• Redaktör

    Hur mycket är ditt barn "ledigt" från förskola/skola i sommar?

    Sommarlovet närmar sig - hur ser det ut i din familj? Hur många veckor är ditt/dina barn hemma från förskola eller skola? Har det varit problem med att få ihop ledigheten - berätta gärnna.

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur mycket är ditt barn "ledigt" från förskola/skola i sommar?
  • kaffeamanda

    Hela veckor blir det bara tre under sommaren, vi har några veckors semester under vintrarna också. Resten av sommarveckorna är de på förskola/fritids 2-3 dagar i veckan (precis som under resten av året)

  • Majsan70

    Alltså sommarlovet börjar på fredag den 13 juli och slutar den 18 augusti och då är dottern ledig. Hon fyller 11 år i sommar och klarar sig bra själv. Å andra sidan jobbar jag nätter och är därmed ledig ganska mycket. Hon börjar sitt sommarlov med att åka på ridläger. Jag har sen semester 2/7-7/8. De dagar jag sover kommer hon förmodligen vara med min svägerska och kusinerna eller hos mormor. Maken går om mig med sin semester en vecka oxå. 

  • Anonym (USA)

    Jag är en av de hit tills fem som kryssade "inga vector". Tyvärr råkar jag bo i USA och har ingen semester. :(

  • FruOMor

    Min dotter är ledig med mig hela veckan när det är min vecka, detta är hennes andra vecka ledig så de blir lite varannan vecka ledigt fram till v 27 då hoppas ja hennes pappa har henne hemma så hon får lite sammanhängande semester..
    De jävligaste är att hennes pappa inte ens jobbar på dagarna och ändå så har han henne på Fsk hela dagarna och jag får snällt stå och se på.. Finns inget jag kan göra, har erbjudit mig att ha henne då ja är sjukskriven men nope..

  • Anonym (Ensam pappa)

    Det är ren lyx att kunna låta sitt/sina barn vara hemma hela sommarlovet. 

    Tänk om alla barn hade samma möjligheter i livet.

Svar på tråden Hur mycket är ditt barn "ledigt" från förskola/skola i sommar?