• TroligenCoolEn

Vad tycker ni om SD

Om man säger så här att krig är som en båt som sjunker. Och istället för att vänta på dom som simmar att komma i land så vill SD laga båten så dom kan vara trygga. För alla invandrare kostar för Sverige cirka 104 miljarder svenska kronor per år och för dom pengarna kan man stoppa kriget så dom inte ska behöva fly! Sen om dom vill flytta hit iallafall så kan dom väl göra det! Glöm inte att alla människor är lika mycket värda!

Ursäkta eventuella stavfel är nämligen bara 14 år!

• Svar på tråden Vad tycker ni om SD
  • ölburk2

Hur är siffran 104 miljarder framtagen? Var den kommer ifrån skiter jag i, jag vill enbart veta hur den är framtagen..

Fråga mig inte efter källa, ni får söka sanningen själva.
  • MrFahrenheit
    Sen Pai skrev 2015-01-03 19:46:19 följande:
    Nej?! Fan snackar du om?
    # 25 - #27. Läs om, läs rätt
  • MrFahrenheit
    ölburk2 skrev 2015-01-03 19:49:20 följande:

Hur är siffran 104 miljarder framtagen? Var den kommer ifrån skiter jag i, jag vill enbart veta hur den är framtagen..

Den siffran skapades i samband med det talsystem som vi känner till bäst i dagens läge, nämligen systemet som grundar sig i talbasen 10. Det gör det möjligt att för vart 11:e siffra börja om ifrån början igen med siffran 1 igen och bygga på det tidigare värdet för att skapa ett ännu större tal. På så sätt går det att fortsätta tills man når 104 000 000 000.

Detta är skillt ifrån det binära, oktala och hexadecimala talsystemen som även dessa är väldigt vanliga talsystem i dagens läge. Det Babylonska talsystemet som har givit en timme idag 60 minuter beror på att 60 var talbasen i det sexagesimala systemet som gällde på den tiden.

• Esoada
    MrFahrenheit skrev 2015-01-03 19:53:34 följande:
    Blev det för mycket dricka för dig på nyår eller, baksmälla?

• FiaMedFunkk
    MrFahrenheit skrev 2015-01-03 15:03:46 följande:
    Det är enbart PK-folket som inte ser det roliga i varför man förnekar utvecklingen, samtidigt som de förespråkar den.

Lite som att säga att vi inte lever i en globaliserad värld och att vi inte blir påverkade utav vad som sker utanför landets gränser...
    Världen har ju inte varit globaliserad tidigare? Det hände liksom runt 2005.
  • MrFahrenheit
    Sen Pai skrev 2015-01-03 20:28:55 följande:
    Blev det för mycket dricka för dig på nyår eller, baksmälla?

En två dagar lång baksmälla hade jag för 7 år senast. Jag blandade Jägermeister, rödvin, whiskey, öl och grogg den kvällen. Jag har aldrig gjort om det igen... :)

När hade du din senaste, idag?
  • Esoada
    MrFahrenheit skrev 2015-01-03 21:35:23 följande:
    En två dagar lång baksmälla hade jag för 7 år senast. Jag blandade Jägermeister, rödvin, whiskey, öl och grogg den kvällen. Jag har aldrig gjort om det igen... :)

När hade du din senaste, idag?
    Jag svarar inte mer eftersom du är oseriös
  • MrFahrenheit
    FiaMedFunkk skrev 2015-01-03 21:08:10 följande:
    Världen har ju inte varit globaliserad tidigare? Det hände liksom runt 2005.
    Och vissa ifrågasätter den, redan idag!

"Some beleive they can fly... Some beleive they can touch the sky!"
  • MrFahrenheit
    Esoada skrev 2015-01-03 21:54:05 följande:
    Jag svarar inte mer eftersom du är oseriös
    Enbart för att man är begåvad med lite humor, trots allt allvar som gäller, så tycker jag faktiskt om dig också...

PS. Du är inte seriös.
  • MrFahrenheit

Populisterna flyr så fort de känner att verkligheten har kommit ikapp, vilket den alltid gör till slut.

De vägrar att inse att människor egentligen hellre vill ha roligt än att nedvärdera varandra. SD vill hellre se att folk lider än att se folk ha roligt tillsammans, SD utmanar allt och alla som bidrar till nöje istället för förakt. SD vet att de aldrig hade kommit till makten utan sitt missnöje till det som egentligen är roligt.

• Molle1981
    FDFMGA skrev 2014-12-28 10:18:07 följande:

Jag kan fortfarande bli förvånad över hur mycket av bortskämt barn det finns i sverigedemokraternas attityd och detta trots att jag vid det här laget borde veta vilket slags klientel det är som lockas av SD: budskap.

