Är era barn alltid sugna på att gå på sina aktiviteter?
Jag undrar hur era barn är när det gäller att gå på sina aktiviteter, dvs fritidsaktiviteter? Om vi utgår enbart från sådana aktiviteter som de gillar när de är där.
Min 6,5-åring spelar fotboll på söndagarna. Och varje söndag är det ett fruktansvärt gnäll innan. Hon vill inte gå (hon vill hellre sitta framför tvn vilket hon gör till frukost på helgerna vilket ju gör att det är den hon måste lämna för att klä på sig fotbollskläderna), det gnälls järnet på det dåliga/kalla vädret (vilket det varit gott om den här våren), det är fel på alla kläder och hon vill inte och allting. Och vi är väldigt tydliga med att fotboll är frivilligt och att hon kan sluta om hon inte gillar det. Men hon gillar ju fotbollen jättemycket, är en av de mest engagerade och mest kämpande av alla på planen, så hon inser nog att hon inte vill sluta.
Men jag blir fullständigt galen på det här gnället. Och sen efter fotbollen är det samma mängd gnäll med då om duschen. Men när hon väl står i duschen är det helt ok, det är liksom sträckan dit som är samma sak.
Hur har ni det och hur hanterar ni det?