• Kit

30+ som väntar på PLUS

Någon mer som är 30+ och försöker att bli gravid? Jag plockar ut min spiral nu på måndag sen är det full fart mot PLUS som gäller. Vore kul att hitta nån PLUS-jagande kompis att surra med.

KRAM!

HjärtaPlusGravidBaby

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-30 22:15
    2015-07-30

Nick
    Ålder
    Plus Ja/Nej + ev datum
    Barn sen innan Ja/Nej + antal
    Försökt sen datum

Kit
    34
    Nej
    Nej
    Augusti -15

Miamarina84
    31
    inga barn
    sedan sep-14.

Trixxilump
    32år
    Inte plussat
    3:e försöket

Lillajag84
    31
    Inget plus
    Inga barn sen innan
    Slutade med piller Mars -15

CarroK
    32 år
    inget plus
    inga barn sedan tidigare
    Försökt sedan feb 2015.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-30 22:19
    Misslina
    33 år
    Bim 20 augusti
    två barn sedan tidigare
    andra försöket

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-31 10:45
    Beccabus
    31 år
    -
    En dotter sedan tidigare
    Första försöket juli 2015

Skatergirl81
    34
    inget plus
    inga barn
    försökt sen början av april

Nenna9
    32 år
    Inget plus än -3 BIM
    Inga barn sedan tidigare
    Försökt ca 10 månader

Viscaria
    30
    Inte plussat
    Försökt sedan Januari 2015

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-31 23:24
    Pyret13
    -
    Dotter på 2år
    -
    Första försöket juli 2015

• Svar på tråden 30+ som väntar på PLUS
  • Min tur
    skatergirl81 skrev 2015-09-13 13:32:21 följande:

Varför ska ni vänta tre cykler till? Varför inte köra på nu på en gång?

Vi behöver vänta pga sambons jobb, svårt för honom att vara pappaledig i början av sommaren. Sen behöver jag tappa några kilo och stärka kroppen pga utslitna knän. Hade inte dom två sakerna stått i vår väg hade vi nog redan varit igång. Den som väntar på nåt gott ;)
  • m2b
    Avalon79 skrev 2015-09-13 11:32:02 följande:
    Men så underbart för dig! Jag håller tummarna att allt går vägen denna gång! Kram!
    Tack. Känns nästan som nu borde ju oddsen va bättre, MF:ET är avklarat. Helt ologisk analys men man gör ju en analys som passar en så man kan va positiv :)
  • m2b
    skatergirl81 skrev 2015-09-13 13:30:36 följande:
    Ja jag längtar efter det! Kände du något i kroppen innan som var tecken på graviditet?
    Jag är ju ett testfreak så hade nog testat oavsett, men det som fick mig hoppas lite extra är torrhet eller om det nu kan va svamp i underlivet. Brukar aldrig känna så här. Har iofs inte känt så vid tidigare graviditeter heller. På äl+9 började jag känna mensvärk. Har inte gjort det sen förra graviditeten så hoppades ju det är ett tecken.

Började käka b12 när förra mensen startade, undra om det hjälpt eller bara en tillfällighet blir efter det

Inga symptom än?! Så lätt känna massa med så man blir ju lite smått galen.
  • Kissekatten2014

Mens eller var det bara ett par timmars spotting jag hade?? Har inget nu ikväll och har ingen mensvärk vilket jag brukar ha.. Har bim imorgon så jag tror det är mensen som är på g tyvärr.

• skatergirl81
    m2b skrev 2015-09-13 19:51:32 följande:

Jag är ju ett testfreak så hade nog testat oavsett, men det som fick mig hoppas lite extra är torrhet eller om det nu kan va svamp i underlivet. Brukar aldrig känna så här. Har iofs inte känt så vid tidigare graviditeter heller. På äl+9 började jag känna mensvärk. Har inte gjort det sen förra graviditeten så hoppades ju det är ett tecken.

Började käka b12 när förra mensen startade, undra om det hjälpt eller bara en tillfällighet blir efter det

Inga symptom än?! Så lätt känna massa med så man blir ju lite smått galen.

Vi har ju försökt ett tag nu och jag tycker det är olika varje cykel, vissa känner jag inget alls..vissa känns det helt annorlunda och man får förhoppningar att man är gravid, vissa har jag haft de vanliga tecken på mens.

Jag har tagit ett gravtest under dessa månader men nu inväntar jag alltid mens. Det blir billigare så! Har ett gravtest hemma för den dag jag hamnar på bim+1. Tror verkligen att kroppen spelar en spratt så dumt att försöka analysera allt man känner . Har äl nu i veckan så känns bra, nu ska vi ligga järnet!!
  • skatergirl81
    Min tur skrev 2015-09-13 16:52:58 följande:

Vi behöver vänta pga sambons jobb, svårt för honom att vara pappaledig i början av sommaren. Sen behöver jag tappa några kilo och stärka kroppen pga utslitna knän. Hade inte dom två sakerna stått i vår väg hade vi nog redan varit igång. Den som väntar på nåt gott ;)

Ja det är ju ganska bra skäl..vi tänkte också vänta men jag är glad att vi började försöka för nu har vi försökt i ett halvår och inte lyckats än.
  • skatergirl81
    Kissekatten2014 skrev 2015-09-13 19:59:29 följande:

Mens eller var det bara ett par timmars spotting jag hade?? Har inget nu ikväll och har ingen mensvärk vilket jag brukar ha.. Har bim imorgon så jag tror det är mensen som är på g tyvärr.

Hur har det gått för dig idag..var det mensen som kom?
  • Kissekatten2014
    skatergirl81 skrev 2015-09-14 17:06:11 följande:

Hur har det gått för dig idag..var det mensen som kom?

Har haft samma som igår har ingen mensvärk men bara det ljusrosa.. Inte alls som mensen jag har haft tidigare.
  • Ang82

Hej! Är gärna med här =)

Är min och sambons första barn, 30+ båda två. 6:e försöket och idag bim -5. Brukar ha mycket värk i magen och ömma bröst (ibland) från äl till bim, men känner absolut inget än så länge. Känns lite mysko. Håller tummar och tår att det är våran tur nu att få plus =)

• Kissekatten2014
    Ang82 skrev 2015-09-14 19:19:43 följande:

Hej! Är gärna med här =)

Är min och sambons första barn, 30+ båda två. 6:e försöket och idag bim -5. Brukar ha mycket värk i magen och ömma bröst (ibland) från äl till bim, men känner absolut inget än så länge. Känns lite mysko. Håller tummar och tår att det är våran tur nu att få plus =)

Håller tummar och tår för dig också..
Svar på tråden 30+ som väntar på PLUS