• vackerkvinna

Stäng av Flashback

Flashback borde stängas ner då den har varit en källa för våld, hemskheter och hot.

Jag är själv "bannad" för alltid där

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-02-16 20:44
    Avslutad:

Den nya frågan lyder:

*Tror du att människan har varit på månen?*

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Stäng av Flashback
  • EnAnonumius
    Förtryckt skrev 2015-02-13 11:11:09 följande:
    Men låt Familjelivs maffian tro att Flashback är ett dödsknarkarnazistställe. Blir lite lugnare där för resten av oss.
    Ha ha, ja självklart är vi alla Flashbackare, dödsknarkanzipedofiler.
    Hur kan vi tro något annat... Flört *roflmao*
    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Anonym (?)

Är ts den muslimska kvinna som blev dömd för mordhot på Lars Vilks och som förut fanns på familjeliv under annat namn och även här hotade en del personer? Det är vad jag vet en av få som lyckats bli permbannad från Flashback

• Förtryckt
    Anonym (?) skrev 2015-02-14 02:39:25 följande:

Är ts den muslimska kvinna som blev dömd för mordhot på Lars Vilks och som förut fanns på familjeliv under annat namn och även här hotade en del personer? Det är vad jag vet en av få som lyckats bli permbannad från Flashback

Jaså du, själv känner jag till massor av medlemmar som blivit permabannade pga 1.06-regeln.

Har reglerna ändrats eller ger det fortfarande livstidsbann?
    Citat: "Varför inte använda lagstiftning som kompass för vad som är moraliskt tvivelaktigt?" / Medlemmen "Trubbel"
  • Flash Gordon
    Anonym (?) skrev 2015-02-14 02:39:25 följande:

Nä.

Det finns ett inlägg ovan som ger tillräckligt med info för att du ska kunna förstå den här tråden.
  • Iarwain

Nej.

Flashback är bättre modererat är Familjeliv.
    De tillåter däremot en "öppnare" debatt än Familjeliv, på gott och ont.

Diskussions forum som Flashback fyller ett syfte och jag gissar att de följer det lands lagar där forumet huserar.

• Anonym (Anonym(y-kromosom))

på flashbacks politikforum diskuteras politik som nya partiledare i kd. på familjeliv finns det flera hundra trådar om sd men inga om vem som blir partiledare i kd. vilket forum borde stängas.

• micro113
    Anonym (Anonym(y-kromosom)) skrev 2015-02-14 20:26:31 följande:

på flashbacks politikforum diskuteras politik som nya partiledare i kd. på familjeliv finns det flera hundra trådar om sd men inga om vem som blir partiledare i kd. vilket forum borde stängas.

Inget forum ska stängas.
  • Anton Chigurh
    Flashback är ju det enda forum där du kan diskutera/följa utvecklingen angående skottlossningen, eller terrorangreppet som en del kallar det, i Köpenhamn, i alla fall om du skall diskutera någorlunda öppet och fritt, och dessutom kan du i många fall, som i nyss nämnda, få information om pågående läge långt innan det kommer på nyheterna. Och dessutom får du den oredigerade versionenFlashback, inte den som sållats av diverse nyhetsredaktioner.

Med allt vad det innebär !!!

Kram //Anton
    Most people are only alive because it is illegal to shoot them.
  • Flashbulb

Det märks att den svenska befolkningen är enormt hjärntvättad av media. De tror på allt de läser i tidningen eller på forum. De skapar sina egna rädslor och lever efter dessa. De saknar källkritik och tror att de vet bäst men de vet ingenting. Pinsam befolkning.

• Anonym (Britney spears)

Värsta skit forumet är det man får snacka om knark men ej ha dubbla nick. Man får varning för minsta lilla som trams och off topic.Och varför håller de till i new york?

• Anonym (gg)
    Förtryckt skrev 2015-02-11 12:46:01 följande:

Eller hur. Flashback är Skandinaviens största och bästa forum.

Det finns så mycket att diskutera där och massor av forumdelar. Det finns något för alla!
    Baserat på trådstarten antar jag att TS inte levde upp till kvalitet-före-kvantitet-regeln och blev avstängd efter sådär en tio varningar.

Man kan bli avstängd för lite allt möjligt. Själv blev jag avstängd utan föregående varning pga att admin inte gillade mitt ex och vi hade samma IP-adress. 

Men har man vpn är det ju bara att starta ett nytt konto samma dag.
  • Anonym (gg)
    Anonym (Britney spears) skrev 2022-03-31 08:43:36 följande:

Värsta skit forumet är det man får snacka om knark men ej ha dubbla nick. Man får varning för minsta lilla som trams och off topic.Och varför håller de till i new york?

Jodå, du får ha dubbla nick, du får bara inte posta med dessa dubbla nick i samma trådar för att förstärka din egen åsikt. 

Och det krävs en himla massa trams för att de ska säga till en att sluta tramsa, och ska du skriva något offtopic, skriv något ontopic också i samma inlägg så är det lugnt.

Att man får prata om vad man vill är väl bra.
  • klyban
    Anonym (Britney spears) skrev 2022-03-31 08:43:36 följande:

Flashback har regler, och reglerna huvudregel är att man ska diskutera saker, och vill du inte skriva om ämnet så är det mycket stor risk att du får dina inlägg borta.
    Så svaret är att inte skriva i trådar där du inte har ett intresse att föra en diskussion.

Familjeliv är en chatforum mer, så här är OT mer tillåtet.

Och varför de inte håller till i Sverige, det har med vissa legala anledningar har jag för mig.
    Men man följer landets lagar man har sina servrar, som tex i England när tidelag inte var förbjudit i Sverige, så var det inte tillåtet att skriva om tidelag.
    Tidelagslagen är i mitt tycke en av de mer tokiga lagarna på vi har, då vi redan hade djurlagar som sköter missförhållanden med djur.
    Har ens en blivit åtalad för tidelag sedan lagen kom till?

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
Svar på tråden Stäng av Flashback