• johannessssss

jag blev kallad en sjukt äcklg männska precis

av någon på forumet.

är det ok att trycka ned en annan människa så? varför är jag sjukt äcklig? vad har jag gjort personen i fråga? hen känner inte mig, varför då döma?

det är just detta jag menar med att folk är elaka mot mig.

• Svar på tråden jag blev kallad en sjukt äcklg männska precis
  • Hen

Jag är kvinna och du vill dela ut mig bland män för användning? Ja det är lite äckligt tyvärr.

• BandAnna

Typ sjutusentrehundranittiofjärde tråden med samma gamla gnäll. 
    Varför söker du inte hjälp hos någon utbildad istället för att sitta här och ojja dig?

• johannessssss
    Aniiee skrev 2014-07-04 22:31:49 följande:
    Jag kallar inte DIG för massmördare. Jag säger att du har samma TANKEGÅNGAR, FÖRHÅLLNINGSSÄTT och RETORIK för en som råkar vara massmördare. Precis som jag påstår att nazister har samma tankegångar, förhållningssätt och retorik som Adolf Hitler.
    fast jag är varken nazist eller mass-mördare supporter.
  • tobbe01
    johannessssss skrev 2014-07-03 21:58:08 följande:

av någon på forumet.

är det ok att trycka ned en annan människa så? varför är jag sjukt äcklig? vad har jag gjort personen i fråga? hen känner inte mig, varför då döma?

det är just detta jag menar med att folk är elaka mot mig.

Du kanske ska fundera på att göra något annat på dagarna än att starta sådana här trådar? Du kanske kan träna, läsa god uppbygglig litteratur, studera psykologi/sociologi, öva dig på att le och se trevlig ut, träna in några artiga och trevliga fraser tillsammans med ett leende? 
  • tobbe01
    Aniiee skrev 2014-07-04 22:32:50 följande:
    Om du har fobisk personlihetsstörning så kanske du borde ha internetförbud.....
  • Fobiker
    Dejtande skrev 2014-07-04 23:24:20 följande:

Ok, jag har googlat på din diagnos och mitt personliga råd är:

att hålla dig borta från internetforum. "Fobisk personlighetsstörning (AvPD) (eller undvikande personlighetsstörning) är en personlighetsstörning med ett genomgående mönster av social hämning, låg självkänsla, känslor av otillräcklighet och överkänslighet för negativa omdömen. Störningen visar sig i ett flertal olika situationer och sammanhang från tidig vuxenålder. Personer med fobisk personlighetsstörning ser ofta sig själva som socialt odugliga eller inte socialt tilltalande och undviker social kontakt av rädsla för att bli förlöjligade."

Behandla dina medmänniskor (även de i forumen) som du själv vill bli behandlad, dvs inga nedsättande kommentarer, utan framhäv de positiva sidorna.
    Jag har samma diagnos som TS, Fobisk personlighetsstörning. När jag läser det TS skriver kan jag känna igen vissa saker, som självföraktet och hopplösheten. Men överkänsligheten och aggressiviteten känner jag inte igen. Jag vet inte om någon av oss är mer eller mindre typisk för diagnosen, men vi är ju ändå olika individer, trots att vi har samma diagnos. Jag klarar mig bra på internetforum. Jag är iofs jäkligt självkritisk av mig och ger mig inte alltid in i debatter, även om jag har en åsikt i frågan. Men jag tycker inte jag tar åt mig så värst mycket av vad folk säger och jag brukar inte attackera folk verbalt till höger och vänster.

Till TS vill jag säga: Du verkar inte vara i balans nog för att vara på det här forumet och kanske inget annat forum heller just nu. Du tolkar verkligen allt som sägs som attacker mot dig, även när det inte är fråga om attacker. Jag vet inte om det är så att du bara mår väldigt dåligt just nu, eller om du alltid är såhär. Du verkar i alla fall inte må bra av att starta och driva dessa trådar.  

Jag tror dig när du säger att du inte sympatiserar med Elliot Rodger, även om det finns viss likheter i hur ni resonerar. Jag vet att det är väldigt ovanligt att folk med en Fobisk personlighetsstörning är farliga för andra. Min psykolog sa att det omvända är en mycket större risk. Den fobiska personlighetsstörningen brukar räknas som en av de mer harmlösa personlighetsstörningarna. Men din bild av att världen är orättvis och att du för alltid kommer att vara utstött skadar dig själv enormt mycket och driver dig ännu längre ned i fördärvet. Så länge du håller fast vid den kommer du att fortsätta må jättedåligt.

