• Anonym (Jävla idiot!)

Satans jävla morsa!

Gah, måste bara skriva av mig.

Återigen har mamman skickat hit bonus med magsjuka. Inte en jävla tanke på att barnet ska få vila eller att  vi kan bli sjuka och jag ska börja min kurs nästa vecka som kostar pengar.  Detta är dessutom första delen av flera som också kostar och jag måste gå dem i ordning så klart. Kan jag inte gå nu måste jag åka 60 mil och bo kvar på orten där de har samma kurs eller vänta tills nästa år på att gå kursen.

Inte nog med det, JAG kan ju smitta även om jag inte blir sjuk, eller?

Idiotjävel säger jag bara!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-21 08:38
    Pappan ringde en kompis till mamman som har barn på samma förskola. Han frågade bara kort och gott om det gick magsjuka där och kompisen, som troligen trodde att mamman vägrat lämna barnet till honom med anledning av magsjuka sa: Ja, xx fick ju också gå hem i fredags för hen kräktes sa nn (hennes barns namn) när jag hämtade hen.
    Så, den saken är klar nu, mamman visste. Jävligt trist men pappan fattade åtminstone att jag inte hittar på när jag sa att jag trodde så.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-21 19:54
    Kära inläggare, lämnar tråden då jag ledsnat på att vissa varken kan läsa eller förstå det de läser. Jag förstår att mitt språk i trådstarten irriterar många och jag har redan skrivit varför jag skrev så. Jag har också förklarat läget och att jag och min partner är överens om att sjuka barn inte ska skickas iväg.

Att jag blev extra irriterad denna gång är för att jag ska gå en kurs jag verkligen behöver gå och mammans handlande gör att jag riskerar att inte kunna gå den. I övrigt handlar irritationen om att barnet inte fick vara hemma och vila när det var sjukt.

Ha det gott.

• Svar på tråden Satans jävla morsa!
  • molly50
    Anonym (.......) skrev 2014-09-24 14:44:43 följande:
    Om hon haft oskyddat 6 många år utan att bli gravid så antog hon säkert att hon var steril. Trodde jag också eftersom jag inte blev gravid i ett 7 årigt förhållande.

Inget konstigt! Pappan är Inte nåt offer som han framställer sig som!
    På vilket sätt framställer han sig som ett offer,tycker du?

Även om hon inte har lurat honom så har hon ju betett sig på ett anmärkningsvärt sätt,kan jag tycka.

Får man plus på stickan så brukar väl pappan vara den första man berättar det för. Inte ringer man till hans föräldrar och låtsas tro att de vet om hans sk relation.
    Inte sitter man och hänger ut pappans nya flickvän på facebook och far med en massa osanningar så fort han friat till henne,om det är normalt.
    Bara dessa saker tycker jag är märkliga.
    Mattias och Hannah.
  • Brumma
    Anonym (OMG) skrev 2014-09-24 14:37:01 följande:
    Nää, en steril kvinna som blir gravid har säkert inte lurats...

Lika troligt som att Victoria Silvstedts pattar var medfödda..
    Just här är jag böjd att hålla med "anonym (......)". Hade mamman enbart sagt till TS man att hon var steril i fyllan o villan KUNDE det vara med en baktanke att bli gravid (alltså ljug om steriliteten). Nu är ju dock situationen en annan. Flera av mammans o pappans gemensamma vänner har nämnt hennes sterilitet - har har svårt att tänka mig att ngn pratar med sina vänner om att de är sterila utan att vara det. Det ÄR en ganska känslig grej att ljuga om inför sina (vad jag förstår) nära vänner.

Däremot kan hon faktiskt trott att hon var steril - det händer faktiskt. Faktumet att det hände min svägerska. Hon och hennes man blev aldrig gravida så de startade en utredning. Hon fick svaret att hon aldrig skulle kunna bli med barn med sina egna ägg eftersom de var av för dålig kvalité - hon var alltså steril. Döm om förvåningen mör hon blev gravid mitt i sökandet efter en äggdonation :D Så det KAN hända ;)
  • Anonym (vårda språket)
    molly50 skrev 2014-09-24 14:46:27 följande:
    Hon påstod sig vara steril. Ändå så ville hon hjälpa honom med kondomen, som av en händelse råkade gå sönder.
    Lite märkligt är det...
    Tja,  det kanske inte alls gick till så.

• Brumma
    Anonym (.......) skrev 2014-09-24 14:44:43 följande:
    Om hon haft oskyddat 6 många år utan att bli gravid så antog hon säkert att hon var steril. Trodde jag också eftersom jag inte blev gravid i ett 7 årigt förhållande.

