• Anonym (Ts)

    Varför använder ingen kondom?

    Använder ni kondom när ni har ons?
    Jag är 35 år och har senaste året haft sex med 5 st och inte använt kondom med någon. Blir så jävla trött och besviken på mig själv. Har lovat mig själv att aldrig ha oskyddat sex...
    Grejen är också att ingen av dessa killar sagt något heller...?!
    Är det så att alla bara struntar i det nu för tiden!
    Det är ändå personer med stor åldersskillnad jag haft sex med, ( 37, 32, 23, 23, 28)men ingen har sagt något om att ha kondom och då inte heller jag....mitt jävla pucko.

  • Svar på tråden Varför använder ingen kondom?
  • Anonym (AnonymMan)
    Anonym (Ts) skrev 2014-07-14 23:20:52 följande:
    Använder ni kondom när ni har ons? Jag är 35 år och har senaste året haft sex med 5 st och inte använt kondom med någon. Blir så jävla trött och besviken på mig själv. Har lovat mig själv att aldrig ha oskyddat sex... Grejen är också att ingen av dessa killar sagt något heller...?! Är det så att alla bara struntar i det nu för tiden! Det är ändå personer med stor åldersskillnad jag haft sex med, ( 37, 32, 23, 23, 28)men ingen har sagt något om att ha kondom och då inte heller jag....mitt jävla pucko.
    Just ONS förekommer sällan, brukar vara en serie sådana, men aldrig utan kondom innan en riktig relation. det mest ironiska är att jag under maj hade sex med en tjej tre gånger och att vi alla tre gångerna lyckades med att ha sönder kondomerna.
  • Anonym (Svag)

    Jag har också haft många tillfälliga förbindelser genom åren, och dumt nog är jag väldigt dålig på att kräva kondom. Jag tänker alltid att jag inte ska ligga utan kondom men så hamnar man i säng och ingen har kondom, och så slutar det alltid med att killen tjatar sig till att vi ska ha sex utan..! Och jag är svag nog att gå med på det. Lika delar att jag vill själv och ibland att jag blir lite rädd för han är så ihärdig, så jag går nästan hellre med på sex än blir våldtagen...!

    Men ingen av de här killarna verkar bry sig ett skvatt om könssjukdomar, eller att jag kan bli gravid dvs tvinga dem bli pappa och betala underhåll i 18 år. Har inte killar någon som helst självbevarelsedrift, stämmer det verkligen att deras hjärna sitter i kuken??

  • Hotelliggaren
    Anonym (Svag) skrev 2022-01-26 22:02:30 följande:

    Jag har också haft många tillfälliga förbindelser genom åren, och dumt nog är jag väldigt dålig på att kräva kondom. Jag tänker alltid att jag inte ska ligga utan kondom men så hamnar man i säng och ingen har kondom, och så slutar det alltid med att killen tjatar sig till att vi ska ha sex utan..! Och jag är svag nog att gå med på det. Lika delar att jag vill själv och ibland att jag blir lite rädd för han är så ihärdig, så jag går nästan hellre med på sex än blir våldtagen...!

    Men ingen av de här killarna verkar bry sig ett skvatt om könssjukdomar, eller att jag kan bli gravid dvs tvinga dem bli pappa och betala underhåll i 18 år. Har inte killar någon som helst självbevarelsedrift, stämmer det verkligen att deras hjärna sitter i kuken??


    Men du ligger ju oxo utan kådis? Kan ju inte bara vara skräcken du talar om? För då är det faktiskt våldtäkt vi talar om. tror nog du med är lite lat och tänker att det får gå ändå...
  • Hotelliggaren

    Jag menar: om det är bådas ansvar, varför har du inte med dig en kådis om det kanske blir sex och du absolut inte vill ha sex utan?

  • Anonym (Ligg)

    Säg bara att du inte har andra preventivmedel och att om nio månader kan han se fram emot att få träffa sitt barn  

    Lär få många kukar att slakna i stundens hetta.

  • Anonym (Båda)

    Jag kör både med och utan. Där vi haft har mannen tagit med och monterat själv. Inget prat om det. Jag är utan om jag får välja och mannen vet att han är ren. Jag testar mig oavsett var tredje månad ca. 

