• Anonym (Förbannad)

Drack han en öl innan hämtning?

Jag förstår ingenting. Blivit kallad till möte på förskolan. Mannen har tydligen skällt ut en fröken efter noter dagen efter har han lagt handen på frökens axel för att tacka för dagen varpå hon fått panik och skrikit rör mig inte rör mig inte. Jag själv har inte fått höra att något hänt då jag lämnat på mornarna. Tydligen ska han den dagen han skällt så vidunderligt också luktat alkohol. Han dricker nån öl på eftermiddag efter jobb varannan- var fjärde dag. Var tredje helg ett par tre stycken.jag fattar bara inte vad han har sysslat med egentligen??? Hur fan tänker han om han nu har gjort detta som rektorn och fröken samt "vittnen" anklagar honom för?? Var är hans tankar på barnen och på mig? Skäms något fruktansvärt för honom och känner det som att jag är skyldig fast jag inte har en susning om något. Visst vi har varit irriterade på den utsatta frökens bemötande vid ca. 4 tillfällen senaste månaderna men vafan??!!!! Ursäkta mitt språk men jag är utom mig av vrede!!! Mötet ska handla om hur man ska uppföra sig på förskolan samt om "hur vi har det hemma"? Jag känner mig medanklagad trots att jag aldrig har och aldrig kommer bete mig på det sätt min man tydligen gjort. Jag vet att han var irriterad över några saker den aktuella dagen men eftersom vi jobbar om varandra och sällan hinner sea eller tala längre stunder på telefon så sa jag till honom att ta det lugnt och vänta med att agera kring något av ämnena tills vi hunnit prata igenom allt sinsemellan. Jag är förbannad, ledsen, besviken, orolig och faktiskt totalt nedslagen. Grät i timmar idag. Pluggar +jobbar heltid och sköter i princip all familjeplanering hemma orkar vara inte med en sådan här katastrof!!! Karlskrälle, idiot. Lyckats tala med honom idag och han förstår inte allvaret utan "ska fixa mötet". Men hallå man tar inte bara tillbaka en sådan här sak, man beter sig inte såhär. Jag är av den uppfattning och tro att man näst intill alltid ska stödja sin partner men jag kan inte backa upp honom i detta. 1. Jag accepterar inte att han dricker en enda öl kring barnen då han är ensam... Eller för den sakens skulle innan hämtning(????) 2. Jag accepterar inte att gör ett spektakel av sig genom att skälla på det vid han tydligen gjort 3. Eftersom jag sköter familjeplanering studier och jobb förväntar jag mig att han lyssnar på mig när jag säger åt honom att "först talar vi om detta problem SEN agerar vi. Han har i denna situation varit totalt respektlös mot alla som är inblandade : den stackars fröken , den andra fröken som fick höra honom kalla den utskällda fröken för *****jävel , respektlös mot barnen (som inte såg detta hända)men som ska vistas bland lärare som ver hur deras pappa agerat, och mot mig som känner att jag också ska stå till svars för detta!! Vad ska jag göra?????hade aldrig förväntat mig att något sådant här skulle hända mig/oss!!!! Vad innebär mötet och hur ska jag ställa mig???? Hjälp!!!

• Svar på tråden Drack han en öl innan hämtning?
  • Anonym (?)

Hur vet Någon om det är en lättöl eller något starkare TS man druckit? Om han druckit. En lättöl eller två gör Inte att man har "alkoholproblem" som några i tråden får det till.

