• Anonym (Kär i fel kvinna)

Olycklig kärlek, hur länge ?

Hej !

Hur länge kan man tänka sig att olycklig kärlek kommer att hålla i sig ?  Jag är gift och  har barn tillsammans med min fru.
    Har haft ett fårhållande med en annan kvinna för ett år sedan.  Vi träffades på jobbet, vi var och är fortfarande kära i varandra  :(
    Jag och min fru jobbar på att komma tillbaka till varandra och det är ju jättebra :) Kändes verkligen som att detta skulle gå men efter många månader utan kontakt med den andra kvinnan så har det blivit värre....
    Hur ska jag göra för att komma över den andra kvinnan ? Går det ?  Alltså jag tänker på henna varje dag varje timme, drömmer varje natt....
    Det va alltså ingen flirt över en helg.....om nån tänkte det...
    Någon som har nåt tips om hur man "glömmer" någon ? 

• Svar på tråden Olycklig kärlek, hur länge ?
  • Anonym (Kär i fel kvinna)

Hej
    Känslorna kom ikapp mig en sen kväll i början på mars. Vi tog en diskussion min fru och jag om våra känslor eller först och främst mina...  Det va bara att säga som det va och är, jag älskar inte min fru som jag borde. Så är det bara ! Min fru vill ju såklart inte leva med nån som inte älskar, det går ju liksom inte i längden... Känslorna för den andra kvinnan finns kvar nånstans där inne. Kanske ligger dom och blockerar för mig och min fru men kan inte göra nåt åt det! Har försökt i flera år och har verkligen lyckats emellanåt :)  Vi har haft väldigt bra perioder :)
    Men hur som så orkar vi inte hålla ihop detta längre.   Vi har flyttat isär och håller på med skiljsmässan :(  Inte fan är det enkelt....dock är vi sams och träffas ibland ihop med barnen :)

Och jag ångrar inte att vi separerat. 
    Har lärt mig att känslor kan man inte styra över. kanske på kort sikt men aldrig på lång sikt, det kommer ikapp tillslut.  Iaf har det varit så för mig.
    Jag hoppas verkligen att vi inte kommer att leva ensamma för resten av våra liv utan kommer att träffa nån så småningom...vore ju trevligt om man kunde känna sig lycklig igen :)

• Anonym (Också olycklig)

Känner så igen mig. 

Har levt med min man i nästan 20 år, för nästan tre år sedan kom jag i kontakt med en man som jag började prata med regelbundet. Vi hade så lätt för att prata med varandra, både om flams och allvarliga saker. Jag har aldrig kunnat prata på det sättet med min man.

Det ena ledde med tiden till det andra och jag blev kär. Vi hamnade i säng (ja, jag vet att det var illa så ingen behöver påpeka det).Tror han blev kär också, han ringde mig som besatt till och med när jag var utomlands (med ruggiga telefonräkningar som resultat ), men det var ju inte SÅ enkelt naturligtvis. Han har en sambo som han levt med ungefär lika länge, de har också barn. 

Jag har i många år känt att jag inte älskar min man som jag borde, men tack vare att vi båda är snälla och "lätta" att ha att göra med har det liksom gått bra att leva under samma tak ändå. Det har inte varit jobbigt, tills jag blev tokförälskad i denna andra man då...

Beslöt mig om att be om skilsmässa, så kär var jag. Upptäcker ganska omgående att det inte verkade vara ett nära alternativ för killen jag träffat... Han blev diffus, pratade om "sedan, framöver" osv, och innerst inne fattade jag så klart - han var inte alls redo. Kär i mig tror jag han var, men att lämna sambo och barn satt långt inne. Vi fortsatte ändå ha daglig kontakt och jag försökte ha tålamod.

Efter några månader då jag och min man levde under samma tak med pågående skilsmässa ber min man mig om att bo under samma tak ett tag till. Jag kände mig svag tack vare min förälskelses velande och säger ok till det. Berättar för min förälskelse och han blir rosenrasande, trots att jag säger att det egentligen bara sker för att min man ska få "closure". Hade ALDRIG förväntat mig att han skulle reagera så då han ju lever likadant, dvs under samma tak med en partner han varit otrogen mot och inte älskar som han ska.

