• Runes

Äter du lever?

Jag fick det just och vägrar äta det organ som är kroppens filter för gifter. Smakade bra förut men inte sedan med tanke på vad det är. Skulle inte ens ge det till en hund.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Äter du lever?
  • Minniemousemommy
    Paulina P P skrev 2014-06-10 15:38:14 följande:
    Tänk att vi som lever nu och i detta härliga land är så rika och välmående att vi inte behöver äta hela djuret utan tar de bästa bitarna och slänger bort resten. Fantastiskt!
    Gör dom inte korv av dom "äckliga" delarna?
  • Runes
    Minniemousemommy skrev 2014-06-10 17:58:53 följande:
    Nej och håret försvinner
  • Paulina P P
    Yngla skrev 2014-06-10 16:12:33 följande:
    vassego käka ögon, fårskalle och testiklar om du vill. Man lever bara en gång tsss
    Det kanske jag hade gillat. Särskilt om jag var uppuxen med det. Jämför surströmming. För att gilla surströmming måste man ha vuxit upp med det. De kroppsdelar du räknar upp har ätits förr och äts fortfarande i vissa delar av världen. Gemensamt är att man har varit tvungen att ta tillvara så mycket som möjligt av djuret. Det blir mycket svinn om man bara äter filéer.
  • Paulina P P
    Yngla skrev 2014-06-10 16:12:33 följande:
    vassego käka ögon, fårskalle och testiklar om du vill. Man lever bara en gång tsss
    Det roliga är att du förmodligen skulle känna äckel inför det du beskriver, men det gör jag faktiskt inte. I Thailand kan man köpa friterade flugor på gatorna. Jag tycker att det låter lite äckligt faktiskt, men det ska visst vara riktigt gott.
  • Paulina P P
    Minniemousemommy skrev 2014-06-10 17:58:53 följande:
    Leverkorv . Då äter man ju de "äckliga" delarna ändå fast i annan form ju.
  • Yngla
    Paulina P P skrev 2014-06-12 11:13:57 följande:
    Det kanske jag hade gillat. Särskilt om jag var uppuxen med det. Jämför surströmming. För att gilla surströmming måste man ha vuxit upp med det. De kroppsdelar du räknar upp har ätits förr och äts fortfarande i vissa delar av världen. Gemensamt är att man har varit tvungen att ta tillvara så mycket som möjligt av djuret. Det blir mycket svinn om man bara äter filéer.
    ah, nu äter ju jag köttbullar som inte är gjort av filéer precis. Jag har växt upp i en familj med norrlänskt ursprung som sätter i sig surströmming så det står härliga till men inte rör jag skiten för det. Till ämnet menade jag bara precis som jag sa. Om du tycker vi slösar så mycket i vårt i-land så får du glatt smaska på ett get öga om du vill Skrattande
  • Batmamba

Nej, äter inga delar av djur.

• Biffus

Nej, jag är vegan! Hade jag ätit djurdelar så hade jag ätit alla sorters delar. Det är fruktansvärt att de som envisas med att äta djurdelar slänger bort stora delar. (Jag lever som jag lär - jag äter bladen på jordgubbar t.ex.)

• DJÄVULENS HÖGRA HAND
    Biffus skrev 2014-06-14 14:20:22 följande:
    Nej, jag är vegan! Hade jag ätit djurdelar så hade jag ätit alla sorters delar. Det är fruktansvärt att de som envisas med att äta djurdelar slänger bort stora delar. (Jag lever som jag lär - jag äter bladen på jordgubbar t.ex.)
    Vad är det som säger att det är bättre att du äter bladen än någon annan i näringskedjan tex mikroorganismer eller mask fått tagit del av bladen...vad gör det bättre att du äter dem? Är nyfiken på hur du tänker?
  • Biffus
    DJÄVULENS HÖGRA HAND skrev 2014-06-14 15:02:41 följande:
    Vad är det som säger att det är bättre att du äter bladen än någon annan i näringskedjan tex mikroorganismer eller mask fått tagit del av bladen...vad gör det bättre att du äter dem? Är nyfiken på hur du tänker?
    För att jag anser att det är dumt att slänga mat. Jag har betalt för den och i vissa fall har den fraktats en bit till affären. Maskar har många växter att äta, växter som är svårare att bryta ner i det mänskliga matsmältningssystemet. Jag ser inte meningen med att slänga bort bladen på jordgubbarna och istället köpa andra blad (t.ex. spenat). När det inte påverkar smaken negativt, ser jag ingen anledning till att inte äta bladen Flört
  • DJÄVULENS HÖGRA HAND
    Biffus skrev 2014-06-14 19:17:59 följande:
    För att jag anser att det är dumt att slänga mat. Jag har betalt för den och i vissa fall har den fraktats en bit till affären. Maskar har många växter att äta, växter som är svårare att bryta ner i det mänskliga matsmältningssystemet. Jag ser inte meningen med att slänga bort bladen på jordgubbarna och istället köpa andra blad (t.ex. spenat). När det inte påverkar smaken negativt, ser jag ingen anledning till att inte äta bladen Flört
    Okej...tack var kul att höra din vinkling...Solig
    Lite roligt med nicket med tanke på allt..."Biffen"! Skrattande
Svar på tråden Äter du lever?