Ni som röstade på SD
Ni som röstade på SD i valet. Vad var det som fick er att göra det?
Ni som röstade på SD i valet. Vad var det som fick er att göra det?
Okej, så alla utom han själv får ha en uppfattning då. Kanske därför han drog utomlands och inte betalar skatt här.
Han ansåg ju själv att han inte var svensk. Ska du då bestämma över hans känslor och minsann berätta för honom att han är svensk?
Zlatan är född och uppvuxen i Sverige, men varken hans mamma eller pappa är svenskar, så han är givetvis inte heller svensk...
Men med så många flyktingar som kommer till Sverige varje år, med så många arbetslösa, med så få bostäder.
Så är det inte konstigt att folk röstar på SD:
Sverige är ett litet land med en rätt liten befolkning. Vi är liksom inte direkt många.
Vi pressar in massor av människor i vårt land med en rätt annorlunda kultur, med ett annat språk.
Och vi tror att ingen ska reagera?
De kostar pengar, de söker samma jobb som vi, de söker samma bostäder som vi också vill söka.
Och du undrar varför folk röstar på SD?
Men med så många flyktingar som kommer till Sverige varje år, med så många arbetslösa, med så få bostäder.
Så är det inte konstigt att folk röstar på SD:
Sverige är ett litet land med en rätt liten befolkning. Vi är liksom inte direkt många.
Vi pressar in massor av människor i vårt land med en rätt annorlunda kultur, med ett annat språk.
Och vi tror att ingen ska reagera?
De kostar pengar, de söker samma jobb som vi, de söker samma bostäder som vi också vill söka.
Och du undrar varför folk röstar på SD?
Vad han anser är ganska ointressant, om jag flyttar till kina så lär jag aldrig kunna bli en kines oavsett hur mycket jag än vill det.
Det bestämmer man väl ändå själv, eller?
Zlatan är juridiskt svensk och har all rätt i världen att kalla sig för svensk.
Ja/jo, givetvis kan jag tycka att jag är en kines i kina, liksom att zlatan kan tycka att han är en svensk i sverige, varför är det så viktigt för en del att felaktigt hävda något som man inte är?
Det är lätt att få svenskt medborgarskap, ett papper på det räcker knappast för att man skall bli svensk, svensk är inget man blir, antingen är man det eller ej
Nu har ju zlatan dubbla medborgarskap, men du tycker att man bara har tillhörighet till ett land, vilket land har han tillhörighet till då?
Hans föräldrar är inte från sverige, just därför är han inte svensk, och kommer aldrig att kunna bli det oavsett vilka papper han må ha i bakfickan.