SD har alltså förklarat att de kommer att fälla varje regering som inte går dem tillmötes i fråga om invandringspolitiken.

Och nu när riksdagsmajoriteten skapat ett system som ska hindra ett enskilt och relativt litet parti att sabotera genom att hota - ja då gallskriker anhängarna.

Eftersom det är så gott om metaforer i tråden så kan jag väl säga att SD krävde godis i butiken när de var med de vuxna och handlade och när man inget fick så ligger man på butiksgolvet och sprattlar med armar och ben samt vrålar "ni är dumma" i högan sky.

Herregud - alla vuxna måste ju ha förstått att det skulle gå så här, själv är jag bara förvånad att det satt så långt in att komma överens om formerna för hur man ska neka kräket godis.

Decemberkartellen är bara ett bevis på att invandrarfrågan är den viktigaste frågan för de övriga 7 partierna. Då de är berörda på vad som helst för att fortsätta med dagens destruktiva massinvandring från 3e världen. ;)
  • MrFahrenheit
    Molle1981 skrev 2015-01-04 01:05:37 följande:
    Decemberkartellen är bara ett bevis på att invandrarfrågan är den viktigaste frågan för de övriga 7 partierna. Då de är berörda på vad som helst för att fortsätta med dagens destruktiva massinvandring från 3e världen. ;)
    Hyckleri, populism, eller rent ut sagt skitsnack!!!
    "Vi kommer att fälla samtliga regeringar som inte håller med oss. Vi är samtidigt villiga att samarbeta med samtliga som tycker precis som oss. Vi värnar helt enkelt om demokrati..."

• FDFMGA
    Molle1981 skrev 2015-01-04 01:05:37 följande:
    Du menar förmodligen överenskommelse och beredda, kartellen och berörda är nämligen en smula malplacerade i sammanhanget.

Om jag ska vara ärligt nästan lika malplacerade som Karlsson på toket.

Herregud vad övriga SD-ledningen ska ångra att de lät honom ta befälet efter att Åkesson blivit opasslig.

Jag menar, så länge han fick lalla omkring och söka efter svenskhetens innersta kärna var han ju rätt harmlös - men som partiledare blev ju Karlsson på toket en fullständig katastrof för SDSkrattande
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • Molle1981
    MrFahrenheit skrev 2015-01-04 01:34:53 följande:

Hyckleri, populism, eller rent ut sagt skitsnack!!!

"Vi kommer att fälla samtliga regeringar som inte håller med oss. Vi är samtidigt villiga att samarbeta med samtliga som tycker precis som oss. Vi värnar helt enkelt om demokrati..."

Det är synd att du går på medias propaganda istället för att ta reda på vad som egentligen har sagts och i vilket sammanhang.
  • Molle1981
    FDFMGA skrev 2015-01-04 01:49:39 följande:

Du menar förmodligen överenskommelse och beredda, kartellen och berörda är nämligen en smula malplacerade i sammanhanget.

Om jag ska vara ärligt nästan lika malplacerade som Karlsson på toket.

Herregud vad övriga SD-ledningen ska ångra att de lät honom ta befälet efter att Åkesson blivit opasslig.

Jag menar, så länge han fick lalla omkring och söka efter svenskhetens innersta kärna var han ju rätt harmlös - men som partiledare blev ju Karlsson på toket en fullständig katastrof för SD

Tror nog de hade agerat på exakt samma sätt om Åkesson hållt i rodret. Det är ju ett svek mot väljarna om de inte hade försökt ändra det politiska klimatet och bara lagt sig platt. Då hade ju en röst på SD vart lika onödig som en röst på Alliansen nu efter decemberuppgörelsen.
  • Esoada
    MrFahrenheit skrev 2015-01-03 21:58:53 följande:
    Enbart för att man är begåvad med lite humor, trots allt allvar som gäller, så tycker jag faktiskt om dig också...

PS. Du är inte seriös.
    Dåliga "skämt" du kommer med i så fall...
  • MrFahrenheit
    Molle1981 skrev 2015-01-04 09:51:53 följande:
    Det är synd att du går på medias propaganda istället för att ta reda på vad som egentligen har sagts och i vilket sammanhang.
    Du menar att man inte ska ta det som politiska partier säger rätt ut i direktsänd TV på allvar?!

Att SD kramar invandrare i TV-rutan under dagtid och jagar dem med järnrör nattetid, vet ju alla...
  • MrFahrenheit
    Sen Pai skrev 2015-01-04 10:55:41 följande:
    Dåliga "skämt" du kommer med i så fall...
    Förstår inte vad du menar, jag vill ju enbart kramas med dig...

"Notice me Sen Pai! NOTICE meee!!!!"

Svar på tråden Vad tycker ni om SD