• Orkide

    Alla hjärtans dag

    Alla ni barnfamiljer som firar alla hjärtans dag vad gör ni den dagen? Aktiviteter, mat?
    Behöver lite tips på vad vi kan göra på lördag. Vi har två barn på ett och tre år. Vi firar alla hjärtans dag och kan spendera något den dagen för att göra den extra speciell 200-300kr.
    Kom gärna med förslag

    Alla ni som är anti alla hjärtans dag kan gå vidare. Behöver inte höra era anti-lägga-pengar-på-den-dagen- trams

  • Svar på tråden Alla hjärtans dag
  • BigMami
    Pescetarian skrev 2015-02-11 21:09:40 följande:

    [...] "alla de barnfamiljer SOM FIRAR alla hjärtans dag".


    Jag är varken döv eller blind.. Läs mitt tidigare inlägg.
  • Alexi

    Vi har råkat ha kompisar på middag både i år och förra året just den dagen. Så då bakar jag kaka till efterrätten i en hjärtformad kakform.

    Förra året hade jag åkt tidigt till jobbet men lämnat små presenter på köksbordet till barn och make, choklad till maken och sån där liten nalle som säljs överallt till barnen.

    I år ska jag nog göra på samma sätt men vill inte köpa nalle igen så jag ska nog köpa muggar som säljs på samma ställen, med hjärtan mm på. Lite kul för barnen att ha en egen mugg var.

    Barnen är 4 och 6 år.

  • DJÄVULENS HÖGRA HAND

    Jag har tyvärr ingen att fira denna härliga högtid med, men hade jag haft det så känns det som att månen tur och retur kanske vore något att bjuda på... ja eller något åt det hållet. Plånboken går snart sönder av alla pengar jag har och gummisnoddarna pallar snart inte trycket, så en middag ute hade nog inte gjort ont. Ja är inte en korv på macken då jag snackar om utan riktig mat...

  • Pescetarian
    Orkide skrev 2015-02-11 21:30:56 följande:

    Bor i Stockholm


    Skansen (dit ska vi, som sagt).

    Junibacken (de har ny utställning och föreställning fr o m imorn - Mumin).

    Något museum?

    Fjärilshuset (varmt och skönt).
  • Orkide

    Både jag och sambon gillar Fjärilshuset o det är rätt nära. Men frågan är om man orka kånka ettåringen (som nyss börjat gå) när hon inte orkar mer?

    En liten gåva till barnen är ju mysigt. En mini nalle eller något.

  • Pescetarian
    Orkide skrev 2015-02-11 22:07:45 följande:

    Både jag och sambon gillar Fjärilshuset o det är rätt nära. Men frågan är om man orka kånka ettåringen (som nyss börjat gå) när hon inte orkar mer?

    En liten gåva till barnen är ju mysigt. En mini nalle eller något.


    Det är ju inte så överdrivet stort där och numera finns det gott om sittyta iom hajtanken (utanför den alltså, haha!).

    Gåvor finns det gott om i deras underbart fina lilla butik utanför.

    Och "restaurang" precis jämte.

    Vart bor ni? Solna eller Vasastan?
  • Pescetarian
    Pescetarian skrev 2015-02-11 22:19:17 följande:

    Det är ju inte så överdrivet stort där och numera finns det gott om sittyta iom hajtanken (utanför den alltså, haha!).

    Gåvor finns det gott om i deras underbart fina lilla butik utanför.

    Och "restaurang" precis jämte.

    Vart bor ni? Solna eller Vasastan?


    Oh, no! Läste just igenom mitt eget inlägg och inser hur jävla dryg jag "låter". Ni känner ju till Fjärilshuset och här kommer jag och talar om hur det är där. Sorry!

    Men har ni varit där sedan hajtanken invigdes?
  • nozpa

    Mina "stora" barn fyller 2 och 4 i år. Och 4 åringen har börjat fatta det här med alla hjärtans dag. Enligt henne så ska killarna ge tjejerna ett kort, och tjejerna ska ge killarna blommor.

    Hela veckan har hon dock gjort en massa kort som hon ska lämna till alla på förskolan imorgon.

    På lördag ska maken iväg på förmiddagen. Men kommer hem runt lunchtid, så då ska vi ha bakat innan tänkte jag.
    Sedan blir det god middag med efterrätt som serveras i hjärtanskålar.

    Barnen får varsin presentpåse med lite småpaket samt godis. Maken ska få en bok. Och lillebror och maken ska då få blommor av oss tjejer också. :)
    Det är väl så vi gör. Antar att jag också får en present.

  • Pescetarian

    Jag vill tipsa dig om Junibackens nya Muminutställning. Den har invigning idag och de har byggt Mumindalen otroligt fint och detaljerat. Vi är på Junibacken just nu, jag och mitt barn.

    Den nya teaterföreställningen är en Mumin-dockteater som var riktigt bra för att vara en dockteater. De gamla föreställningarna "Gittan och Älgbrorsorna", samt "Loranga Masarin och Dartanjang" spelas än. :)

    Hett tips!

  • MEE83
    Orkide skrev 2015-02-11 21:30:56 följande:

    Bor i Stockholm


    Naturhistoriska museet kanske passar en 3-åring? Filmerna har väl åldersgräns dock.
  • Mime

    Vi har blivit lite överbokade. Sonen är bjuden på barnkalas klockan 12:30 och klockan 14 kommer släkten för att fira honom som fyllde år förra lördagen (den 7:de). Sen vet jag inte om vi orkar något mer. :). Annars så har vi ofta barnvakt och går ut, kanske går t alla tre i år men till en "kvarterskrog".

    Hoppas alla får en bra alla hjärtans.

  • Orkide

    Tack alla för alla tips!

    Till frukost åt vi hjärtformade scones och gröt (dekorerade med hjärta sv russin/sylt på gröten). Efter frukosten fick barnen en lite nalle med texten "Love you".

    Till lunch blev det hjärtformade pannkakor

    Sen blev det av till Fjärilshuset. Helt fantastiskt att se hajarna där. Men fjärilarna var ingen höjdare för någon. Inga speciellt färger på dem utan de flesta var brun-grå-svarta. Hajarna var hela upplevelsen.

    Nu ska jag och sambon gosa ner o soffan framför en film

    Trevlig alla hjärtans dag-kväll på er

  • Pescetarian
    Orkide skrev 2015-02-14 19:59:12 följande:

    Tack alla för alla tips!

    Till frukost åt vi hjärtformade scones och gröt (dekorerade med hjärta sv russin/sylt på gröten). Efter frukosten fick barnen en lite nalle med texten "Love you".

    Till lunch blev det hjärtformade pannkakor

    Sen blev det av till Fjärilshuset. Helt fantastiskt att se hajarna där. Men fjärilarna var ingen höjdare för någon. Inga speciellt färger på dem utan de flesta var brun-grå-svarta. Hajarna var hela upplevelsen.

    Nu ska jag och sambon gosa ner o soffan framför en film

    Trevlig alla hjärtans dag-kväll på er


    Åh, va roligt! Så det blev Fjärilshuset! :)

    Vi hade ju tänkt Skansen, men funderade även en sväng på Fjärilshuset (är ju så varmt och skönt där). Men här började morgonen med 38,5 graders feber för mig, som steg till 39,5. :( Men vi har sagt att vi "pausar" och tar utflykten en annan dag istället. ;) Vi hade iaf mysigt med film, spel och härliga bär - både frysta och färska! :D

    Klappade ni de där stora fiskarna i tanken till vänster i första rummet? Det tycker mitt barn är bland det roligaste där. ;P
Svar på tråden Alla hjärtans dag