När var familjeliv som bäst?
Som rubriken lyder?
Själv tyckte jag att det var ett helt annat forum när jag blev medlem 2006 och några år framåt. Idag kan inte säga att jag gillar det lika mycket även om jag kikar in då och då.
Som rubriken lyder?
Själv tyckte jag att det var ett helt annat forum när jag blev medlem 2006 och några år framåt. Idag kan inte säga att jag gillar det lika mycket även om jag kikar in då och då.
Let´s do the timewarp?
Jag gillade familjeliv som det var 2007-2009. Då hängde jag väldigt mycket här
Jag hittade citat från reglerna i en gammal tråd. Det var alltså de ursprungliga reglerna, som gällde medan Patrik drev sajten:
Första punkten ur medlemsvillkoren:
"Användarregler för offentliga inlägg/meddelanden
1. Personliga påhopp, kränkningar eller hets.
Inlägg med nedsättande eller kränkande kommentarer mot Familjeliv eller andra deltagare tolereras inte. Vad som är kränkande kan vara svårt att se, men generellt sett gäller att man ska behandla andra med respekt. Att man inte håller med någon är inte en bra anledning att ta till svordomar eller nedsättande kommentarer. Om man inte håller med kan man skriva det på ett ödmjukt sätt eller överväga att inte svara alls för att undvika onödigt gnabb.
- Inlägg med provocerande innehåll eller tillrättavisningar utan respekt får inte postas.
- Inga språk/stavnings kommentarer, det är budskapet i inlägget som är viktigast
- Inga förlöjliganden, respektera andras åsikter.
- Inga meningslösa "vem bryr sig" eller "strunta i att läs då" inlägg.
- Inga hetsinlägg mot individer eller utsatta folkgrupper (hets mot folkgrupp)"
Det var många år sedan! Mot slutet när jag brukade vara här var det enbart på grund av några få användare som jag gillade, men forumet själv hade redan då förlorat sitt hjärta.
Jag känner inte igen företaget Modern Women Media Sweden AB. Kan ju ha bytt namn, hoppat över till ett annat bolag osv. Det ringer inga klockor hos mig iaf. Var det inte familjeliv media nånting förr? Efter Patrik alltså? Men ja, forumet dog när han sålde ungefär. Det blir aldrig som det har varit igen. Inte här iallafall.
När jag blev medlem 2004 var det väldigt mycket trevligare ton och mysigare stämning här på forumet. Det kan jag sakna.
Det var roligast när jag var moderator förstås.
Men sen passade inte vi. Man anställde en communityansvarig som var rätt galen och gav modereringsuppdraget till ett externt bolag, IS. Man kan väl säga att mycket ändrades då. Det blev ett företag mer inriktat på att bara tjäna pengar och aktiviteten är bara en siffra i det stora hela. Jag hoppade av i den vevan. Det blev ohållbart att vara kvar och när RD slutade så kändes det som.. fuck it. I'm out.
Själv kör jag gamla.familjeliv.se
Nya är KATASTROF!
När ANOF härjade och hade Svanar. punk.
www.familjeliv.se/forum/thread/52970302-gillar-vi-varandra-egentligen/1
ANOF var kul även om det var ett troll.
Ironin i att nya moderatorbolaget heter IS!
Bästa trollet genom tiderna. Haha kattbeteende.
Vill göra reklam här för min trådstart, som kanske kan ha ett visst intresse för en del som skrivit i den här tråden: gamla.familjeliv.se/Forum-20-172/m75617111.html