Jag skulle rekommendera att du tar en paus från att skriva på internetforum ett tag. Kolla med din vårdcentral om du kan få träffa en terapeut. Det är alltid bra med en annan persons prespektiv, och jag tror att terapi passar bättre för det ändamålet än ett stort, publikt internetforum. På ett forum som Familjeliv är det för lätt att bli ifrågasatt och hamna i försvarsställning. Och är man inte i balans, så gör det mer skada än nytta.        
  • puss
    Fobiker skrev 2014-07-05 13:33:01 följande:
    Jag har samma diagnos som TS, Fobisk personlighetsstörning. När jag läser det TS skriver kan jag känna igen vissa saker, som självföraktet och hopplösheten. Men överkänsligheten och aggressiviteten känner jag inte igen. Jag vet inte om någon av oss är mer eller mindre typisk för diagnosen, men vi är ju ändå olika individer, trots att vi har samma diagnos. Jag klarar mig bra på internetforum. Jag är iofs jäkligt självkritisk av mig och ger mig inte alltid in i debatter, även om jag har en åsikt i frågan. Men jag tycker inte jag tar åt mig så värst mycket av vad folk säger och jag brukar inte attackera folk verbalt till höger och vänster.

Till TS vill jag säga: Du verkar inte vara i balans nog för att vara på det här forumet och kanske inget annat forum heller just nu. Du tolkar verkligen allt som sägs som attacker mot dig, även när det inte är fråga om attacker. Jag vet inte om det är så att du bara mår väldigt dåligt just nu, eller om du alltid är såhär. Du verkar i alla fall inte må bra av att starta och driva dessa trådar.  

Jag tror dig när du säger att du inte sympatiserar med Elliot Rodger, även om det finns viss likheter i hur ni resonerar. Jag vet att det är väldigt ovanligt att folk med en Fobisk personlighetsstörning är farliga för andra. Min psykolog sa att det omvända är en mycket större risk. Den fobiska personlighetsstörningen brukar räknas som en av de mer harmlösa personlighetsstörningarna. Men din bild av att världen är orättvis och att du för alltid kommer att vara utstött skadar dig själv enormt mycket och driver dig ännu längre ned i fördärvet. Så länge du håller fast vid den kommer du att fortsätta må jättedåligt.

Jag skulle rekommendera att du tar en paus från att skriva på internetforum ett tag. Kolla med din vårdcentral om du kan få träffa en terapeut. Det är alltid bra med en annan persons prespektiv, och jag tror att terapi passar bättre för det ändamålet än ett stort, publikt internetforum. På ett forum som Familjeliv är det för lätt att bli ifrågasatt och hamna i försvarsställning. Och är man inte i balans, så gör det mer skada än nytta.        
    Va fint du skriver.
  • studentbruttan29

Man kan inte resonera med en dåre. 

• Unis
    johannessssss skrev 2014-07-05 13:51:21 följande:
    sluta försöka bråka hela tiden.
    Gå ut i solen och ta en promenad i det fina sommarvädret istället för att sitta vid datorn och provocera.
  • EnAnonumius
    johannessssss skrev 2014-07-05 13:51:21 följande:
    sluta försöka bråka hela tiden.
    Så det är att bråka "hela tiden" när man säger att någon skriver fint?
    Klara du inte av att folk kan få en komplimang utan att du skall ta det som bråk nu heller?

Skärp till dig.
    Det finns inget "bråkande" med det "puss" skrev.

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • johannessssss
    studentbruttan29 skrev 2014-07-05 16:59:25 följande:

Man kan inte resonera med en dåre. 

klart man kan. dårar är också människor. förklara gärna varför jag är en dåre.
  • studentbruttan29
    johannessssss skrev 2014-07-07 22:15:31 följande:
    klart man kan. dårar är också människor. förklara gärna varför jag är en dåre.
    Du har noll självinsikt. Det går inte att resonera med sådana människor.
  • johannessssss
    studentbruttan29 skrev 2014-07-08 18:19:54 följande:
    Du har noll självinsikt. Det går inte att resonera med sådana människor.
    på vilket sätt? jag erkänner ju att klagar här och är störig, men bara för det så är det inte okej att mobba mig.

och sakerna jag skriver om är hur det är att vara en loser kille i dagens samhälle, det jag skriver ÄR sant. 95 % av alla män är icke-losers, således så är vi losers få och ingen hör våran historia. ja vi är udda för vii är så. men det betyder inte att vi hittar på en massa.
Svar på tråden jag blev kallad en sjukt äcklg männska precis