Vem dricker energidryck?
Du kan räkna ut ditt BMI här: http://bmiraknare.se/
...och säg gärna något om i vilket syfte. Är det för att det är gott, för att du ska bli pigg, för att återhämta dig efter träning eller av någon annan orsak?
Jag dricker periodvis mycket energidrycker, under stressiga perioder i livet då dygnet har för få timmar (privatföretagare, småbarnsmamma, hus och sommarhus som byggs/ renoveras samtidigt) eller när har jetlag men ändå måste vara vaken. Dock inte ED eller RedBull, endast Battery. 1-3 burkar dagligen vissa veckor. Sen månader utan. Orsak: för att få extra energi när den egna tryter, dricker inte kaffe så blir extremt pigg och alert av energidryckernas koffein.
Väger normalt, aldrig varit överviktig, dock på gränsen till undervikt förr i tiden.
Jag dricker energidryck nästan dagligen, allt mellan 1 till 5 st (små burkar à 225 ml). Dricker det för att det är gott och för att jag har ett koffeinberoende men är inte så förtjust i kaffe. Har gått från ett bmi på 36 till 26 det senaste halvåret, ser inte alls överviktig ut.
Alterntiv ett.
Jag dricker i princip aldrig energidryck. Köpte en sån där Celcius en gång innan ett löp, men fy fan, sötsliskigt och jag fick en äcklig hinna på tänderna.
Har även provat ta det under arrangerade lopp, men jag gillar det inte.
Jag har aldrig ens smakat energidryck. Jag är redan känslig mot koffein och en kopp kaffe så är jag som en duracellkanin, vad skulle då inte energidryck göra med mig.
Grabben smakade en gång och dissade det direkt, smakade apa.
25,4 fick jag nu. Jag styrketränar, cyklar och går långpromenader. Jag tar en energidryck någon gång i månaden när jag känner att jag blir satans trött.
Dricker det aldrig. Någon enstaka gång i barndomen bara. Främst för att det är så otroligt äckligt och onödigt.
Är för tillfället överviktig, men jag dricker vare sig energidrycker, läsk, öl, saft, juice, kaffelatte osv.
Dricker aldrig energidryck, har inget behov. Igår åkte jag på gymmet 2120 efter att ha nattat treåringen vid halv åtta och sedan burit en missnöjd bebis, dricker vatten när jag tränar och har inga problem att orka utan extra kickar.
Jag har inte druckit energidryck de senaste veckorna. Bmi över 25 Om jag tar en blir jag pigg och koncentrerad eller så får jag lätt hjärtklappning, så jag är lite misstänksam mot koffein socker och sötningsmedel överlag.
Har smakat Energy, men det är alldeles för sött så jag dricker bara vatten!
BMI 19, dricker 1-2 om dagen. För att det är gott, givetvis.
Jag har BMI 17-18 och dricker aldrig energidryck. Sambon har BMI 34 och dricker väl 5-10 burkar i veckan för att bli pigg.
Jag har BMI 17-18 och dricker aldrig energidryck. Sambon har BMI 34 och dricker väl 5-10 burkar i veckan för att bli pigg.
Enligt BMI är jag överviktig (25,8), men det ger jag inte mycket för. Jag är muskulös, har xs/34 i kläder och ett midjemått på 57 cm. Jag dricker ED någon gång i månaden för koffeinets skull då jag avskyr kaffe.
Jag dricker det på fest, med vodka. Även när jag vill bli piggare och inte pallar kaffe. Kaffe är äckligt.
Dricker aldrig energidryck, har nog inte gjort det på minst 15 år.
När de kom ut på marknaden var jag småbarnsförälder och provade dricka dem för att få snabb energi (sleten och desperat som man var ), men jag blev alltid astrött av dem och somnade t.o.m ibland, så jag slutade försöka.
Jag dricker däremot ganska mycket kaffe, 6-8 muggar/dag.
Har bmi över 25, btw.
Mina alternativa sätt att få energi är mixade havtorn i vatten, proteindricka med vassle sötad med stevia och ibland har jag druckit bäraroniasaft utan socker. Jag har ett tungt fysiskt jobb utomhus och behöver både muskelmat och koncentration i jobbet.