Inget konstigt! Pappan är Inte nåt offer som han framställer sig som!
    Vilket inte hindrar mamman från att inte prioritera barnet....
  • molly50
    Anonym (vårda språket) skrev 2014-09-24 14:59:52 följande:
    Tja,  det kanske inte alls gick till så.
    Det är i alla fall vad pappan har berättat.
    Och det är det vi har att utgå ifrån.

Det kanske inte stämmer helt och hållet,men mamman kanske inte heller är ärlig.
    Det vet vi ju inte heller.
    Mattias och Hannah.
  • Anonym (Myran)
    molly50 skrev 2014-09-24 14:27:39 följande:
    Du vet att det finns kvinnor som kan luras?
    Anonym (Myran) skrev 2014-09-24 13:21:37 följande:
    Ja,totalt osmakligt och oerhört ointelligent att klä av sig själv som han gör här. Han tycks inte besitta den minsta självrespekt.
    Sedan när är det osmakligt att vara ärlig och öppen?

Då är det betydligt mer osmakligt att vara så dömande som du.

Jo, visst kan det vara smaklöst och dessutom ointelligent att vara alltför öppen med vissa saker.

Tyvärr kan jag aldrig någonsin känna respekt för någon som fläker ut sig själv, sitt sexliv liksom mannen här. Att han säger sig varit på fyllan gör ju inte saken bättre. 
    F.ö börjar den här tråden likna Ricki Lake Show och det snällaste man kan säga om deltagarna där är väl att de är mindre begåvade och totalt saknar självrespekt.

• molly50
    Anonym (Myran) skrev 2014-09-24 15:21:40 följande:

Jo, visst kan det vara smaklöst och dessutom ointelligent att vara alltför öppen med vissa saker.

Tyvärr kan jag aldrig någonsin känna respekt för någon som fläker ut sig själv, sitt sexliv liksom mannen här. Att han säger sig varit på fyllan gör ju inte saken bättre. 
    F.ö börjar den här tråden likna Ricki Lake Show och det snällaste man kan säga om deltagarna där är väl att de är mindre begåvade och totalt saknar självrespekt.

Det är vad du tycker.

Men efter alla påhopp som TS fick utstå i början så kände de sig väl tvungna att förklara sig och vara ärliga och öppna.

Om man tror att TS och hennes man ljuger och överdriver så finns det väl ingen anledning att ge sig in i tråden överhuvudtaget.

Mattias och Hannah.
  • Brumma
    Anonym (Myran) skrev 2014-09-24 15:21:40 följande:

Personligen tycker jag det är betydligt mer smaklöst att vara så dömande som du genomgående är i den här tråden. DET om ngt gör att man drar öronen åt sig, har svårt att ta det du skriver på allvar samt gör att det är ytterst svårt att känna ngn respekt för dig. Lite beror det väl på hur man beter sig och uttalar sig om andra - bara för att man beslutat att man är bättre än ngn annan gör inte att andra människor ser en som bättre... Att sakna självrespekt är en sak - att sakna respekt och förståelse för andra är betydligt värre (och - mer osmakligt)....
  • Anonym (Myran)
    Brumma skrev 2014-09-24 16:04:02 följande:
    Personligen tycker jag det är betydligt mer smaklöst att vara så dömande som du genomgående är i den här tråden. DET om ngt gör att man drar öronen åt sig, har svårt att ta det du skriver på allvar samt gör att det är ytterst svårt att känna ngn respekt för dig. Lite beror det väl på hur man beter sig och uttalar sig om andra - bara för att man beslutat att man är bättre än ngn annan gör inte att andra människor ser en som bättre... Att sakna självrespekt är en sak - att sakna respekt och förståelse för andra är betydligt värre (och - mer osmakligt)....

Du har naturligtvis din fulla rätt att tycka vad du vill om mig även om det inte är om mig tråden handlar.

Det som gör att jag tycker att den här tråden är så föfärlig är att ett litet barn är inblandat. Stackars, stackars barn som skall växa upp beroende av dessa människor.

Avslutar diskussionen för min del nu, ganska förfärad över de åsikter som förkommer på FL.

• Anonym (OMG)
    Brumma skrev 2014-09-24 14:58:51 följande:

Just här är jag böjd att hålla med "anonym (......)". Hade mamman enbart sagt till TS man att hon var steril i fyllan o villan KUNDE det vara med en baktanke att bli gravid (alltså ljug om steriliteten). Nu är ju dock situationen en annan. Flera av mammans o pappans gemensamma vänner har nämnt hennes sterilitet - har har svårt att tänka mig att ngn pratar med sina vänner om att de är sterila utan att vara det. Det ÄR en ganska känslig grej att ljuga om inför sina (vad jag förstår) nära vänner.