    Jag kan inte veta vilken sort och storlek de använder men har två sorter som back up. De har inte behövts. 

    Jag kan inte bli gravid längre. 

  • Anonym (Svag)
    Hotelliggaren skrev 2022-01-26 22:08:00 följande:
    Men du ligger ju oxo utan kådis? Kan ju inte bara vara skräcken du talar om? För då är det faktiskt våldtäkt vi talar om. tror nog du med är lite lat och tänker att det får gå ändå...
    Ja lite så har det faktiskt hänt att det har varit. Inte våldtäkt direkt, eller jo faktiskt om man tänker på det. Jag har inte velat och sagt nej och försökt knuffa undan honom men han ger sig inte och tjatar. När vi redan har hånglat och han är kåt och hård är det väldigt svårt att få killar att lyssna på ett nej ibland.

    Det har hänt några gånger att jag gått med på sex fast jag inte egentligen har velat. Men att ha sex mot sin vilja, egentligen-våldtäkt eller tjat-sex, är det nog många fler än jag som varit med om?

    Sedan har det såklart hänt många gånger att jag också velat och har struntat i det, tänkt att äh det får gå, hoppas det inte blir vare sig barn eller könssjukdomar.

    Men det har nog bara hänt en gång att killen har satt stopp och inte velat pga att vi inte hade kondom.

    Jag har aldrig kondom med mig när jag går ut! Om jag inte ska på dejt där jag planerar ha sex såklart, men inte om jag bara går ut en kväll. För att jag inte planerar att ha sex, jag råkar ju bara träffa någon, och om jag inte har tänkt ha sex har jag ju ingen kondom med mig det skulle ju vara jättekonstigt?
    Dessutom är jag så gammalmodig så jag tycker det är killen som ska stå för kondomen. Den ska på hans penis så han får välja vilken storlek mm han föredrar, hur pinsamt blir inte det annars om jag drar upp en XL-mamba och den glider av hans lilla pillevipp ????
  • Anonym (Svag)
    Anonym (Ligg) skrev 2022-01-26 22:54:36 följande:

    Säg bara att du inte har andra preventivmedel och att om nio månader kan han se fram emot att få träffa sitt barn  

    Lär få många kukar att slakna i stundens hetta.


    Det hjälper inte, killar har alldeles för stor övertro på hur effektivt det är med avbrutet samlag... Om du kör avbrutet med en fertil 20+ tjej under ägglossning är det väl 20% chans till graviditet har jag för mig?
  • Anonym (ManlyMan)

    Har också varit med om att tjejer ej ens frågar efter kondom. 
    Sist så frågade tjejen, "Va, ska vi ha kondom".

    Svaret på frågan blev "JA, vill inte du det?" 

    Blev ligg sedan förhör från henne sida om varför? Litade jag inte på henne?

    Kör med kondom ALLTID om det är tillfälliga relationer. Vill inte ha någon sjukdom och med tanke på att kvinnor ofta är dem som är asymtomatiska beträffande STI så är det högrisk att köra utan. 

    Man vet ju för lite om personen i fråga för att ens våga göra något. Jag litar inte på folk nog att lämna bilen eller ytterdörren olåst, men jag skall lita på någons ord hon är frisk, och sedan komma i henne (med risk för barn) Hell no! 

  • Anonym (Anonym)

    Som ung var det alltid kondom. Singel sedan ett par år och förra året hade jag sex med 6st och ingen kondom användes. En av dom var ons dom andra träffade jag flera gånger.

    Kondom kom aldrig på tal

  • Hotelliggaren
    Anonym (Anonym) skrev 2022-02-04 22:48:32 följande:

    Som ung var det alltid kondom. Singel sedan ett par år och förra året hade jag sex med 6st och ingen kondom användes. En av dom var ons dom andra träffade jag flera gånger.

    Kondom kom aldrig på tal


    Är du man eller kvinna? "Koma aldrig på tal....." Vare sig från dig eller partnern? Eller är det bara den enas ansvar?
  • Anonym (Anonym)

    Jag är man och jag tycker det är lika mycket bådas ansvar. Eller på tal har det kommit och jag har haft kondomer i beredskap men vi har valt att köra utan.