• Anonym (Förbannad)

Vet varken in eller ut. Jag själv har ju tagit illa vid mig då han druckit o blir svår att kommunicera med och har detta i huvudet då jag här det som förskolan påstår. Men jag har sjukt svårt att tro att han skulle ha varit det minsta onykter han blir inte berusad det minsta av t ex. en 5 %are

• Anonym (Förbannad)
    Ogago skrev 2014-06-13 09:22:45 följande:
    Vad jag har fattat så finns det alltid en anledning till att en kvinna skriker "Rör mig inte, rör mig inte". Det är inte det första man gör vid en begynnande konflikt. Det finns en orsak till detta som börjar långt tidigare och som mynnar ut till detta uttryck. Det handlar inte om en lätt beröring där och då, det handlar om nåt mer som har hänt som detta bara är kulmen på. TS - Du känner din man väldigt lite. Ni verkar inte umgås inte så mycket. Ni verkar inte umgås mycket tillsammans med andra människor. Era sociala interaktioner mellan varandra och andra verkar lite störda, om jag får säga. Alla läsare i denna tråden - Jag misstänker att det finns saker som inte har blivit sagda av TS. Det finns mer under ytan än vad vi får veta. Jag har definitivt mina sympatier hos dagispersonalen. TS verkar ha taggarna utåt (man får inte berätta att hon har svårt att förmedla saker i skrift, då går hon i taket). Hennes man utåtagerar när han pratar med dagispersonalen, vem vet mot vem mer, och dessutom har han alkoholproblem. Barnet kommer att få en tuff barndom. Jag önskar barnet all lycka till. Jag hoppas att dagiset får det lugnt från er båda vuxna. Men de två vuxna måste ta om hand om sina problem innan de eskalerar utom all kontroll.

Men herregud jag har inte gått i taket pga. kritik angående min skrift. Jag tycker bara inte det är så relevant att tala om det här. Andra verkar ha tagit till sig angående infon. Jag har inga problem med mina sociala kontakter, jag fungerar fint på arbetet, med mina grannar, i samtal med förskolan och andra föräldrar. Jag själv sa till min man att ta det lugnt prata inte om det närmsta dagarna på förskolan utan låt oss två samtala kring hur vi tycker och tänker och sen tar vi upp det på ett möte. Det var så jag ville gå till väga men tydligen blev det för mycket för honom. Jag styr inte honom. Jag har gjort det bästa jag kan av situationen som den är nu. Detta har aldrig hänt innan så jag förstår inte varför du tror att jag inte känner honom. Jag känner honom så mycket man kan känna någon man har barn med och levt ihop med varje dag i fem års tid, träffat hans familj, känner till hans bakgrund.
  • Anonym (mmm)
    Anonym (Förbannad) skrev 2014-06-13 12:36:21 följande:

Men herregud jag har inte gått i taket pga. kritik angående min skrift. Jag tycker bara inte det är så relevant att tala om det här. Andra verkar ha tagit till sig angående infon. Jag har inga problem med mina sociala kontakter, jag fungerar fint på arbetet, med mina grannar, i samtal med förskolan och andra föräldrar. Jag själv sa till min man att ta det lugnt prata inte om det närmsta dagarna på förskolan utan låt oss två samtala kring hur vi tycker och tänker och sen tar vi upp det på ett möte. Det var så jag ville gå till väga men tydligen blev det för mycket för honom. Jag styr inte honom. Jag har gjort det bästa jag kan av situationen som den är nu. Detta har aldrig hänt innan så jag förstår inte varför du tror att jag inte känner honom. Jag känner honom så mycket man kan känna någon man har barn med och levt ihop med varje dag i fem års tid, träffat hans familj, känner till hans bakgrund.
    Tycker inte du ska ta åt dig på det inlägget. Den personen verkar vara ensam om de åsikterna. Såklart du känner din man!

Hoppas allt går bra på mötet och jag tycker du ska prata med din man så du faktiskt kan stå bakom honom i detta.
  • Anonym (Förbannad)

Min förmåga att framföra mina tankar i skrift är inte speciellt viktig just nu, jag tycker det verkar som om folk fått en ganska bra bild av vad som hänt?? Jag har inte problem med sociala kontakter, aggressioner eller alkohol.. Jag vill göra det bästa för mina barn, vill inte ta dom ifrån denna förskola där de trivs så bra med pedagoger och vänner. Längtar att få höra vad som kommer fram på mötet så att jag kan processa detta. Självklart ska man hantera sina problem vilket jag inte hann( då min man agerade på det här viset utan min kännedom). Varför gå på mig? Jag har ju här öppnat mig för stöd i att hantera detta.

