Drömresan!
Hejsan!
Jag vill så gärna veta vad du har för drömresmål! Även om du kanske redan har gjort den eller om du planerar att göra, berätta!
Vart skulle din drömresa gå?
Hejsan!
Jag vill så gärna veta vad du har för drömresmål! Även om du kanske redan har gjort den eller om du planerar att göra, berätta!
Vart skulle din drömresa gå?
Toscana är FANTASTISKT!!
Otroligt vackert, mycket att se och uppleva, fortsätt mot den drömmen - är så glad att jag fått se det!
Just dit är inte så dyrt att resa, finns vackra rum på hotell ute på landsbygden för runt 90 Euro (per dubbelrum inkl frukost för 2) så får man insupa den vackra utsikten (berg och dalar, fält med vinrankor och olivträdsodlingar) varje dag och flygresan kostar mellan 2-4000kr t o r.
Det som kan svida lite är om man hyr bil, men det är nästan ett måste för det är så mycket enklare och roligare att kunna köra dit man vill och man kan upptäcka sånt man annars inte skulle se.
Jag hoppas du kommer iväg, skriv ett meddelande om du vill ha tips på orter och städer innan du åker :)
Min/vår egen drömresa är Peru och se Macchu Picchu, förhoppningsvis blir det nästa år! Vill även åka till USA och Dubai, Dubai blir i December om vi har tur med ledigheter :)
Toscana är FANTASTISKT!!
Otroligt vackert, mycket att se och uppleva, fortsätt mot den drömmen - är så glad att jag fått se det!
Just dit är inte så dyrt att resa, finns vackra rum på hotell ute på landsbygden för runt 90 Euro (per dubbelrum inkl frukost för 2) så får man insupa den vackra utsikten (berg och dalar, fält med vinrankor och olivträdsodlingar) varje dag och flygresan kostar mellan 2-4000kr t o r.
Det som kan svida lite är om man hyr bil, men det är nästan ett måste för det är så mycket enklare och roligare att kunna köra dit man vill och man kan upptäcka sånt man annars inte skulle se.
Jag hoppas du kommer iväg, skriv ett meddelande om du vill ha tips på orter och städer innan du åker :)
Min/vår egen drömresa är Peru och se Macchu Picchu, förhoppningsvis blir det nästa år! Vill även åka till USA och Dubai, Dubai blir i December om vi har tur med ledigheter :)
Oj, listan är lång. Jag har avverkat en del drömresemål, men listan på önskvärda resemål tar ju aldrig slut!
Nepal, Tibet, Peru, Nicaragua, Bali, Kambodja, Fiji, Maldiverna, Karibien, Jordanien, Oman, Namibia...
Oj, listan är lång. Jag har avverkat en del drömresemål, men listan på önskvärda resemål tar ju aldrig slut!
Nepal, Tibet, Peru, Nicaragua, Bali, Kambodja, Fiji, Maldiverna, Karibien, Jordanien, Oman, Namibia...
Mitt absolut drömresa går till Sydafrika, Camps Bay som någon nämnde skulle jag vilja uppleva. www.campsbaysouthafrica.com
Men wow! Camps Bay har jag aldrig hört talas om, såg ju helt fantastiskt ut! Jag har bara hört om Johannesburg och Kapstaden innan.
Bali skulle jag vilja åka till nu i vinter, men det verkar som att flygbiljetterna dit är svindyra =/ Någon som har tips?
Sen så är ju Sydafrika fortfarande en drömresa! Kapstaden och detta underbara ställe vill jag uppleva: www.campsbaysouthafrica.com/
Jag försöker verkligen resa mycket men det är fortfarande många resor kvar som jag drömmer om.
Vill uppleva märkliga saker, spänning, inte bara ligga på stranden eller liknande.
Jag drömmer om att åka på en 1 veckas charter till Medelhavet med mannen och vårt barn och hänga på Bamseklubben
Bali skulle jag vilja åka till nu i vinter, men det verkar som att flygbiljetterna dit är svindyra =/ Någon som har tips?
Sen så är ju Sydafrika fortfarande en drömresa! Kapstaden och detta underbara ställe vill jag uppleva: www.campsbaysouthafrica.com/
Det brukar väl vara billigare att resa i februari? Det gäller bara att hålla koll på när det är regnperioder. På Bali så regnar det väl som mest i just Februari?
Bali har en regnperiod mellan oktober - mars om jag minns rätt. Sen så är det väldigt olika hur mycket regn som faller och när! Jag tror att det fortfarande går att resa dit nu i dec/jan och få mycket sol. Det regnar oftast på nätterna och är sol på dagarna, man brukar se det på stränderna dagen efter ett regn att det har flytit in en massa grejer.
Sydafrika vet jag inte när de har regnperiod, om de ens har någon!
Mina drömresor är i denna följd:
1, Hawaii
2, Camps Bay området - Sydafrika
3, Bali
Alla tre är surfparadis som jag känner att jag måste uppleva!
Jag och mannen är USA-älskare och i april går turen till New York, som vi verkligen längtar efter. Vi har varit där tillfälligt båda två men nu ska vi verkligen insupa atmosfären och känslan.
Drömresan hade varit att köra från kust till kust och sen avsluta med Hawaii. En vacker dag kanske :)
Favoriten i USA är annars Kalifornien.
Andra drömresmål (listan är lång) är:
Österrike om sommaren
Paris (Paris är alltid med i diskussionerna när vi pratar om nästkommande resa, trots många tidigare besök)
Bila genom England och Skottland
Franska Rivieran
Costa Rica
Maldiverna
Japan
Nya Zeeland
Sydafrika
Ett drömresemål har vi redan varit på Azorerna, så vackert och härligt och underbar natur och stränder, mycket att se.
Nästa år planerar vi vår andra drömresa till Sorrento, Amalfikusten Italien, där har inte någon av oss varit.
Sedan Florida finns med på listan över drömresor.
När det gäller städer vill maken och dottern till New York och jag åker gärna tillbaks dit, så det får bli en gång.
Vi försöker beta av detta med drömresor en efter en, i år blir det en europeisk huvudstad och besök i Danmark i sommar, och nästa sommar planerar vi Sorrento Italien.
Sen vore det kul att uppleva Malta och Kap Verde öarna också.
Jag är på en av mina drömresor just nu, en improviserad jorden runt-resa. Hittills har vi avverkat Puerto Rico, kryssning i Karibien, Panama och chillar lite nu i Mexiko. Titta gärna in här och följ oss vidare: resefamilj.blogspot.com/