• lizanilander

Någon i Vänersborg?

Hej! Jag, min sambo och vår son på 1 år är nyinflyttade i Vänersborg och känner typ ingen :P Tänkte vi skulle börja gå till Sirius när det öppnar igen, och snart är det dags för dagis......Finns det någon mer runt omkring här som kanske är i samma sits?

• Svar på tråden Någon i Vänersborg?
  • lizanilander
    Casall skrev 2015-01-14 21:43:18 följande:

Ajdå vad tråkigt! killen jobbar mån-fre, och jag är mammaledig, men han kanske kan sluta tidigare någon dag, eller så kan vi kanske ta det någon annan helgdag ?:) säg gärna en dag och tid som ni vill träffas på så kan jag kolla :)

Åh jag ber om ursäkt men vi har blivit sjuka här och utöver det har jag mått rätt så illa men jag har en förhoppning om att det börjar vända snart nästa helg åker vi till skåne men kanske helgen efter det?
  • örnen

Hej! Har du varit på Sirius? Jag är mammaledig nu (fick en underbar dotter för två veckor sen).

Ingen som är hemma på dagarna?

• lizanilander
    örnen skrev 2015-02-19 21:22:34 följande:

Hej! Har du varit på Sirius? Jag är mammaledig nu (fick en underbar dotter för två veckor sen).

Ingen som är hemma på dagarna?

hej! ja, men det var längesen nu :/ de dagar jag varit ledig från jobb mitt i veckan så har antingen sonen varit lite krasslig och snorig (vill inte ta han dit då), eller så har det inte varit något på Sirius just den dagen. åh vad härligt, stort grattis!!!!!!!!!!!! hur var det nu, var det första barnet? Jag är i vecka 15 nu, frågade bm om föräldragrupper eftersom vi inte känner nån här men det var tydligen bara för förstföderskor. Nu börjar våren komma med och det känns underbart efter denna gråa vinter!
  • örnen
    lizanilander skrev 2015-03-12 09:24:07 följande:
    hej! ja, men det var längesen nu :/ de dagar jag varit ledig från jobb mitt i veckan så har antingen sonen varit lite krasslig och snorig (vill inte ta han dit då), eller så har det inte varit något på Sirius just den dagen. åh vad härligt, stort grattis!!!!!!!!!!!! hur var det nu, var det första barnet? Jag är i vecka 15 nu, frågade bm om föräldragrupper eftersom vi inte känner nån här men det var tydligen bara för förstföderskor. Nu börjar våren komma med och det känns underbart efter denna gråa vinter!
    Andra barnet, har en son på 4,5år.

Jag tjatade mig in i en BVC-grupp (fast där är allaförsragångs) så va där i går men är en dum tid egentligen, efter 15 timmars slut så går nog bara ibland.

Var jobbar du??
  • lizanilander
    örnen skrev 2015-03-12 11:06:51 följande:
    Andra barnet, har en son på 4,5år.

Jag tjatade mig in i en BVC-grupp (fast där är allaförsragångs) så va där i går men är en dum tid egentligen, efter 15 timmars slut så går nog bara ibland.

Var jobbar du??
    ok! aa vad var det för tid då? Jag tänkte ju liksom att vi kanske kunde få gå eftersom vi inte känner någon här och är ganska nyinflyttade, men det verkade vara svårt :/ Jag jobbar i Uddevalla, på sjukhuset :)
  • örnen
    lizanilander skrev 2015-03-12 19:54:47 följande:
    ok! aa vad var det för tid då? Jag tänkte ju liksom att vi kanske kunde få gå eftersom vi inte känner någon här och är ganska nyinflyttade, men det verkade vara svårt :/ Jag jobbar i Uddevalla, på sjukhuset :)
    Detta är en grupp som alla går på vänerparkens BVC (men vet att det finns på nordstans vc också) så barn är från 1 mån till 6 mån.

Men när du fått nr 2 tycker jag du kan fråga om du ändå inte kan få vara med i den gruppen. Föräldragrupp är ju en annan sak, detta är BVC-grupp.
  • lizanilander
    örnen skrev 2015-03-12 22:03:13 följande:
    Detta är en grupp som alla går på vänerparkens BVC (men vet att det finns på nordstans vc också) så barn är från 1 mån till 6 mån.

Men när du fått nr 2 tycker jag du kan fråga om du ändå inte kan få vara med i den gruppen. Föräldragrupp är ju en annan sak, detta är BVC-grupp.
    Aha! ja det kan man ju höra sig för om, jag bor ju i Nordstan, har kanske 300m till den vc. eller 400, är dålig på det där :P
  • örnen
    lizanilander skrev 2015-03-13 14:12:02 följande:
    Aha! ja det kan man ju höra sig för om, jag bor ju i Nordstan, har kanske 300m till den vc. eller 400, är dålig på det där :P
    Jag bodde också väldigt nära där förut. Har ni Karin på BVC?
  • lizanilander
    örnen skrev 2015-03-13 19:55:34 följande:
    Jag bodde också väldigt nära där förut. Har ni Karin på BVC?
    Ok! nej vi har Iris :)
  • örnen
    lizanilander skrev 2015-03-13 20:04:07 följande:
    Ok! nej vi har Iris :)
    Fast iris är ju på Mvc, jag tänkte BVC ;)
  • lizanilander
    örnen skrev 2015-03-15 14:22:34 följande:
    Fast iris är ju på Mvc, jag tänkte BVC ;)
    hahaha jaaaa det är klart, missade lite där :P Vi har Peter på torpas BVC ;)
  • örnen

Vet att tråden är gammal men jag vill tipsa om stc, gymmet alltså. Innan kl 15 på vardagar får man ha med sin bebis. De i receptionen hade aldrig varit med om det när jag frågade men nu har de det. Jag & Vera är där ????

Svar på tråden Någon i Vänersborg?