Exet vill bara förstöra - nu vill han ha enskild vårdnad.
Mitt ex har tjafsat och försökt att rasera allt som anses vara civiliserat, under en längre tid nu. Här kommer några exempel: Exet anser att han även i år ska bestämma hur semesterveckorna med barnen ska se ut. Han vägrar att ha varann jul, midsommar osv. Han gapar, skriker och hotar då jag ska hämta mina barn. Barnen har även berättat att jag omnämns (hemma hos pappan och bonusmamman) i dåliga ordalag. Då jag ifrågasätter detta..får jag till svar att jag inte ska lägga mig i vad som sker hos honom. Då jag lämnar in orosanmälningar säger Socialen att det är ord mot ord. Sist inträffade följande; att han slängt/tryckt på en cykelhjälm på sonen väldigt hårt..då han ville ut och provköra sim nyinköpta cykeln. Alla barnen hade blivit rädda och väldigt ledsna..vilket pappan också blev arg över ingen får gråta. Barnen upplever även det som väldigt orättvist då bonussyskonen får ta med kläder emellan hushållen. Mina barns ryggsäckar packas ur innan dom ska hem till mig. Aktiviteterna bestäms, utan i samråd med mig. Då dottern började på ridningen fick hon inte ta med sina ridkläder på min vecka. I höstas förbjöd han ett umgänge med barnen och deras farföräldrar eftersom den aktuella veckan låg på min vecka. Trots att jag och barnen redan bestämt detta med farmor och farfar. Listan kan göras ännu längre..sammanfattningsvis är det som ni redan förstått fruktansvärt att behöva se barnens lidande, i allt detta. Och som om det inte hade varit nog. Har han nu ansökt om enskild vårdnad. Vilket han släppte som en bomb inför barnen då alla var samlade runt matbordet. Vilket han också förnekat..Den gången fick jag tillbaka väldigt upprivna barn. Nu till mina funderingar. Hur bevisar man att b la dessa faktiska handlingar har skett och är till skada för barnen, då han bara förnekar dom ? Har någon därute erfarenheter av detta, får ni gärna dela med Er! Tankar kring detta beteende är också välkomna. Hur har ni det som kan samarbeta..hur ser detta ut t ex semester ...? Självklart! Har jag skaffat en advokat men är ute efter här ..reflektioner och erfarenheter...det måste finnas (tyvärr) andra som varit med om liknande...