Företaget ska åka på studiebesök med övernattning, måste jag åka?
Hej,
trodde inte jag skulle behöva må dåligt över nåt sådant här.
Mitt jobb har helt plötsligt, oväntat, slängt på oss att vi ska åka på studiebesök till vårt hvuudföretag, som är 5h bort i landet och bo över natt på hotell mm.
Kan de tvinga mig att åka eller kan ni hjälpa mig att komma på skäl att slippa?
Hur löjligt ni än tycker det låter, så mår jag fysiskt illa av detta. Vill verkligen inte åka. Har inte ett jobb för att ut och åka onödiga resor i trafiken och dessutom övernatta och vara ifrån mina små barn. Då hade jag valt att ligga ute och tjäna mer pengar om det varit så genom att vara snickare eller lastbilschaufför eller något.
Nu har jag ett jobb i industri, där jag går till jobbet, gör mitt jobb och åker hem. 5min hemifrån för att slippa massa onöidg trafik och vara ifrån min familj i onödan. Har 2 små barn..
Dessutom ska min man på läkarbesök den ena dagen mm och vi har har svårt nog att få barnvakt i vanliga fall, så jag vill absolut inte krångla med det för detta..
snälla..hjälp mig..
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-03-16 09:52
Jag ber er att inte hoppa på mig för mina känslor. Jag kan inte hjälpa dom, jag känner bara så. Alla är vi olika. Så snälla, tänk er in i något ni mår jättedåligt över och försök istället hjälpa mig.
Jag har aldrig varit ifrån min man och mina barn mer än en natt när jag låg på operation. Annars är vi det mesta tillsammans.