Nu har min förälskelse ignorerat mig över en vecka, svarar inte på mess eller telefon. Logiskt sett vet jag ju att detta är idiotiskt, vad har han för rätt att ställa krav på mig då han inte ens närmat sig en egen separation liksom?! Men känslomässigt är jag ett vrak, har skickat mess som jag ser att han läser men inte besvarar osv... 

Jag vet inte om en del av desperationen från min sida kommer sig av att han just ignorerar mig, det är ju sådär ibland att den som "nobbar" en blir så väldigt begärlig. Har tyckt att jag själv är patetisk som fortsatt messat och liksom bönat och bett om att han ska svara så jag ska kunna förklara mig, tycker inte alls om den sidan hos mig (som senast skedde för typ hundra år sedan när jag var tonåring). Men likförbaskat, han gjorde mig sjukt ledsen - och detta samtidigt som jag var tvungen att gå här hemma och låtsas som ingenting...

I kväll bad jag förälskelsen för sista gången att svara, skrev att det är så trist om tre års fint umgänge och känslor går åt skogen pga detta - som inte är rimligt enligt mig då han fan lever i ett förhållande själv. Återigen läste han men svarade inte, så jag var tvungen att officiellt avsluta eländet. Säga åt honom att jag älskar SÅ många sidor av honom men att denna knäcker mig, någon slags märklig hämnd från han sida. Efter det stängde jag av aviseringarna på messenger och blockade hans telefonnr och nu måste jag stå fast vid det. Men jag är sjukt ledsen i själen, saknar honom, vet att det kommer ta mycket lång tid innan jag kommer över honom Och samtidigt måste jag snällt men definitivt få min man att fatta att vi bör skilja oss för att jag inte känner det jag ska - och sedan har jag då ett singelliv att "se fram emot", i stället för en kärleksrelation med förälskelsen...

Ja, vad ska man säga. Rätt åt mig naturligtvis, men i bland styr känslorna dit man inte vill och man tar inte alltid det noblaste beslutet då. Och det spelar ingen roll hur FEL relationen med honom var, jag kommer sakna honom och det vi kunde haft ändå, tänker ju på honom 30 gånger om dagen som det är.

Det är inte lätt alltid, detta vuxenlivet. :-/

• Swips

Om TS och andra här är så olyckliga i dit förhållande gör slut.

• Anonym (Går)

Hej TS,

Jag blev berörd av din situation. Jag känner igen mig på många sätt. Hur mår du nu? Hur går allt?

• Anonym (Omg)
    Anonym (Kan ej glömma) skrev 2014-12-14 21:18:34 följande:

Det går egentligen inte att glömma. Man får jobba sig igenom alltihopa på olika sätt.

Jag hade en affär med en gift man. Han var på väg att separera men gjorde ett sista försök hemma. Vi gjorde avslut och strax efter träffade jag en ljuvlig man men var inte klar med det förgångna.

Jag gjorde följande:

- läste och diskuterade massor om otrohet, kärlek och attraktion. Dels på forum dels i mailform. Jag hade en del kontakter med män i x-älskarens situation. Jag ställde alla svåra frågor till dem. Jag fick bra svar. Jag kunde ifrågasätta mig själv och deras agerande.

- efter hårt arbete med ovan kunde jag "bekänna" för pojkvännen att jag hade ett sår men valt att gå vidare sedan länge. Jag berättade att jag hade valt det rätta men ändå ville jag kunna prata med min gamle vän en gång till då jag hade obesvarade frågor som hindrade mig att knyta an fullt ut med pojkvännen. Pojkvännen tog det på rätt sätt. Han tackade för att han fått veta. Han stöttade mig.

Just detta att min partner fick veta gjorde att jag började läka. Genom att släppa in honom i "det slutna rummet" avdramatiserades mycket. Jag tror han idag fattat vem av mina bekanta det gäller tom. Han står vid min sida ändå.

