Chilistar skrev 2014-09-12 15:17:37 följande:
Osmart kanske för vissa. Men jag känner min kropp och den behöver tyvärr minsta minimala för att gå ner i vikt.
Har testat Viktväktarna i månader och följt progremmen punkt till pricka och har inte gått ner mer än 2-2,5 kilo på kanske 4-5 månaders Viktväktande.
DÅ tröttnar jag.
Testade 5:2 förra året. Likadant där. Gick ner 2 kg men inget mer. Fast att jag tänkte mig mycket för även på ätardagarna.
Så jag vill INTE ha några negativa kommentarer utan PEPPNING och TIPS på det jag frågade om.
Har du/ni inga konkreta tips så behöver ni INTE svara.
Tackar!

Jag tror ändå att du ska upp lite till i kalorimängd. Att ha ett underskott kalorimässigt är en sak, men går du över gränsen till vad kroppen klassar som svält, så kommer du inte få den effekt du vill i slutändan.
Menade inget illa men jag har själv lattjat med kroppen genom åren och kan en del om träning/kost så jag vet resultatet av snabba vägar, och resultatet av den längre vägen...
Vid ett underskott är det superviktigt att du fokuserar på VAD du stoppar i dig. Du bör få i dig fett och vitaminer, mineraler och antioxidanter.
Fett skall fett förbränna.
Ska du hålla dig så lågt så kan du börja morgonen med en äggröra av äggvitor
knapra morötter/knäckebröd till mellis
Grönsaker med något proteinrikt i till lunch
kvarg till mellis
och mer protein och grönsaker till middag
Skit i barsen och allt det där...de är fulla med onödigheter. Är du hungrig på kvällen kan du göra en tomatsoppa, de är nästan kalorifria...det finns kalorifria nudlar oxå.
Men annars tror jag mer på motion och mat före trötthet och svält.