• Anonym (Tina)

Minska midjemåttet

Jag är 171 cm lång och väger 72 kg. Mitt midjemått är 97 cm. Hur ska jag få ner det? Det ser hemskt ut. Visst har jag lite övervikt men inte så pass mycket att midjemåttet borde vara så stort. Även om jag skulle gå ner runt åtta kg kan ju inte måttet minska till 70 cm. Jag mäter strax nedanför naveln, före frukost.

• Svar på tråden Minska midjemåttet
  • Träningsexpert Elmina

Hej

Det är olika var fettet sätter sig på kroppen men med viktnedgång så kommer midjemåttet att minska på alla.

låt förändringen ta tid och ge din kropp de bästa förutsättningar att kunna träna och må bra under tiden.

Träning, både styrketräning och kondition tillsammans med en kost som till stor del består av grönsaker, magert protein och fiberrika kolhydratkällor. Du behöver göra av med mer energi än vad du får i dig.

Se över din livssituation, stressar du? Sover du tillräckligt? Det är andra faktorer som påverkar ditt midjemått.

Få mer träningstips: www.facebook.com/Foraldrafitness
  • Anonym (Tina)

Jobbar 20 timmar i veckan på lugnt och trevligt jobb. Jag har gått ner nästan 30 kg och är slankare överallt utom magmåttet, det har minskat med tre cm. Även om jag går ner tio till hur ska det kunna gå ner nästan 30 cm? Jag tränar fem dagar i veckan, antingen styrketräning eller pass. Går till jobbet, 6 km enkel väg varje dag. Äter nyttigt och balanserat. Vet inte vad mer jag kan göra men börjar bli lite desperat med tanke på att jag närmar mig målvikten men fortfarande har den här magen. Vill bara samtidigt nämna att jag aldrig varit gravid.

• Anonym (Tina)

Något annat tips?

Svar på tråden Minska midjemåttet