• Pavlova89

Min första vecka i fängelset

Har suttit inne nu i en vecka.. Allt suger verkligen här.. Man får bara sitta vid datan i en timme.. Två på söndagar för att dom dagarna är drygaste..

Min pojkvän hälsar knappt på mig heller

Så sjukt drygt.. Vet inte var man ska kunna ha sex med varandra heller under besökstider för dom övervakar ju hela tiden.. Allt är sjukt jobbigt just nu.. Vad hade ni gjort egentligen? Här e jättetråkigt hade varit kul med lite nya vänner.. Ska bli skönt att komma ut härifrån sen innan midsommar nästa år.

• Svar på tråden Min första vecka i fängelset
  • Anonym (me2)
    Anonym (buhu) skrev 2015-07-22 09:47:00 följande:
    Sant? Så du hat suttit i fängelse i både Sverige och utomlands, men du har inte gjort något olagligt? Tror jag inte en sekund på.

Du läser fel! Jag skrev att JAG inte visste att det jag gjorde var olagligt. Utomlands var det inte olagligt så den advokaten tyckte riktig synd om mig och ville inte att jag skulle behandlas som en brottsling!
    Det gjorde att plitarna (heter det så) var supersnälla mot mig. Fick t.o.m gå på toa.
  • Anonym (buhu)
    Anonym (me2) skrev 2015-07-22 09:55:22 följande:

Du läser fel! Jag skrev att JAG inte visste att det jag gjorde var olagligt. Utomlands var det inte olagligt så den advokaten tyckte riktig synd om mig och ville inte att jag skulle behandlas som en brottsling!

Det gjorde att plitarna (heter det så) var supersnälla mot mig. Fick t.o.m gå på toa.

Spelar det någon roll? Du bröt ju oavsett mot lagen. Fick du dessutom fängelse så måste du ju ha brutit ganska ordentligt mot lagen.
  • Anonym (skyll dig själv.)

Bryter man mot lagen får man skylla sig själv.

denna tråd är så falsk som den kan bli.

• Anonym (me2)
    Anonym (buhu) skrev 2015-07-22 15:51:51 följande:
    Spelar det någon roll? Du bröt ju oavsett mot lagen. Fick du dessutom fängelse så måste du ju ha brutit ganska ordentligt mot lagen.

Fick inte fängelse utan samhällstjänst.
  • Anonym (Irriterad)
    Anonym (me2) skrev 2015-07-22 16:14:53 följande:

Fick inte fängelse utan samhällstjänst.

Men ge dig
  • Anonym (me2)
    Anonym (Irriterad) skrev 2015-07-22 16:29:05 följande:

Men ge dig

Blev släppt från häktet efter rättegången. Riskerade 4 års fängelse men fick noll dagar!

Problem med det?
  • Anonym (buhu)
    Anonym (me2) skrev 2015-07-22 17:41:42 följande:

Blev släppt från häktet efter rättegången. Riskerade 4 års fängelse men fick noll dagar!

Problem med det?

Haha okej. Bara det att det var DU som skrev att du suttit i fängelse i både Sverige och utomlands. Men nu har du ändrat det till samhällstjänst. Dock blev du ju fortfarande dömd för det du gjorde.
  • Anonym (me2)
    Anonym (buhu) skrev 2015-07-22 18:06:27 följande:

Haha okej. Bara det att det var DU som skrev att du suttit i fängelse i både Sverige och utomlands. Men nu har du ändrat det till samhällstjänst. Dock blev du ju fortfarande dömd för det du gjorde.

Utomlands var det fängelse tills jag blev utlämnad till Sverige, ca 1 vecka.

I Sverige var jag bara i häkte till rättegången.
  • lilleman2000
    Anonym (me2) skrev 2015-07-22 18:41:32 följande:

Är du rackar rackar skinhuvu? Som kackade på R-kiosken fönstret?
  • Anonym (buhu)
    Anonym (me2) skrev 2015-07-22 18:41:32 följande:

Jaha men det var fortfarande DU som sa att du suttit i fängelse.