Däremot kan hon faktiskt trott att hon var steril - det händer faktiskt. Faktumet att det hände min svägerska. Hon och hennes man blev aldrig gravida så de startade en utredning. Hon fick svaret att hon aldrig skulle kunna bli med barn med sina egna ägg eftersom de var av för dålig kvalité - hon var alltså steril. Döm om förvåningen mör hon blev gravid mitt i sökandet efter en äggdonation :D Så det KAN hända ;)

Ja, fast säger någon till mig att den är steril så antar jag att man fått detta bekräftat av en läkare. Man kan ju inte diagnosticera sig själv..

Då skulle ju bio mamman sagt att hon misstänker att hon är steril pga att hon inte blivit gravid förut vid oskyddat sex. Och sen låtit TS man ta ställning till det hela.

Det finns ju faktiskt (vilket jag själv varit med om) personer som hittar på diagnoser för att få sympati av omgivningen. Fanns någon tråd för inte så längesedan om en tjej som ljög för sina närstående att hon hade cancer.

Sedan som du säger, finns det dom som fått diagnosen att dom inte kan bli gravida, och sedan blivit det ändå.

Möjligheterna är många.
  • Brumma
    Anonym (Myran) skrev 2014-09-24 16:15:01 följande:

Du har naturligtvis din fulla rätt att tycka vad du vill om mig även om det inte är om mig tråden handlar.

Det som gör att jag tycker att den här tråden är så föfärlig är att ett litet barn är inblandat. Stackars, stackars barn som skall växa upp beroende av dessa människor.

Avslutar diskussionen för min del nu, ganska förfärad över de åsikter som förkommer på FL.

Jo, jag är också förfärad över åsikterna att ett magsjukt barn skall behöva åka flera mil o bil. Och att det finns föräldrar som ljuger om att barnet kräkts inför den andra föräldern. Tycker det tyder på förfärligt dåligt föräldraskap faktiskt...
  • molly50
    Anonym (Myran) skrev 2014-09-24 16:15:01 följande:

Det reagerar nog de flesta av oss på här.
    Att ingen reagerar på att barnet tvingas åka flera mil i bil trots att det är sjukt.
    Att barnets mamma ljuger om att barnet är sjukt för att själv få gå ut och festa,istället för att ringa och be pappan om att få byta helg.
    Att ingen tycks reagera på att mamman sätter sina egna behov före barnets bästa.

Jag håller med dig om att det är skrämmande att ingen tycks fokusera på barnet utan hellre väljer att döma en vuxen människa utifrån några skrivna ord.
    Mattias och Hannah.
  • Anonym (.......)

Har mamman bekräftat att hon festade?

Eller är det ts och pappans fantasier för att bb var slut?

• molly50
    Anonym (.......) skrev 2014-09-24 19:31:28 följande:

Spelar det någon roll vem som har bekräftat det?

Poängen är att mamman alltid skickar barnet till pappan när barnbidraget kommer. Denna gång var inget undantag,trots att mamman visste att barnet var sjukt och hade kräkts.
    Så istället för att ringa till pappan och be om att få byta helg så tvingades barnet åka bil i flera mil.
    Det tycker jag är illa nog.
    Mattias och Hannah.
  • Brumma
    Anonym (.......) skrev 2014-09-24 19:31:28 följande:

Är det på ngt sätt bättre om hon inte gjorde det? Dvs skickade iväg ett magsjukt barn flera mil i bil trots att hon skulle vara hemma?

Det är klart att TS kan ha tagit fel - denna gång. Min bonus mamma festar nästintill varje helg hon är barnfri. Statusuppdateringara på Facebook i slutet på veckan handlar allt som oftast om den stundande helgens fest. Under helgen är det kort från kvällens rumlande och söndag morgon är det beklagande över baksmälla. Både vi och bonus tar för givet att hon festar - visst har vi fel ibland men fler gånger har vi rätt. Om mamman kontaktar bonus och meddelar att hon inte kan hämta den tid eller t.o.m dag de kommit överens om så tar bonus för givet att det är för att hon inte är i stånd till att köra bil.

Så visst - vi vet inte säkert att mamman lämnade ett magsjukt barn för att gå ut o festa eller hade andra planer, vi har bara TS gissning (som kommit utifrån erfarenhet). Men vet du - alternativet anser jag än värre...
Svar på tråden Satans jävla morsa!