Ditt läge är annorlunda men kanske kan du omvandla receptet. Studera fenomenet. Diskutera. Vänd och vrid. Skriv brev du aldrig postar - till frun och till henne. Sök en terapeut. Lyft på locket i sinom tid och berätta för din fru.

Du är alltså vän med den som du haft en affär med?
  • Anonym (Omg)
    Anonym (Kär i fel kvinna) skrev 2014-12-15 09:05:13 följande:

Nej det kanske är så att man aldrig kan glömma....

Min fru och jag har gått i parterapi tillsammans.  Under den tiden luftades våra känslor för varandra vilket va bra :) Hon visste då att jag älskade den andra kvinnan och min fru ( allt är ju inte svart eller vitt ) men att jag ville försöka på vårat äktenskap. Så långt kändes det som det borde antar jag.....

problemet för oss/mig nu är ju detta att jag äts upp inifrån av mina tankar på den andra ...

Och att ta upp hur jag känner nu med min fru tror jag inte hjälper ?  Hon skulle ju bli förkrossad igen :( väntar jag och det inte blir bättre så blir det ju så iaf ....men om detta försvinner i det tysta så behöver hon inte uppleva detta skit igen....

Jag har ingen kontakt med den andra kvinnan alls såklart....

Hur tog den andra kvinnan det?
  • Anonym (Omg)
    Gung Ho skrev 2016-07-14 19:03:39 följande:

Var väldigt förälskad i en kvinna en tid, och hon i mig.. Ingen av oss var singel och efter ett halvår bröt vi, men pratades vid och chattade ibland i ca ett halvår till..

Ett år efter vi helt brutit helt träffades vi och hade ett 'avlutningsmöte' där vi pratade igenom det som varit och varför det inte blev vi.... Sen kunde jag släppa och gå vidare...

Kunde ni fortsätta vara vänner?
  • Anonym (Omg)
    Anonym (Också olycklig) skrev 2017-07-15 03:13:13 följande:

Känner så igen mig. 

Har levt med min man i nästan 20 år, för nästan tre år sedan kom jag i kontakt med en man som jag började prata med regelbundet. Vi hade så lätt för att prata med varandra, både om flams och allvarliga saker. Jag har aldrig kunnat prata på det sättet med min man.

Det ena ledde med tiden till det andra och jag blev kär. Vi hamnade i säng (ja, jag vet att det var illa så ingen behöver påpeka det).Tror han blev kär också, han ringde mig som besatt till och med när jag var utomlands (med ruggiga telefonräkningar som resultat ), men det var ju inte SÅ enkelt naturligtvis. Han har en sambo som han levt med ungefär lika länge, de har också barn. 

Jag har i många år känt att jag inte älskar min man som jag borde, men tack vare att vi båda är snälla och "lätta" att ha att göra med har det liksom gått bra att leva under samma tak ändå. Det har inte varit jobbigt, tills jag blev tokförälskad i denna andra man då...

Beslöt mig om att be om skilsmässa, så kär var jag. Upptäcker ganska omgående att det inte verkade vara ett nära alternativ för killen jag träffat... Han blev diffus, pratade om "sedan, framöver" osv, och innerst inne fattade jag så klart - han var inte alls redo. Kär i mig tror jag han var, men att lämna sambo och barn satt långt inne. Vi fortsatte ändå ha daglig kontakt och jag försökte ha tålamod.

Efter några månader då jag och min man levde under samma tak med pågående skilsmässa ber min man mig om att bo under samma tak ett tag till. Jag kände mig svag tack vare min förälskelses velande och säger ok till det. Berättar för min förälskelse och han blir rosenrasande, trots att jag säger att det egentligen bara sker för att min man ska få "closure". Hade ALDRIG förväntat mig att han skulle reagera så då han ju lever likadant, dvs under samma tak med en partner han varit otrogen mot och inte älskar som han ska.