Åh fick du samhällstjänst så blev du ju fortfarande dömd.
  • fredde88

hej!!!!!

nä det brukar inte finnas så mycket att göra när man sitter på kåken. Själv satt jag 6månader på högsäkerhets fängelset saltvik. så förstår att det inte finns mycket att göra. har för mig att det ska finnas övernattnings ställen på vissa fängelser men tyvär inte alla. och om du har långt straff och sitter för något tillräckligt grovt så är det övervakade besök i början innan det blir obevakade och permisar men det kan du fråga dom som jobbar där om.( glömer bort vad det hete när man hade en plit man pratade med och som man skulle gå till om det var något. tror det hete hanterare eller kontakt man eller något sådant) håll ut så länge och hör av dig om du får tråkigt och jag hoppas att jag har förskigrat lite tid åt dig....   

M.V.H: Fredde

• Anonym (Jadu)
    fredde88 skrev 2015-07-22 23:05:51 följande:

hej!!!!!

nä det brukar inte finnas så mycket att göra när man sitter på kåken. Själv satt jag 6månader på högsäkerhets fängelset saltvik. så förstår att det inte finns mycket att göra. har för mig att det ska finnas övernattnings ställen på vissa fängelser men tyvär inte alla. och om du har långt straff och sitter för något tillräckligt grovt så är det övervakade besök i början innan det blir obevakade och permisar men det kan du fråga dom som jobbar där om.( glömer bort vad det hete när man hade en plit man pratade med och som man skulle gå till om det var något. tror det hete hanterare eller kontakt man eller något sådant) håll ut så länge och hör av dig om du får tråkigt och jag hoppas att jag har förskigrat lite tid åt dig....   

M.V.H: Fredde

Ja det är så synd om de som sitter inne. Stackars krakar. De kan ju inte hjälpa att de begått brott!
  • Anonym (Mesar ska inte begå brott!)

TS har uppenbarligen rökt på kraftigt då det är ren bullshit! Sen finns det inget jag hatar mer än de som gnäller på sin tid när de sitter inne, speciellt dess människor med kaffevolta som man skulle kunna sitta av på toan när man sitter inne! Ge dig inte in i leken om du inte leken tål! Sånna här mesiga gnällspikar var det värsta jag visste när jag satt inne, det är för fan bara att göra tiden när du väl har torskat för har du ballar att begå brott borde du fan ha ballar att sitta av din tid om och när den dagen kommer!

• nokitus
    lilleman2000 skrev 2015-07-22 21:09:50 följande:

Är du rackar rackar skinhuvu? Som kackade på R-kiosken fönstret?

Klamydia? Ojnej???? skojj:D:D
  • Anonym (me2)
    Anonym (buhu) skrev 2015-07-22 21:14:44 följande:

Jaha men det var fortfarande DU som sa att du suttit i fängelse.

Åh fick du samhällstjänst så blev du ju fortfarande dömd.

Ja och jag har inte sagt något annat heller. Jag har flera ggr skrivit att JAG inte visste att det var olagligt.

Ja ja, jag räddade livet på ett barn så det var värt straffet!
  • Anonym (Jadu)
    Anonym (me2) skrev 2015-07-23 06:57:09 följande:
    Ja och jag har inte sagt något annat heller. Jag har flera ggr skrivit att JAG inte visste att det var olagligt.

Men Gud vad nyfiken jag blir. Kan du inte berätta vad du gjorde?
  • Anonym (buhu)
    Anonym (me2) skrev 2015-07-23 06:57:09 följande:

Åh du fick samhällstjänst för att du räddade ett barn? Säkert. Du får.gärna berätta hela historien. För ingenting av det du sagt hittills går ihop.
  • Anonym (me2)
    Anonym (buhu) skrev 2015-07-23 09:44:42 följande:
    Åh du fick samhällstjänst för att du räddade ett barn? Säkert. Du får.gärna berätta hela historien. För ingenting av det du sagt hittills går ihop.

Kommer inte berätta mer än detta då jag inte vill bli igenkänd här på fl.
  • Anonym (buhu)
    Anonym (me2) skrev 2015-07-23 10:26:59 följande:

Kommer inte berätta mer än detta då jag inte vill bli igenkänd här på fl.

Ditt val. Men jag tror inte på ett ord du säger, som sagt inget av det du sagt hittills går ihop.
  • Anonym (me2)
    Anonym (buhu) skrev 2015-07-23 10:33:26 följande:
    Ditt val. Men jag tror inte på ett ord du säger, som sagt inget av det du sagt hittills går ihop.

Bryr mig inte det minsta om du tror på mig eller ej. Men allt jag skrivit går visst ihop, det gäller mitt liv så jag borde rimligtvis veta det!
Svar på tråden Min första vecka i fängelset