Anonym (Doktor) skrev 2017-03-04 09:48:17 följande:
Låter hemskt jobbigt.Du verkar ha ångrat det mycket och beslutet var inte det rätta,du anser det nu.Men försök tänka varför du valde det.Du hade säkert dina skäl då.
TACK för att du skrev till mig. Så otroligt fint.
Jag ångrar inte aborten - den ville jag aldrig göra. Man kan inte ångra något man inte ville, tänker jag. Som att ångra att man blev flykting. Går inte.
Jag ångrar att jag inte hade mer respekt för vad JAG ville. Jag förstår nu att det är livsfarligt. På riktigt livsfarligt. Kanske inte på ett sätt som folk kan ta till sig (som typ pancreatic cancer och neuroblastom) men på ett annat sätt.
Om jag tänker på mina anledningar gör det för ont, för det är
bara bullshit. Den enda anledningen som sticker ut som något mer respektabel (men inte good enough), är att det riskerade bli tufft för det barnet jag har. Jag hinner knappt med hen, och nu skulle jag hunnit med tre.
Men det håller inte - för allt löser sig, jag hade kunnat be om hjälp och det jag valde ledde till att mitt barn fick en mamma som inte fungerade, utsatte sina egna patienter för risker, höll på att förlora jobbet och blev sjukskriven i nästan 2 år. Idag fungerar jag i samhället men inombords är jag för evigt sönder, itu, på många sätt död. Var det bättre för hen, än att blir 1 av 3 barn som mamma inte alltid hinner med?
Knappast.
Idag vet jag att INGET hade varit lika tufft som det livet jag valde (abort) och samtidigt som mår jag ju nästan illa över hur jag gnäller. Vet inte vad som är värst, akten eller gnället efter. Förmodligen det senare.