    Kvinnorna har varit mellan 43-52 år och klara med barn, hade jag varit med en yngre hade jag inte vågat köra utan med risk för graviditet, dumt ändå förstås med tanke på risk för sjukdomar.

  • Någon snubbe

    Jag har en ganska strikt syn på kondom användning och anser det själv att vara självklart vid tillfälliga eller icke-monogama sexuella kontakter. Skulle aldrig komma på tanken själv att penetrera utan kondom. Har vart med om tjejer som har bråttom och kastar sig på innan man trätt på och jag frågar alltid "varan sysslar du med?" det har hänt att de blivit stötta och det har hänt en eller två gånger jag ett om ursäkt och inte vill vara med dem längre, de har givetvis livet fly förbannade och skrikit vilken idiot jag är. Men i själva verket anser jag att om man skiter i kondom vid tillfälliga sexuella förbindelser så har man så dålig självrespekt att man nog bör se över hur man tar hand om sig själv.

    Sen har kondomen gått sönder ett par gånger och det är en annan historia. Givetvis så har jag otrolig respekt för de som faktiskt går testar sig efteråt, vilket jag själv alltid gjort. Men skiter de i det och inte bryr sig så lir jag änna nervös själv och undrar om de hade någon STD.

    Det hela för mig handlar om respekt och att man inte är självdestruktiv.

  • Anonym (En man)

    Skulle nog använda kondom vid ett tillfälligt möte. Kanske om jag vet att hon är i ett förhållande och detta är en engångsföreteelse skulle jag kunna tänka mig att köra uta men någon som är singel skulle jag skydda mig med. 


    Nu är jag i ett förhållande och har inte sex med andra men brukar använda kondom ibland, jag brukar be tjejen sätta på den så hon får träna om hon av någon anledning väljer ha sex med någon annan än mig, en möjlighet hon har om hon vill. Jag vill ju inte att hon inte kan trä på en kondom om hon hamnar i den situationen. Saken är den att hon inte gillar känslan av kondom och jag har även sagt att jag skulle vilja se någon spruta i henne och då utan kondom så det blir ju lite tvetydig till henne. 

  • Anonym (ManlyMan)
    Någon snubbe skrev 2022-02-05 10:30:29 följande:

    Jag har en ganska strikt syn på kondom användning och anser det själv att vara självklart vid tillfälliga eller icke-monogama sexuella kontakter. Skulle aldrig komma på tanken själv att penetrera utan kondom. Har vart med om tjejer som har bråttom och kastar sig på innan man trätt på och jag frågar alltid "varan sysslar du med?" det har hänt att de blivit stötta och det har hänt en eller två gånger jag ett om ursäkt och inte vill vara med dem längre, de har givetvis livet fly förbannade och skrikit vilken idiot jag är. Men i själva verket anser jag att om man skiter i kondom vid tillfälliga sexuella förbindelser så har man så dålig självrespekt att man nog bör se över hur man tar hand om sig själv.

    Sen har kondomen gått sönder ett par gånger och det är en annan historia. Givetvis så har jag otrolig respekt för de som faktiskt går testar sig efteråt, vilket jag själv alltid gjort. Men skiter de i det och inte bryr sig så lir jag änna nervös själv och undrar om de hade någon STD.

    Det hela för mig handlar om respekt och att man inte är självdestruktiv.


    Låter väldigt likt mina erfarenheter, jag har gått så långt som att jag till och med testar mig för allt efter varje kontakt. Men nu är man sedan något år i en monogam relation med en fantastisk kvinna som varit restriktiv med partners och även delat min syn på skydd. 
  • Någon snubbe
    Anonym (ManlyMan) skrev 2022-02-05 22:34:08 följande:
    Låter väldigt likt mina erfarenheter, jag har gått så långt som att jag till och med testar mig för allt efter varje kontakt. Men nu är man sedan något år i en monogam relation med en fantastisk kvinna som varit restriktiv med partners och även delat min syn på skydd. 
    Du låter som en sund människa. Hoppas fler läser och tar efter :)

    Att testa sig efter varje kontakt känns lite överdrivet men att göra det någon gång ibland är inte dumt. Kondomer är tyvärr inte 100%.
Svar på tråden Varför använder ingen kondom?