Katta1 skrev 2015-03-23 10:32:30 följande:
Bra skriver tycker jag: Ett jobb är ett jobb och inte en livsstil..
Det stämmer ju dock inte, då det finns jobb som faktiskt är en livsstil, det kommer med territoriet i vissa yrken, och det behöver inte vara negativt, det kan likaväl vara något positivt.
L i n n skrev 2015-03-22 20:29:31 följande:
Tja. Jag fick vara tillsammans med min mamma samtidigt som jag fick "dagiserfarenheten" i och med att vi alltid hade massa ungar hos oss.
I see, ja det kanske är tur, man(ink mig själv) har ju dock inte så mycket att jämföra med, man lever ju bara ett liv och upplever man att man har haft en bra uppväxt och bra föräldrar så är det nog ofta något som påverkar hur man själv agerar som förälder, eller vad man själv tycker är rätt och det kan vara väldigt annorlunda mot hur en annan person uppfattar det.
Jag tror att det finns människor från alla hörn och kanter, med väldigt olika uppväxter, som anser att dom har haft tur, eller har haft en väldigt bra barndom. Jag tror inte att det finns ett magic formula för det där, man kan ha bra och dåliga relationer till ens föräldrar, eller förälder oavsett tror jag, och då även en bra eller dålig uppväxt oavsett.
Vilket kanske också innebär att man inte skall sticka in näbben och försöka förklara för andra hur dom skall göra, då det inte finns ett rätt svar på frågan, utan det går att lösa ekvationen på ett positivt sätt genom flera olika tillvägagångssätt.