det är då man får bestämma sig om man är beredd att ta konsekvenserna för en ev graviditet.
När kvinnan är gravid är ju barnet redan en realitet och om ingen missbildning eller olycka föreligger kommer den människan att fortsätta utvecklas kanske nästan omkring hundra år framöver. Fosterstadiet är bara en fas i människans utveckling och det krävs yttre våld mot fostret för att det ska dö.
Detta svåra beslut läggs på kvinnan och kallas frihet, men ofta är det så att mannen använder denna abortlagliga "frihet" att avliva barnet man väntar istället för preventivmedel.
Att då säga att det är kvinnan som tvingar mannen att bli pappa, vilken bullshit! Hon har väl knappast våldtagit karln, eller?
Sanningen är att fega män försöker tvinga kvinnor till abort. En del är då lättskrämda harar som agerar i fruktan och feghet och förvirring, sen blir de kanske bittra och tycker att mannen tvingade dem. Men ingen man kan egentligen tvinga en kvinna såvida han inte nästintill mördar dem båda, för kvinnan har rätt att fatta beslutet.
En modig kvinna slåss för sitt barn och sin rätt däremot och tar inte emot skit från dårar.