• Forumvärd

    Familjelivs julkalender: Lucka 3

    Var med och öppna luckan den 3:e  december i Familjelivs julkalender!

    Idag kan du vinna en häftig Polisstation med bilar, poliser och helikopter som håller efter de lokala busarna.


    För att vinna vill vi att du berättar om vilken jultradition du absolut inte kan vara utan. Är det den hemkokta skinkan, en speciell dans kring granen, Kalle Anka och hans vänner eller något helt annat? Vad är ett måste för dig? Har du ett foto på din jultradition så ökar du dina vinstchanser ytterligare.
    Vi vill även att du skriver en kort motivering till varför du vill vinna. Bäst berättelse i kombination med motivering vinner priset.

    Tävlingen öppnar 3/12 och pågår fram till midnatt 3/12. Vinnaren utses av en jury på Familjeliv och presenteras den 4/12.

    Vinnaren måste svara på vinnarmejlet i sin inbox inom en vecka, annars går vinsten till någon annan.
    Vi kommer göra vårt bästa för att du ska få din vinst före jul, men vi kan inte garantera det.

    Läs gärna våra fullständiga tävlingsregler.

    Lycka till! Solig

  • Svar på tråden Familjelivs julkalender: Lucka 3
  • JosieJ
    Traditionen jag inte vill vara utan är kvällen innan julafton, när alla barn har somnat, så plockar jag och mina bröder fram ett pussel (minst tusen bitar) och sen får vi inte gå och lägga oss förrän det är klart. Där sitter vi, oftast nästan hela natten, och pratar, lyssnar på uppesittarradio, myser och tar igen det vi missar när vi bor över 60 mil från varandra. Ibland kommer min gamla barndomskompis över på kvällen och hjälper till med några bitar. 
    Jag skulle vilja vinna polislegot till min son då det är precis det här han önskar i julklapp men i år ligger det utanför vår budget då jag, efter 14 år på samma arbetsplats, tyvärr precis blivit utan jobb då företaget lägger ner.
  • TapetKlister

    Hela julen är riktigt mysig, julklappsöppningen på morgonen, laga julmat tillsammans, Kalle Anka, öppna julklappar och njuta av god mat men ingenting utav dessa saker skulle betyda någonting om jag inte kunde dela upplevelsen med min kära familj. Den viktigaste traditionen för mig är därför att få dela denna dag med min familj, som jag gör varje år.




    Min son älskar att bygga med Lego och hans pappa likaså, att få överraska de med denna vore därför underbart. Delad glädje är äkta glädje :)


    Mille & Nattis
  • Mammamodig

    Jag försöker få det till att den viktigaste jultraditionen är allt pyssel och mys men även att familjen får tid för varandra. 

    Önskar att de som verkligen behöver legot får det för att minnas julens andemening. Min son på 5 år älskar lego och kan inte tänka sig en jul utan men vi har mor- och farföräldrar som ser till att det är fyllt under granen. 

    God jul till alla!

  • vampyria2

    En av de mysigaste traditionen vi har är att varje julaftonsmorgon så samlas vi i släkten och tänder en brasa ute, värmer en grötfrukost och dricker glögg och sen avslutar vi det hela med att grilla marsmellos, finns det snö så åker vi pulka förstås

    Jag skulle vilja vinna LEGOT till min granne som inte har det så lätt  Jag är lite orolig över hur det ska gå för henne och hennes pojke i jul då hon knappt har några pengar pga att hon är sjuk och behöver mediciner som inte går under högkostnadsskyddet och då betalar inte soc för dem, hon behöver dem verklignen för att må bra.
    Jag brukar bjuda över dem på en bit mat och helgmys när jag kan för att hjälpa så mycket jag kan.
    Hon har en son som är fem åår och älskar lego, skulle vara så kul att få ge denna till henne så hon får ge sin son något riktigt fint i julklapp.

    Här är ett kort i från vår julmorgon förra året

  • vampyria2

    En av de mysigaste traditionen vi har är att varje julaftonsmorgon så samlas vi i släkten och tänder en brasa ute, värmer en grötfrukost och dricker glögg och sen avslutar vi det hela med att grilla marsmellos, finns det snö så åker vi pulka förstås

    Jag skulle vilja vinna LEGOT till min granne som inte har det så lätt  Jag är lite orolig över hur det ska gå för henne och hennes pojke i jul då hon knappt har några pengar pga att hon är sjuk och behöver mediciner som inte går under högkostnadsskyddet och då betalar inte soc för dem, hon behöver dem verklignen för att må bra.
    Jag brukar bjuda över dem på en bit mat och helgmys när jag kan för att hjälpa så mycket jag kan.
    Hon har en son som är fem åår och älskar lego, skulle vara så kul att få ge denna till henne så hon får ge sin son något riktigt fint i julklapp.

