• Foresight

    Nyheterna jagar Jimmie

    En utländsk avhoppare som heter Assai och en advokat Omar försökte sänka SD med bokföringsfel från 2011, "betydande belopp" sa dom men var bara 64/124 tusen.
    Nyheterna TV4 ägs av samma familj som har DN och Expressen.
    Nyhetstorka eller desperat jakt?

  • Svar på tråden Nyheterna jagar Jimmie
  • Anonym (patetiskt)
    Anonym (Nationalekonom) skrev 2014-09-08 01:52:53 följande:
    Kan du inte räkna alls?
    Missbruket av asylrätten kostar nu 55 miljarder =55.000.000.000:- enligt en skrift från regeringen och mkt mer enligt andra obestritt. Vart tar dom pengarna vägen tror du om man dra ner på asyltrafiken?
    55 miljarder? Nyss var det 48 miljarder. Nu handlar inte tråden om "asylmissbruk" utan om att stackars lille Jimmie Tråkesson jagas av media. Inte dock enbart han, vilket jag redan bevisat. Men när jag efterfrågar källor blir det tyst, och försök att styra om debatten så att det glöms bort. Fegt som vanligt, SD:are.
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (Nationalekonom) skrev 2014-09-08 01:52:53 följande:
    Kan du inte räkna alls?
    Missbruket av asylrätten kostar nu 55 miljarder =55.000.000.000:- enligt en skrift från regeringen och mkt mer enligt andra obestritt. Vart tar dom pengarna vägen tror du om man dra ner på asyltrafiken?
    Då kan jag kontra med: kan du inte läsa?

    Jag har inte diskuterat kostnaden. Det enda jag skrev är att om man inte har pengar till mat idag, så lär man inte få det den 15 september heller, oavsett vem som får makten. Ingen kommer att dela ut matkassar efter valet.

    Även om SD får 51% efter valet, så kommer inget att ändras den 15 september.
    Är man så naiv (eller ska jag använda ordet korkad?) att man tror att det helt plötsligt ska frigöras en massa pengar dagen efter valet, eller ens några månader efter valet, så är man nog inte röstberättigad.

    Så människor som har akuta problem med mat, får lösa dom på annat sätt tillsvidare.
  • Anonym (patetiskt)
    Anonym (Anonym) skrev 2014-09-09 08:50:56 följande:
    Då kan jag kontra med: kan du inte läsa?

    Jag har inte diskuterat kostnaden. Det enda jag skrev är att om man inte har pengar till mat idag, så lär man inte få det den 15 september heller, oavsett vem som får makten. Ingen kommer att dela ut matkassar efter valet.

    Även om SD får 51% efter valet, så kommer inget att ändras den 15 september.
    Är man så naiv (eller ska jag använda ordet korkad?) att man tror att det helt plötsligt ska frigöras en massa pengar dagen efter valet, eller ens några månader efter valet, så är man nog inte röstberättigad.

    Så människor som har akuta problem med mat, får lösa dom på annat sätt tillsvidare.
    Du kan verkligen inte läsa. Det är inte 55 miljarder, det är 48 miljarder. Dessutom  VAD HANDLAR TRÅDEN OM???
  • Anonym
    Anonym (Anonym) skrev 2014-09-09 08:50:56 följande:
    Då kan jag kontra med: kan du inte läsa?

    Jag har inte diskuterat kostnaden. Det enda jag skrev är att om man inte har pengar till mat idag, så lär man inte få det den 15 september heller, oavsett vem som får makten. Ingen kommer att dela ut matkassar efter valet.

    Även om SD får 51% efter valet, så kommer inget att ändras den 15 september.
    Är man så naiv (eller ska jag använda ordet korkad?) att man tror att det helt plötsligt ska frigöras en massa pengar dagen efter valet, eller ens några månader efter valet, så är man nog inte röstberättigad.

    Så människor som har akuta problem med mat, får lösa dom på annat sätt tillsvidare.
    Skulle de få 51% kommer det att sparas en massa så man kan låna och förskottera, får du inte matpengar nu?
  • Anonym (SifferNisse)
    Anonym (patetiskt) skrev 2014-09-09 11:14:20 följande:
    Du kan verkligen inte läsa. Det är inte 55 miljarder, det är 48 miljarder. Dessutom  VAD HANDLAR TRÅDEN OM???
    48 är gammalt, uppåt 60 sa han senast och at det pågått i 40 år men är egentligen det dubbla, eller det dubbla en gång till som finns att läsa i vetenskapliga skrifter på nätet, inget tvärtom.
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (patetiskt) skrev 2014-09-09 11:14:20 följande:
    Du kan verkligen inte läsa. Det är inte 55 miljarder, det är 48 miljarder. Dessutom  VAD HANDLAR TRÅDEN OM???
    Läs vad jag svarat på, istället för att komma med egna konstiga slutsatser.
  • Anonym (Anonym)
    Anonym skrev 2014-09-09 13:29:27 följande:
    Skulle de få 51% kommer det att sparas en massa så man kan låna och förskottera, får du inte matpengar nu?
    Inte direkt nej. Det lär dröja ett bra tag.

    Så ett regeringsskifte löser inga akuta problem. Staten betalar inte ut förskott till människor.
  • Anonym (patetiskt)

    Vilka egna konstiga slutsatser? Tråden handlar om att stackar lille Jimmy blir jagad av media. Inget annat.

  • Anonym (SifferNisse)
    Anonym (Anonym) skrev 2014-09-09 13:59:24 följande:
    Inte direkt nej. Det lär dröja ett bra tag.

    Så ett regeringsskifte löser inga akuta problem. Staten betalar inte ut förskott till människor.
    Om vi får en regering som sansar sig likt SD, liksom S och M gjort tidigare, kan man snabbt ta ett underskott och betala ut vad som behövs till akuta behov.
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (SifferNisse) skrev 2014-09-09 14:10:06 följande:
    Om vi får en regering som sansar sig likt SD, liksom S och M gjort tidigare, kan man snabbt ta ett underskott och betala ut vad som behövs till akuta behov.
    Nej, det fungerar inte så. Det är inte direkt så att det finns en ny regering måndagen den 15 september. Sedan måste den nya regeringen lägga förslag och det ska röstas om det i riksdagen.

    Staten betalar inte ut socialbidrag, de ger inte förskott på sänkt skatt.

    Socialbidrag betalas ut av kommunerna, och de får inte minskade kostnader av att vi stryper invandringen. Invandrarna bor ju kvar ändå.


  • Mijares
    Anonym (Anonym) skrev 2014-09-09 14:16:57 följande:
    Nej, det fungerar inte så. Det är inte direkt så att det finns en ny regering måndagen den 15 september. Sedan måste den nya regeringen lägga förslag och det ska röstas om det i riksdagen.

    Staten betalar inte ut socialbidrag, de ger inte förskott på sänkt skatt.

    Socialbidrag betalas ut av kommunerna, och de får inte minskade kostnader av att vi stryper invandringen. Invandrarna bor ju kvar ändå.
    Nej allt kan inte hända på en dag så manna regnar från himmelen men det väljs även i kommunerna. Vi kan få en ny majoritetsregering.
    Inkomsterna ökar  om asylinvandringen minskar, inte så svårt att förstå.
  • Anonym
    Anonym (SifferNisse) skrev 2014-09-09 14:10:06 följande:
    Om vi får en regering som sansar sig likt SD, liksom S och M gjort tidigare, kan man snabbt ta ett underskott och betala ut vad som behövs till akuta behov.
    M regerar ju nu.
Svar på tråden Nyheterna jagar Jimmie