• Nenne666
    Anonym (Förbannad) skrev 2014-06-13 12:52:21 följande:
    Min förmåga att framföra mina tankar i skrift är inte speciellt viktig just nu, jag tycker det verkar som om folk fått en ganska bra bild av vad som hänt?? Jag har inte problem med sociala kontakter, aggressioner eller alkohol.. Jag vill göra det bästa för mina barn, vill inte ta dom ifrån denna förskola där de trivs så bra med pedagoger och vänner. Längtar att få höra vad som kommer fram på mötet så att jag kan processa detta. Självklart ska man hantera sina problem vilket jag inte hann( då min man agerade på det här viset utan min kännedom). Varför gå på mig? Jag har ju här öppnat mig för stöd i att hantera detta.

Bry dig inte om varför vissa har sånt enormt behov att trycka åt dig. Fokusera på er situation nu och hoppa konsekvent över idioterna. Och hoppas mötet går bra.
  • Anonym (mmm)
    Nenne666 skrev 2014-06-13 12:57:24 följande:

Bry dig inte om varför vissa har sånt enormt behov att trycka åt dig. Fokusera på er situation nu och hoppa konsekvent över idioterna. Och hoppas mötet går bra.
    Vi är fler som tycker så!
  • Anonym (Förbannad)
    Nenne666 skrev 2014-06-13 12:57:24 följande:

Tack det ska jag göra.
  • Anonym (Förbannad)
    Anonym (mmm) skrev 2014-06-13 13:22:42 följande:
    Vi är fler som tycker så!

Tack!!!
  • Vitrysk hockeyhjälte

Å andra sidan, vänder man sig till någon IRL, oavsett i vilket syfte, och uttrycker sig osammanhängande och allmänt otydligt kan det hända att man även då nödgas förtydliga sig innan vederbörande förstår vad man menar. Ser inte att det skulle vara någon större skillnad online.

Count hotfull pastor, sprungen ur kaos.
  • Nenne666
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-06-13 14:16:23 följande:
    Å andra sidan, vänder man sig till någon IRL, oavsett i vilket syfte, och uttrycker sig osammanhängande och allmänt otydligt kan det hända att man även då nödgas förtydliga sig innan vederbörande förstår vad man menar. Ser inte att det skulle vara någon större skillnad online.

Eh, ja.
  • Anonym (Förbannad)
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-06-13 14:16:23 följande:

Så jag skulle behöva förtydliga mig för t ex. Ogago? Som redan bestämt sig för att jag och min man inte är mer än främlingar för varandra och som dessutom är av uppfattningen att jag är socialt inkompetent, att det skulle vara synd om mina barn mm. mm. Har inget intresse av att förklara mig för någon som tydligen totalt bortser från min syn på hela händelse . Iof. Så är det synd om mina barn som har en pappa som har bettet sig men som tur är har de aldrig bevittnat detta beteende vara sig denna gång eller någon annan gång(då detta aldrig förr har hänt).
  • Vitrysk hockeyhjälte
    Anonym (Förbannad) skrev 2014-06-13 14:51:07 följande:

Så jag skulle behöva förtydliga mig för t ex. Ogago? Som redan bestämt sig för att jag och min man inte är mer än främlingar för varandra och som dessutom är av uppfattningen att jag är socialt inkompetent, att det skulle vara synd om mina barn mm. mm. Har inget intresse av att förklara mig för någon som tydligen totalt bortser från min syn på hela händelse . Iof. Så är det synd om mina barn som har en pappa som har bettet sig men som tur är har de aldrig bevittnat detta beteende vara sig denna gång eller någon annan gång(då detta aldrig förr har hänt).
    Nej. Det jag menar är att om det är uppenbart att flera av varandra oberoende personer har svårt att läsa eller förstå din TS är det inte vidare konstruktivt att bli förbannad på dem, utan då måste det rimliga vara att inse att man kanske kunde ha varit tydligare - även om man skrivit i affekt - och försöka rätta till det efterhand.