Nu har min förälskelse ignorerat mig över en vecka, svarar inte på mess eller telefon. Logiskt sett vet jag ju att detta är idiotiskt, vad har han för rätt att ställa krav på mig då han inte ens närmat sig en egen separation liksom?! Men känslomässigt är jag ett vrak, har skickat mess som jag ser att han läser men inte besvarar osv... 

Jag vet inte om en del av desperationen från min sida kommer sig av att han just ignorerar mig, det är ju sådär ibland att den som "nobbar" en blir så väldigt begärlig. Har tyckt att jag själv är patetisk som fortsatt messat och liksom bönat och bett om att han ska svara så jag ska kunna förklara mig, tycker inte alls om den sidan hos mig (som senast skedde för typ hundra år sedan när jag var tonåring). Men likförbaskat, han gjorde mig sjukt ledsen - och detta samtidigt som jag var tvungen att gå här hemma och låtsas som ingenting...

I kväll bad jag förälskelsen för sista gången att svara, skrev att det är så trist om tre års fint umgänge och känslor går åt skogen pga detta - som inte är rimligt enligt mig då han fan lever i ett förhållande själv. Återigen läste han men svarade inte, så jag var tvungen att officiellt avsluta eländet. Säga åt honom att jag älskar SÅ många sidor av honom men att denna knäcker mig, någon slags märklig hämnd från han sida. Efter det stängde jag av aviseringarna på messenger och blockade hans telefonnr och nu måste jag stå fast vid det. Men jag är sjukt ledsen i själen, saknar honom, vet att det kommer ta mycket lång tid innan jag kommer över honom Och samtidigt måste jag snällt men definitivt få min man att fatta att vi bör skilja oss för att jag inte känner det jag ska - och sedan har jag då ett singelliv att "se fram emot", i stället för en kärleksrelation med förälskelsen...

Ja, vad ska man säga. Rätt åt mig naturligtvis, men i bland styr känslorna dit man inte vill och man tar inte alltid det noblaste beslutet då. Och det spelar ingen roll hur FEL relationen med honom var, jag kommer sakna honom och det vi kunde haft ändå, tänker ju på honom 30 gånger om dagen som det är.

Det är inte lätt alltid, detta vuxenlivet. :-/

Vilken idiot! Hur slutade allt?
  • Anonym (intressant)
    Chattisen skrev 2019-01-19 17:04:15 följande:

Men snälla ni, det är en tråd från 2014?!

Det är väl inte nått att bli så irriterad över så att man måste uttrycka i tråden att tråden är gammal? 
  • Chattisen

Du har rätt är säkert någon som letat upp gamla trådar som skrevs -14- och nu är saknaden tillbaka till den där snart 5år gamla förälskelsen?! Trams eller vill någon väcka en liten känsla av saknad hos någon?!

Fake News, som ska skapa en lite osynlig snurr hos en motpart/ eller medpart!

• Anonym (intressant)
    Chattisen skrev 2019-01-19 18:23:23 följande:

Du har rätt är säkert någon som letat upp gamla trådar som skrevs -14- och nu är saknaden tillbaka till den där snart 5år gamla förälskelsen?! Trams eller vill någon väcka en liten känsla av saknad hos någon?!

Fake News, som ska skapa en lite osynlig snurr hos en motpart/ eller medpart!

Kan det inte bara vara så att någon sitter i en liknande sits, och därför googlat ämnet... och därmed kommit hit? Ämnet i sig är ju inte direkt unikt för denna tråd. Och är man i samma sits som TS eller andra va för x antal år sen, så kanske man vill veta hur det gått för dem slutligen...? Ganska vanligt att man söker tröst i andras  berättelser som liknar ens egna. 
  • Chattisen
    Anonym (intressant) skrev 2019-01-19 18:32:20 följande:

Kan det inte bara vara så att någon sitter i en liknande sits, och därför googlat ämnet... och därmed kommit hit? Ämnet i sig är ju inte direkt unikt för denna tråd. Och är man i samma sits som TS eller andra va för x antal år sen, så kanske man vill veta hur det gått för dem slutligen...? Ganska vanligt att man söker tröst i andras  berättelser som liknar ens egna. 