    Här är ett kort i från vår julmorgon förra året

  • vampyria2

    En av de mysigaste traditionen vi har är att varje julaftonsmorgon så samlas vi i släkten och tänder en brasa ute, värmer en grötfrukost och dricker glögg och sen avslutar vi det hela med att grilla marsmellos, finns det snö så åker vi pulka förstås

    Jag skulle vilja vinna LEGOT till min granne som inte har det så lätt  Jag är lite orolig över hur det ska gå för henne och hennes pojke i jul då hon knappt har några pengar pga att hon är sjuk och behöver mediciner som inte går under högkostnadsskyddet och då betalar inte soc för dem, hon behöver dem verklignen för att må bra.
    Jag brukar bjuda över dem på en bit mat och helgmys när jag kan för att hjälpa så mycket jag kan.
    Hon har en son som är fem åår och älskar lego, skulle vara så kul att få ge denna till henne så hon får ge sin son något riktigt fint i julklapp.

    Här är ett kort i från vår julmorgon förra året

  • EA

    Hela julen är mysig med mycket fina traditioner, men min favorittradition är släktens TP-kamp. Vi delar upp oss i två lag och sen är det sten hård kamp om vilka som vinner. Till traditionen hör att min farfar som inte hör särskilt bra ger svaret till fel lag (alltid vid plupp-fråga). Men är man äldst och vet bäst är det ju svårt att inte svar ;)

    Om min flickor skulle vinna det här legot ska jag ta med det hem till farfar eller oldefar som flickorna säger så han får hjälpa dom. Han är inte bara bäst på TP utan även på att leka med sina barnbarnsbarn :)
  • vampyria2

    Se hur angelägen jag är att få vinna jag skickade inlägget till och med tre gånger och med dubbla kort ena gången....hm eller så undrar jag vad som hände och ber om ursäkt

  • Joylarsson

    Den jultradition som jag absolut inte kan vara utan är julbordet, inte för själva matens skull utan för umgänget. Att duka upp för alla nära och kära, ju fler tallrikar kring bordet desto bättre, och ta vara på den fina tid som vi fått tillsammans med de vi älskar.

    Ifall jag vann presenten skulle den gå direkt till min älskade lilla systerson. Han är heltokig i Lego, och trots att minsta lilla byggsats gör honom nöjd och glad, så vet jag att han skulle fullständigt stråla av denna julklapp. Ett perfekt sätt att sätta guldkant på min jultradition helt enkelt!

  • Forumvärd

    Tack för att ni delar med er av era jultraditioner Solig
    Dagens vinnare är:


    vampyria2 skrev 2014-12-03 22:51:03 följande:
    En av de mysigaste traditionen vi har är att varje julaftonsmorgon så samlas vi i släkten och tänder en brasa ute, värmer en grötfrukost och dricker glögg och sen avslutar vi det hela med att grilla marsmellos, finns det snö så åker vi pulka förstås smile1.gif

    Jag skulle vilja vinna LEGOT till min granne som inte har det så lätt smile4.gif  Jag är lite orolig över hur det ska gå för henne och hennes pojke i jul då hon knappt har några pengar pga att hon är sjuk och behöver mediciner som inte går under högkostnadsskyddet och då betalar inte soc för dem, hon behöver dem verklignen för att må bra.
    Jag brukar bjuda över dem på en bit mat och helgmys när jag kan för att hjälpa så mycket jag kan.
    Hon har en son som är fem åår och älskar lego, skulle vara så kul att få ge denna till henne så hon får ge sin son något riktigt fint i julklapp.

    Här är ett kort i från vår julmorgon förra året smile1.gif
    Ett stort grattis till Vampyria Skål
    En mysig annorlunda jultradition och en bra motivering.
    Stort grattis! Solig

    Mejla din adress, mejladress och mobilnummer till redaktionen@familjeliv.se
    GLÖM inte att skriva Vinnare julkalender i ämnesraden och meddela även vilken dag du vann.

    Vann du inte idag?
    Var icke nedslagen för det för det kommer fler chanser! Julkalendern i samarbete med Lego fortsätter ända fram till julafton.
    Här är dagens lucka:
    http://www.familjeliv.se/forum/thread/74411424-familjelivs-julkalender-lucka-4

    Lycka till!Tomte
  • 880215
    vampyria2 skrev 2014-12-03 22:50:36 följande:

    En av de mysigaste traditionen vi har är att varje julaftonsmorgon så samlas vi i släkten och tänder en brasa ute, värmer en grötfrukost och dricker glögg och sen avslutar vi det hela med att grilla marsmellos, finns det snö så åker vi pulka förstås

    Jag skulle vilja vinna LEGOT till min granne som inte har det så lätt  Jag är lite orolig över hur det ska gå för henne och hennes pojke i jul då hon knappt har några pengar pga att hon är sjuk och behöver mediciner som inte går under högkostnadsskyddet och då betalar inte soc för dem, hon behöver dem verklignen för att må bra.

    Jag brukar bjuda över dem på en bit mat och helgmys när jag kan för att hjälpa så mycket jag kan.

    Hon har en son som är fem åår och älskar lego, skulle vara så kul att få ge denna till henne så hon får ge sin son något riktigt fint i julklapp.

    Här är ett kort i från vår julmorgon förra året


    GRATTIS!

    Superhärlig bild! :D
  • vampyria2
    880215 skrev 2014-12-04 13:52:55 följande:
    GRATTIS!

    Superhärlig bild! :D
    Tack

    Och tack FL för vinsten, den gjorde mig glad och jag vet att den kommer att göra mycket glädje för min granne och hennes son
Svar på tråden Familjelivs julkalender: Lucka 3