Att det finns folk som på förhand bestämt sig för hur det "är" och sen inte släpper det är dessvärre inget man kan göra något åt.
  • Anonym (Förbannad)
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-06-13 14:53:14 följande:
    Nej. Det jag menar är att om det är uppenbart att flera av varandra oberoende personer har svårt att läsa eller förstå din TS är det inte vidare konstruktivt att bli förbannad på dem, utan då måste det rimliga vara att inse att man kanske kunde ha varit tydligare - även om man skrivit i affekt - och försöka rätta till det efterhand. Att det finns folk som på förhand bestämt sig för hur det "är" och sen inte släpper det är dessvärre inget man kan göra något åt.

Jag har inte blivit förbannad . Jag har däremot flera ggr. Poängterat att jag inser att ta är rörig men att jag inte orkat staka upp det igen pga att jag hellre får input av dom som lyckats harva sig igenom texten. Det blir typiskt FL rabalder av det hela och jag undanber mig det i min TS. Då det verkar finnas folk som kan ge konstruktiv feedback, trots min ts. jag har inte blivit förbannad kring kritik av min ts däremot ber jag er att antingen intressera er tillräckligt för att fråga om det ni ej förstår alternativt strunta helt i tråden.
  • Thyla
    Anonym (Förbannad) skrev 2014-06-13 15:01:15 följande:

Jag har inte blivit förbannad . Jag har däremot flera ggr. Poängterat att jag inser att ta är rörig men att jag inte orkat staka upp det igen pga att jag hellre får input av dom som lyckats harva sig igenom texten. Det blir typiskt FL rabalder av det hela och jag undanber mig det i min TS. Då det verkar finnas folk som kan ge konstruktiv feedback, trots min ts. jag har inte blivit förbannad kring kritik av min ts däremot ber jag er att antingen intressera er tillräckligt för att fråga om det ni ej förstår alternativt strunta helt i tråden.
    Din text går fin fint att läsa. Så skit i grammatik/stavning poliserna. Folk gillar att provocera- och gillar att ha rätt- men det är inte relevant.

Tycker inte du ska skälla på din man- låter mer som att han har ifrågasatt dem och därmed råkat trampa på dagisfrökens professionalitet. Låter inte som din man brusat upp av ingen anledning.

Så när ni går på mötet, se till att vara väldigt lugna och förklara lugnt eran version.
    Vad gällande logoped- så räcker det med att ni får bvc sjuksköterskans utlåtande - att det inte är aktuellt.

Hursomhelst- se till att inte bli som dagisfröken och bli dramaqueens
  • Anonym (Förbannad)

Känner mig lugnare idag. Haft en fin dag med flickan vid havet. Har gått igenom i huvudet hur vår situation med dagis sett ut senaste åren. Det är mest jag som skött kontakten med dom och vi har aldrig haft problem med något förens denna dam dök upp. Kan ärligt säga att detta rabalder aldrig hade blivit just rabalder i kontakt med någon av de andra i personalen. Börjat inse att någon har förstorat upp det hela och då har jag inte talat mer ingående med min man utan bara försökt supa in den lilla info jag fått från olika håll. Försöker inte förminska frökens upplevelse av det hela, mannen har säker satt henne på plats rejält och på ett väldigt osmidigt sätt och dessutom framför utomstående. Att han har luktat alkohol har jag ingen uppfattning kring, mycket möjligt att han svepte en 5% öl innan han gick iväg men ser ingen koppling mellan det och hans reaktion baserat på erfarenhet från våra år tillsammans. Han är ingen otrevlig aggressiv människa till naturen och njuter inte av att ställa till med scener. Pratat med min mor som är insatt i situationen med denna fröken.hon har själv träffat henne och reagerat över hennes sätt redan innan vi nämnt något för henne. Kändes skönt att återge allt för henne. Jaja, får se hur detta utvecklar sig.

Svar på tråden Drack han en öl innan hämtning?