Anonym (fuckedforlife) skrev 2015-05-23 13:32:22 följande:
Jag håller med dig ts, jag har missbrukat och slagits mot psykiska sjukdomar i hela mitt liv. Jag har insåg för längesen att jag aldrig klarar av att vara helt nykter om jag ska fungera någorlunda. Tyvärr har jag inte ett så normalt liv som du som har arbete, familj och intressen. utan ett normalt liv för mig är att umgås med andra missbrukare, sitta hemma och dricka och se på tv och leva rätt stillsamt. Jag försöker hålla detta och hålla mitt missbruk på en lagom nivå och inte spåra ut med för tunga saker och absolut inte bli så berusad att jag gör dumma saker.
Jag är nöjd med att ha det så här nu och det är en kamp att hålla det så här så därför tänker jag absolut inte försöka bli helt nykter.
Jag har varit ett fall för psykvården under nästan hela mitt liv, har genom livet haft massor av diagnoser. Haft flera mycket svåra psykoser och massor av lättare. Har varit inlagd under långa perioder, det är flera år som är helt borta för mig för jag har legat helt neddrogad på psyket. Har testat i princip alla behandlingar och mediciner som finns. Har varit på behandlingshem, fängelse och rättpsyk.
Har försökt ta livet av mig flera gånger skurit sönder mig själv. skurit sönder andra, misshandlat, planerat och försökt att mörda andra osv.
Det är kört helt enkelt, jag gick sönder som barn och går nog inte att laga. Så jag lägger all den kraft jag har på att försöka hålla mig i et skick jag är nu där jag inte känner dödslängtan eller vill skada andra varje dag.
Jag har gått i alkoholbehandling en gång via jobbet, hjälpte inte alls då jag inte kände igen mig i det som sas. Har även testat AA möten ca 10 ggr men samma sak där.
Jag har varit på behandlingshem ett tag, då gällde det dock inte alkohol utan annan problematik.
Jag har varit inlagd på psyk vid ett par tillfällen men som längst 2 nätter i rad.
Ett stort problem för min del är mitt utseende, jag ser så frisk/fräsch och välmående ut och jag bär en mask när jag umgås med andra människor som visar en glad, utåtriktad och lycklig kvinna. Skulle någon kunna se igenom den skulle de bara se mörker och hat.
Förra året hade jag många olika jobb, jag började arbeta men mådde så dåligt efter ett tag att jag slutade. Hittade ett nytt jobb och sen samma visa igen.
Nu har jag bestämt mig för att jag ska jobba kvar på detta arbete oavsett hur dåligt jag mår - får se hur länge jag klarar av det.
Har också suttit i häkte, men inte för något som någon normal vettig människa skulle kalla kriminellt. Ingen av mina vänner som känner till det tycker att det var rätt, även rätten hade nog helst friat mig.
Har varit med om massa sk*t i mitt liv, det är sån röra och kaos inom mig så jag handlar ofta impulsivt för att jag inte orkar tänka.
Förstår dig och ditt livsval till 110% och ibland har jag lust att också leva så, men trots det kämpar jag vidare och hoppas hela tiden på en ljusning ska ske på något sätt.