• Gert

Vad är det sämsta med mångkulturen so far?

Ös på med vad du tycker är det sämsta med mångkulturen än så länge.

Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • Svar på tråden Vad är det sämsta med mångkulturen so far?
  • glutten
    Jävla pucko skrev 2015-01-16 19:53:28 följande:

Det värsta hittills med mångkulturen har varit de människor som inte accepterat det.

Word.
  • MrFahrenheit

Det sämsta med mångkulturen är att populister utnyttjar mångkulturen till att bli något annat än vad det egentligen är. Dessa typer utav populister är snabba med att jämföra Alice Babs med Arne Hegerfors, så fort en/par terrorister är i farten (hur ologiskt det än låter).

Men jag tror att ni tror på det, och jag finns här med er...

"I Beleibe they are bench-luvers!!!"

• MrFahrenheit
    Förlåt, det ska inte hända igen
  • MrFahrenheit

Jag är egentligen en snäll herre, jag blir enbart uppretad (lite) ibland....

• Fix
    Anneliee82 skrev 2015-01-17 00:03:03 följande:

Absolut jag håller med. Inte bra blanda för mycket.

Negativt: bilbränder, gruppvåldtäkter (jo invandrare står för högst andel), hiv, våld, vägglöss osv

Här i Västernorrland ligger vi två i landet på antal hiv smittade per invånare. Smittskyddsläkaren sa i tidningen att det beror på alla flyktingar. Att annars blir inte ens en person drabbas av hiv per år här.

Sen tycker jag att stenkastande/ misshandlande/ våldtäktsmän ska åka ut med huvudet före ut landet.

Hiv smittan pga flyktingar? Tror inte du att det kan bro på att de som reser utomlands festar och knullar hejvilt utan skydd? Använd skydd och sluta skyll på andra.
  • Fix
    Gert skrev 2015-01-16 21:05:49 följande:
    Jag tror inte att det är mångkulturens förtjänst att det finns olika musikstilar och maträtter.
    Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
    Hur tänkte du här? Klart som fan att det är mångkulturens förtjänst att det faktiskt finns olika musikstilar och maträtter. Man kommer inte så långt med typ bara köttbullarna med potatis och dansband.
  • sjuttiofemman
    Fix skrev 2015-01-17 10:22:40 följande:

Hur tänkte du här? Klart som fan att det är mångkulturens förtjänst att det faktiskt finns olika musikstilar och maträtter. Man kommer inte så långt med typ bara köttbullarna med potatis och dansband.

Gert har det jobbigt nu när vi antirasister tagit över forumet..
  • MrFahrenheit
    Harley Big boss skrev 2015-01-16 21:34:22 följande:

Ja som Sd anhängare kan jag bara hålla med Gert 
    och jag är inte för mångkulturen  ...att blanda för många religioner är inte bra 
    inte ens muslimerna kommer överens mellan varandra  sen är det ju ett jvl liv bland muslimerna om dessa bilder på Mohammed som avtecknas i olika tidningar

Det går faktiskt att blanda hur man vill, så länge förnuftet går först. Och det är något alla religioner även lär ut,utan att säga det rakt ut, och det ger ju alltid utrymme till tolkningar precis på samma sätt som SD-beleibers enbart märker ord...

"What IS wrong with ya woman?!"
  • Fläderblomster
    Gert skrev 2015-01-16 21:12:17 följande:
    Det kan jag hålla med om. Glöm inte stenkastning, segregation, hitrest tiggeri, självmordsbombare, jihadister, islamister. Ja, listan kan göras lång.
    Så du menar att svensk kultur inte är europeisk kultur? För det "hitresta tiggeriet" kommer från Europa.
  • Fläderblomster
    Anneliee82 skrev 2015-01-17 00:03:03 följande:

Absolut jag håller med. Inte bra blanda för mycket.

Negativt: bilbränder, gruppvåldtäkter (jo invandrare står för högst andel), hiv, våld, vägglöss osv

Här i Västernorrland ligger vi två i landet på antal hiv smittade per invånare. Smittskyddsläkaren sa i tidningen att det beror på alla flyktingar. Att annars blir inte ens en person drabbas av hiv per år här.

Sen tycker jag att stenkastande/ misshandlande/ våldtäktsmän ska åka ut med huvudet före ut landet.

