• Lebocarma

Fjärde barnet i januari

Hej såg ingen tråd om att nån väntar fjärde barnet nästa år så jag startar en här kul att följas åt.

Va på ultraljud igår och våran bebis är liten tjockis men 14 cm är i v.19+5 och gått in i v.20. Är beräknad till den 3 januari nån mer som ska ha ha då?
    Jag hoppas att man slipper havandeskapsförgiftning denna gången haft med dom andra tre även högt blodtryck men väger mindre denna gången, vägde 68 kg vid inskrivningen sen gick jag ner till 63 kg på grund av illamående och matos nu ligger jag på 65 kg. Ska göra glukosbelastning som jag ej tycker om på måndag nån mer som gjort det?

• Svar på tråden Fjärde barnet i januari
  • Lebocarma

Nu har man gått in i V.30 (v.29+3) 
    Hoppas ni andra mår bra?

Nu börjar man sammandragningar att komma även när jag sitter still i soffan eller ligger i sängen och dom börjar göra ont. Så blir att ringa barnmorskan i morgon och se vad hon tycker om det hela om man ska in på kontroll, har ju haft onda sammandragningar innan men inte såhär. Nån annan som har mycket sammandragningar?

• MinnasL

Jag har sammandragningar men de gör inte ont. Är sjukskriven pga foglossning och illamående :( är i v 28

• Bettanspettan

Hur går det för alla?

Jag är i v 31 nu och jobbar min sista vecka nästa vecka. Sen går jag på graviditetspenning.

Har mer och mer sammandragningar som även gör ont med molande mensvärk typ.

Allt är fixat inför bebis kommer, bara väntan kvar :)

• Sauii

Känner igen mig i din beskrivning. Fogarna smärtar som bara den :(

Men är i vecka 36 nu och det känns som att nedräkningen snart kan börja :)

Vi har också allt klart, förutom vaggan som ska hämtas hem. Åhh som vi längtar :D

• Lebocarma

Ja nu är man i v.35 och det går fort nu tycker jag har ej hittat bebiskläderna än men ska leta fram dom denna veckan, sen ska vagnen tvättas och fixas med och på tal om alla julsaker. Sen ska man ha kalas på lördag fyller år och jag har haft nu i 3 veckor väldigt mycket förvärkar onda med men hoppas bebis vill ligga kvar till nästa år.Hoppas det är bra med alla här inne ni kan läsa min blogg om ni vill

blogg.alltforforaldrar.se/gelebofalea/ 

• Sauii

Hur är det med er alla? Någon som fått än? Själv är jag idag inne på min 7e dag över tiden :(

Vi alla börjar bli otåliga och nyfikna på lillasyster.

• Sauii

Den 30/12 kom vår efterlängtade tjej ut. :)

4235g 53cm :)

• Bettanspettan
    Sauii skrev 2015-01-02 10:21:26 följande:

Den 30/12 kom vår efterlängtade tjej ut. :)

4235g 53cm :)

Grattis!
  • Lebocarma

Grattis Sauii till eran lilla tjej!

Vill också ha bebis här men vill ej komma ut har bf idag så får se om den kommer senare eller jag ska gå över tiden är första gången i så fall.

• Sauii

Tack så mycket :)

Det drog ut 8 dagar över tiden. Men åhhh vad det va värt väntan :)

• Lebocarma

Nu är bebis här med gick över 2 dagar hon är född den 5 januari 50cm och 3465g va inne på förlossningen 21:15 och va öppen 3 cm hon är född 00:58. :)

• Sauii
    Lebocarma skrev 2015-01-18 15:09:36 följande:

Nu är bebis här med gick över 2 dagar hon är född den 5 januari 50cm och 3465g va inne på förlossningen 21:15 och va öppen 3 cm hon är född 00:58. :)

Stort grattis!!!

Härligt med en snabb förlossning :)
Svar på tråden Fjärde barnet i januari