Men det sätter logiken lite åt sidan. Skapa en riktig tråd i stället. Så kan du få riktiga råd!?
  • Anonym (intressant)
    Chattisen skrev 2019-01-19 18:40:09 följande:
    Men det sätter logiken lite åt sidan. Skapa en riktig tråd i stället. Så kan du få riktiga råd!?
    Alltså, det är ju en riktig tråd och tydligen ville man veta hur det gick för personerna i DENNA tråd. Tycker mest det är  märkligt att du blev så himla irriterad över en sådan sak... det känns enormt bittert och du sprider det istället för att bara gå vidare till nästa tråd. Finns väldigt mkt större saker att störa sig på än huruvida någon startar en ny tråd eller plockar upp en gammal.
  • Chattisen
    Anonym (intressant) skrev 2019-01-19 18:48:29 följande:

Alltså, det är ju en riktig tråd och tydligen ville man veta hur det gick för personerna i DENNA tråd. Tycker mest det är  märkligt att du blev så himla irriterad över en sådan sak... det känns enormt bittert och du sprider det istället för att bara gå vidare till nästa tråd. Finns väldigt mkt större saker att störa sig på än huruvida någon startar en ny tråd eller plockar upp en gammal.

Hoppas bara du får svar av någon som hängde här ör 5år sedan och dessutom minns att denna skapade tråden! Vill också gärna se hur det gick för dem..

Menar verkligen inte att vara otrevlig.
  • Anonym (BEC)

Jag är i samma situation som TS när det gäller känslorna med skillnaden att jag inte har någon "bättre" partner som hägrar i skuggorna.... Blir singelliv istället.

• Anonym (Också olycklig)
    Anonym (Omg) skrev 2019-01-19 16:59:56 följande:
    Vilken idiot! Hur slutade allt?
    Tack för att du frågar - för nu fick jag läsa det jag skrivit igen och sitter här och undrar hur dum man får bli...

Allt slutade så här:

jag är skild sedan ca ett år. Träffade för ett halvår sedan en underbar och vacker man, som INTE var insyltad i någon annan relation. Vi har hängt ihop sedan dess och har det jättefint Han är galet omtänksam och gör mig så djäkla glad

Mannen jag trånade efter under separationsfasen ringde mig plötsligt i oktober, ur det blå. Full som ett ägg, låg på ett hotellrum i Berlin (utan sin familj) och babblade om hur han inte ville vara osams med mig, hur mycket jag betydde för honom osv. Sade att han varit tvungen att avsluta allt med mig, då det blev "för komplicerat" (eh, ja - blir lätt komplicerat om man är otrogna)...

Vid det tillfället satt min då relativt nya men fina nya man vid min sida i soffan. Så jag lyssnade en stund, sedan avbröt jag med att jag måste gå och lägga mig. Ett ögonkast på min nya, fina och jag insåg att jag skiter i att hålla mig väl med den egoistiska grisen.

Det gick ungefär en månad så fick jag veta att den mannen jag trånade efter har gått och gift sig. Gift sig alltså, bara någon vecka efter han fylleringde mig... Och då blev jag ju djävligt lättad att det inte blev något mellan oss. Kände bara att han verkligen ÄR ett ärkesvin, som gifter sig med samma tjej han kallat "frigid hagga".

Det värsta är att inte ens hans vänner tror att han gifte sig av kärlek..! 
  • Anonym (...)
    En annan Anna skrev 2015-09-21 15:28:19 följande:
    Tycker inte du att din fru förtjänar att leva med någon som älskar henne i första hand? 
    Hur kan du veta att frun någonsin kommer att träffa en sådan person? Och sedan blir det en styvfamiljssituation att hantera, OM hon träffar någon.
  • Anonym (lätt)
    Chattisen skrev 2019-01-19 18:40:09 följande:
    Om du stör dig på det så är det väl bara o sluta läsa?
Svar på tråden Olycklig kärlek, hur länge ?