• Kit

30+ som väntar på PLUS

Någon mer som är 30+ och försöker att bli gravid? Jag plockar ut min spiral nu på måndag sen är det full fart mot PLUS som gäller. Vore kul att hitta nån PLUS-jagande kompis att surra med.

KRAM!

HjärtaPlusGravidBaby

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-30 22:15
    2015-07-30

Nick
    Ålder
    Plus Ja/Nej + ev datum
    Barn sen innan Ja/Nej + antal
    Försökt sen datum

Kit
    34
    Nej
    Nej
    Augusti -15

Miamarina84
    31
    inga barn
    sedan sep-14.

Trixxilump
    32år
    Inte plussat
    3:e försöket

Lillajag84
    31
    Inget plus
    Inga barn sen innan
    Slutade med piller Mars -15

CarroK
    32 år
    inget plus
    inga barn sedan tidigare
    Försökt sedan feb 2015.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-30 22:19
    Misslina
    33 år
    Bim 20 augusti
    två barn sedan tidigare
    andra försöket

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-31 10:45
    Beccabus
    31 år
    -
    En dotter sedan tidigare
    Första försöket juli 2015

Skatergirl81
    34
    inget plus
    inga barn
    försökt sen början av april

Nenna9
    32 år
    Inget plus än -3 BIM
    Inga barn sedan tidigare
    Försökt ca 10 månader

Viscaria
    30
    Inte plussat
    Försökt sedan Januari 2015

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-31 23:24
    Pyret13
    -
    Dotter på 2år
    -
    Första försöket juli 2015

• Svar på tråden 30+ som väntar på PLUS
  • Sessie

Ligger här och försöker somna. Har lite mensvärk till å från och ömmande bröst.. Antar tant röd kommer även denna månaden :/ men kan inte sluta tänka på vad min lilla " blödning" berodde på och mitt plötsliga sug efter choklad ;)
    Jag vet dock att man kan ha mensvärk även on man är gravid men.. Beroende på cykeln så är mensen beräknad närmsta dagarna ialf så är väl bara vänta å se! Humöret har varor ovanligt bra dock och ibte som det brukar vara före mens. Visst går humöret upp å ner men absolut inte på samma sätt.. Gud va jag babblar :)
    Hur går det för er andra?

• lillepitbull

Hej! Idag är det 35 dagar sedan min senaste mens. Inga tecken på att mens är på väg och negativt gravtest... Buhu!

• Trixxilump

Hej en uppdatering från mig:

Fick min mens o det ens kan räknas som det , i lördags. Blödigt otroligt sparsamt högst två 5kr i bredd. Pratade med mamma hon berättade att när hon väntade syrran hade hon vanlig mens i 3 månader (!!!) innan hon fick reda på att hon var gravid.

Det inger ju både hopp o förtvivlan såklart.

Hon sa oxå att hormonet kan va så stark i kroppen att man kan få blödningar ändå o tro att det e mens. För nåt annat hormon som ska skicka signaler till hjärnan att stoppa mensen inte hunnit.

Jag brukar ha min mens i 5 dagar o mer än det som varit.

Så detta känns väldigt märkligt. Just när man tror man begripit allt så lär man sig nåt nytt.

Men ska ta ett gravtest om ca 1-2 veckor har jag beslutat. För googlade på det o det va rådet många fått.

För supertrött är jag o brösten ömmar o illamående som en gnu framåt 17 o tills jag sover. Har varit så en vecka typ .

Ursäkta mitt långa detaljerade inlägg. Men nu undrar jag om nån annan varit med om liknande? God afton på er alla

• CarroK

För mig är mensen precis slut så nu inväntas ÄL. Känner mig verkligen peppad denna gången. Förra mån fick jag ju fast glad gubbe på CB med dubbel hormonindikator för första gången. Då var ju mannen borta en hel vecka men om ÄL sköter sig denna mån så kommer han vara hemma!

• Att vänta
    Trixxilump skrev 2015-10-07 19:14:20 följande:

O haft en grads skillnad i temp oxå . Glömde tillägga det

Om du fortfarande har hög temp efter blödningen/mensen skulle jag misstänka eventuell graviditet Tempen höjs alltid vid ägglossning men sjunker sedan igen när man får mens. Men för att det verkligen ska gå att lita på det bör man tempa när man vaknar varje dag innan man går upp ur sängen.
  • Trixxilump
    Att vänta skrev 2015-10-08 12:41:36 följande:

Om du fortfarande har hög temp efter blödningen/mensen skulle jag misstänka eventuell graviditet Tempen höjs alltid vid ägglossning men sjunker sedan igen när man får mens. Men för att det verkligen ska gå att lita på det bör man tempa när man vaknar varje dag innan man går upp ur sängen.

Oki :) 6:e försöket så törs inte hoppas. Idag fick jag något jag aldrig haft förut. En typ gammelrosa i färgen o typ som en flytning?

Men ingen lukt alls o bara på pappret. Blev lite smått chockad! Om det varit en nidis borde den väl kommit före "mensen"?
  • Mamma30

Hänger på här. ;) Vi försöker nu att få 3:an! Jag längtar ihjäl mig efter en liten ny familjemedlem! Fyller 31 i början av nästa år och min sambo blir 38. Så det känns som klockan tickar ännu snabbare! :) Nu är det dax! Jag avslutade min mens i förrgår dvs. Tisdags! Vi har myst på dessa dagar då jag brukar ha väldigt tidig ägglossning! Med första barnet hade jag först mens, 3-4dagar senare blödde jag mörk rött, testade mig och var då gravid?! Med andra började jag må illa ganska tidigt och var då gravid! Idag fick jag en rosa strimma med (ursäkta beskrivningen) men, en seg flytning. Vad kan detta ha varit?! Ägglossning? Nidis? Väldigt mysko iaf! Fast min kropp har överraskat förr, så vi får väl se vad detta innebär inom en snar framtid! Min kropps temp känns hög jag blir lätt andfådd efter en liten tur med hunden! Kan lika väl vara förskylning på väg!

Hur känner ni er? Har ni försökt länge?

• lillepitbull
    Mamma30 skrev 2015-10-08 22:54:17 följande:

Hänger på här. ;) Vi försöker nu att få 3:an! Jag längtar ihjäl mig efter en liten ny familjemedlem! Fyller 31 i början av nästa år och min sambo blir 38. Så det känns som klockan tickar ännu snabbare! :) Nu är det dax! Jag avslutade min mens i förrgår dvs. Tisdags! Vi har myst på dessa dagar då jag brukar ha väldigt tidig ägglossning! Med första barnet hade jag först mens, 3-4dagar senare blödde jag mörk rött, testade mig och var då gravid?! Med andra började jag må illa ganska tidigt och var då gravid! Idag fick jag en rosa strimma med (ursäkta beskrivningen) men, en seg flytning. Vad kan detta ha varit?! Ägglossning? Nidis? Väldigt mysko iaf! Fast min kropp har överraskat förr, så vi får väl se vad detta innebär inom en snar framtid! Min kropps temp känns hög jag blir lätt andfådd efter en liten tur med hunden! Kan lika väl vara förskylning på väg!

Hur känner ni er? Har ni försökt länge?

Försökt sedan missfall i maj.. Två veckor över tiden nu. Hoppas jag är gravid men har inga större symtom annat än lite värk till och från i äggstockar o livmoder ibland. Lite yr då och då.. Bor i Gävle, var bor du?
Svar på tråden 30+ som väntar på PLUS