Ni över 30 - hur lång tid tog det att bli gravid?
Ni som fick ert första barn när ni var 30 år eller äldre, hur många försök behövde ni innan ni blev gravida?
Skriv gärna din partners och din ålder.
Ni som fick ert första barn när ni var 30 år eller äldre, hur många försök behövde ni innan ni blev gravida?
Skriv gärna din partners och din ålder.
Har blivit gravid av misstag 4 gånger sedan jag fyllde 30 så jag gissar "på första försöket" passar bäst in.
Jag var 30 - partner 21 år
Jag var 32 - partner 23 år
Jag var 33 - partner 24 år
Jag var 34 - partner 29 år
Jag är 32 och väntar mitt första. Partner 28 år. Har blivit gravid med samma partner tidigare av misstag och gjort 2 aborter. Tog 1 månad att bli gravid bägge gångerna. Nu när jag ville bli gravid höll vi på i 20 månader utan att nåt hände. Då bestämde jag mig för att testa munkpeppar som jag läst så gott om men inte direkt trott på. Månaden efter var jag gravid..:) Är i vecka 16 nu.
Första barnet var jag 30 och det tog sig direkt. Barn 2 var jag 33 och det tog 2 mån. Barn 3 var jag 36 och blev gravid direkt.
Jag blev gravid två gånger när jag var 38. Blev gravid på första försöket båda gångerna, den första graviditeten tvingades jag dock avsluta. (Och det hade ingenting att göra med min ålder.) Vid 39 års ålder blev jag sedan mamma!
Jag har också två vänner som blivit gravida på första försöken trots att de varit 30 plus.
Vän nummer 1 var 37 när hon blev gravid. Vän nummer 2 var 33 respektive 36 när hon blev gravid.
Är gravid för tredje gången och har blivit gravid på andra försöket alla graviditeter.
Var 32 år första gången jag blev gravid och mannen är 7 år äldre än mig.
Nu tredje gången är jag nyss fyllda 35.
Andra grav. slutade i MA tyvärr.
Jag 34, han 35. Tog fem försök att få plus. Nyss plussat är i vecka 5+4. Fick neg bim-2 så trodde det var kört, men svagt positivt på bim. :) Lycka till!
Har fått 4 barn under 30 ( inte planerade ) men nr 5 tog 2 månader då 37 nr 6 tog 3 månader 38 år och hen jäser i magen än <3.
[quote=75082858][quote-nick]Anonym (Jag...) skrev 2015-03-29 16:00:02 följande:[/quote-nick]
Har fått 4 barn under 30 ( inte planerade ) men nr 5 tog 2 månader då 37 nr 6 tog 3 månader 38 år och hen jäser i magen än <3.
[/Under = innan
Väntar nu som 33-åring mitt fjärde barn (de tre andra har jag fått innan jag fyllde 30) . Fjärde barnet blev till på fjärde försöket. De andra tre har blivit till något snabbare.
Blev gravid för andra gången när jag var 36 år, på första försöket. Slutade med missfall.
När jag var 37 blev jag gravid trots preventivmedel och fick tvillingar.
De första tre va jag under 30.
1:an 20år, första försöket. (Inte planerat)
2:an, 22 år femte eller sjätte försöket. (Samma pappa 4 år äldre än mig)
3:an 28år, andra försöket.
4:an 32 år första försöket (samma pappa 5 år äldre än mig)
31 år, första försöket.
31 år. Gravid första gången vi hade sex oskyddat.
36 år tredje försöket ????
Jag 34, han 33. Det tog oss 5 månader.
Ett oskyddat
8 mån
Vet att det här är en gammal tråd. Men lägger in ändå.
33 år när vi började försöka - tog sig på andra försöket, missfall.
33 år när vi började försöka - tog sig på fjärde försöket, är gravid.