Alltid intressant det här med "jo invandrare står för högst andel". Hur många domar har du läst och fört statistik över? Och hur har du i dessa domar hittat något om förövarens ursprung?
  • Medelklass

ja vart börjar man....?

Allt har blivit sämre. misshandel, våldtäkter rån ökar explosionsartat. Många svenskar växer upp i otrygghet. Välfärden demoleras. Folk känner ingen samhörighet med varandra samhället splittras.

Vi har fått IS i sverige nu www.svt.se/nyheter/regionalt/tvarsnytt/djupa-konflikter-och-dodshot-nu-lamnar-folk-vivalla

Vi hade en självmordsbombare i tranås.

listan kan göras oändligt lång.

Som pricken över i har vi en finns många vänstermänniskor i sverige som älskar terrorister och allt negativt mångkulturen för med sig.

• Medelklass

Maten har inte alls kommit hit pga invandrare. svenskar kan svarva kebab med.

• Nerfherder
    Medelklass skrev 2015-01-17 15:23:47 följande:

Maten har inte alls kommit hit pga invandrare. svenskar kan svarva kebab med.

Hade dessa svenskar hört talas om kebab utan invandrare?
  • Nerfherder
    Medelklass skrev 2015-01-17 15:17:59 följande:

ja vart börjar man....?

Allt har blivit sämre. misshandel, våldtäkter rån ökar explosionsartat. Många svenskar växer upp i otrygghet. Välfärden demoleras. Folk känner ingen samhörighet med varandra samhället splittras.

Vi har fått IS i sverige nu www.svt.se/nyheter/regionalt/tvarsnytt/djupa-konflikter-och-dodshot-nu-lamnar-folk-vivalla

Som pricken över i har vi en finns många vänstermänniskor i sverige som älskar terrorister och allt negativt mångkulturen för med sig.

Hej Gert.
  • KillBill
    Gert skrev 2015-01-16 20:55:50 följande:
    Ha ha ha, nej det är inte heller rätt! Det blir jämt så löjlig när folk kommer med maträtter och musikstilar som exempel på mångkulturen.

Anledningen till att "folk" börjar prata om mat och musik när främlingsfientliga ska diskutera  mångkulturen är att man ofta måste starta diskussionen från denna elementära nivå  för att samtalet ska bli meningsfullt. Detta beror på att många främlingsfientliga har stora kunskapsluckor (eller blundar för hur det är) när det kommer till vad mångkultur är.

Jag tycker att många Sverigedemokrater för en ohederlig diskussion kring SD och invandringen. Å ena sidan vill ni inte att man rotar i SD:s mörka bakgrund i nazism å andra sidan vill ni inte diskutera de positiva sidorna med mångkulturen.

Ska vi övriga 87% ta SD på allvar så måste SD göra avbön från sitt nazistiska förflutna, rensa ut fascisterna ur partiet och faktiskt börja erkänna att det finns fördelar med mångkulturen.

Om ni i Sverigedemokraterna kan börja prata om fördelarna med mångkulturen så kanske övriga börja prata om nackdelarna. Självklart så finns det också problem med mångkulturen men de flesta är inte intresserade av att prata om detta med någon som bara ser problemen men som aldrig ser det positiva.

Mat, musik och mode ska  enligt mig absolut vara med när man diskuterar mångkultur.

• Anton Chigurh
    PIZZAN.....

Svensken blir bara fetare och fetare. Och det är PIZZANS fel. Typ. 

Och KEBABBEN inte minst. Shit alltså.

Men för i helfwete vad gott det är.

KEBAB med vitökssås. AAAAAAAH........!
    Most people are only alive because it is illegal to shoot them.
  • MrFahrenheit
    Medelklass skrev 2015-01-17 15:17:59 följande:

ja vart börjar man....?

Du menar att de som vågar säga ifrån populisterna älskar terrorism? Det har jag aldrig tänkt på tidigare. En riktig tankeställare!

• MrFahrenheit
    Anton Chigurh skrev 2015-01-24 09:30:07 följande:
    PIZZAN.....

Svensken blir bara fetare och fetare. Och det är PIZZANS fel. Typ. 

Och KEBABBEN inte minst. Shit alltså.

Men för i helfwete vad gott det är. 

KEBAB med vitökssås. AAAAAAAH........!
    Jag säger ju det. Underskatta inte KEBABBEN! Skrattande
Svar på tråden Vad är det sämsta med mångkulturen so far?