• EmPe

Vårbebis Malmö 2016

Hej!

Några fler där ute som väntar en liten vårbebis? Själv har jag nyligen plussat så om allt går väl väntas ett litet syskon i början av april!

• Svar på tråden Vårbebis Malmö 2016
  • Familjenholm
    EmPe skrev 2015-11-17 16:45:11 följande:

Oj..har du gått ner 11 kg?! Skönt med ett extra ul. Hoppas det kan lugna dig.

Jag tror nog att vi väntar en liten kille till. Kom på mig själv med att säga "han" flera gånger när vi var på ul:) Sen satte jag mig in i nub-teorin och enligt den är det också en kille. Haha..ska bli så kul att få veta.

Lycka till i morgon!

Ja tyvärr har jag det, men jag har äntligen slutat gå ner i vikt och ligger stabilt nu, tror bara att det är en tidsfråga innan vågen börjar gå uppåt istället. Hur mycket har du gått upp i vikt?

Ja det var jätteskönt med extra ultraljud, värt varenda krona, allt såg jättebra ut, alla organ såg friska ut och den växer som den ska. Längtar så till nästa om 1,5 vecka.

Tyvärr har jag fortfarande lågt TSH värde och höga järndepåer, har dock inte fått svar på hur de tänker gå vidare med det.

Åhh vad spännande, då får vi se om din känsla är rätt eller inte. :)
  • Familjenholm
    RobzMarley skrev 2015-11-28 09:12:57 följande:

Men oj 11 kg! Hur gick ul??

Ja 11 kg är ganska mycket, men nu har jag slutat gå ner i vikt i alla fall. Hur mycket har du gått upp?

Ul gick jättebra, bebis mådde bra och alla organ såg ut som de skulle. Så nu längtar vi till nästa ultraljud om 1,5 vecka då vi ska få se vem som gömmer sig därinne. När ska du på ditt RUL?
  • Familjenholm
    RobzMarley skrev 2015-11-28 09:15:28 följande:

Var hos BM igår o fick lyssna på hjärtljuden. Bebis ville inte ligga still så det var svårt.

Här har jag börjat tro det är en pojke. I början har jag trott på tjej. Men nu har mina naglar blivit så hårda (med dottern klövs de på mitten) och haft UVI vilket jag hade jätteofta m killarna men aldrig med dottern

Vad mysigt att få lyssna på hjärtljuden, min barnmorska gär inte det förrän i vecka 24, men jag fick höra på ultraljudet istället, bad särskilt om det.

Vad spännande, då får vi se om det är en liten kille som ligger i din mage då. :)
  • Familjenholm
    EmPe skrev 2015-11-30 09:35:23 följande:

Tänkte skapa en fb-grupp nu men för att göra det måste jag lägga till en medlem. Kan du skicka pm med ditt namn så jag kan lägga till dig? Ska jag göra gruppen hemlig eller sluten?

Om ni skapar en grupp så hojta till för då återaktiverar jag nog mitt konto. Jag skulle nog föredra en sluten, men jag är flexibel. :)
  • Familjenholm
    RobzMarley skrev 2015-11-28 21:14:46 följande:

Åh mysigt ha en egen doppler. Jag har varit lite sugen på en!

Skoj med gäster!!

Jag har också varit sugen på att köpa en sådan, men har hört att det kan vara svårt att hitta hjärtljuden vilket kan skapa oro, men det kanske är olika?
  • EmPe

Är det någon som vill vara med i fb-grupp? Jag tänkte skapa en grupp men för att kunna göra det måste jag bjuda in någon... Kan inte någon skicka sitt namn i pm till mig så att vi kan komma igång med en grupp. Vi börjar ju närma oss halvvägs nu;)

• RobzMarley

Jag är gärna med.:)

EmPe skrev 2015-12-09 14:20:39 följande:

Är det någon som vill vara med i fb-grupp? Jag tänkte skapa en grupp men för att kunna göra det måste jag bjuda in någon... Kan inte någon skicka sitt namn i pm till mig så att vi kan komma igång med en grupp. Vi börjar ju närma oss halvvägs nu;)

• EmPe
    RobzMarley skrev 2015-12-09 15:20:10 följande:

Jag är gärna med.:)

Vad glad jag blev när jag såg att det var du:) Vi var med i samma (stora) mammagrupp på fb. Skrev till dig när du valde att gå ur men du hade redan lämnat gruppen då:(

Det är jag som bor i västra hamnen med en son som har samma namn som din ena son:) Fixar gruppen i morgon!
  • Familjenholm
    EmPe skrev 2015-12-09 14:20:39 följande:

Jag vill gärna vara med, ska bara fixa mitt konto först. Ordnar det i dagarna och så lägger jag ett privat meddelande till dig.

På fredag går jag in i vecka 20 och då är det dags för RUL för vår del. :) Håll tummarna för att allt ser bra ut.
  • RobzMarley
    EmPe skrev 2015-12-09 20:30:56 följande:
    Vad glad jag blev när jag såg att det var du:) Vi var med i samma (stora) mammagrupp på fb. Skrev till dig när du valde att gå ur men du hade redan lämnat gruppen då:(

Det är jag som bor i västra hamnen med en son som har samma namn som din ena son:) Fixar gruppen i morgon!
    Aha!! åh vad kul! Jag har tänkt på dig!!

Haha.. Ja, alltså jag fick ett mindre spel där haha. Alltså riktigt hormonspel. Den var så himla stor den gruppen. Är med i en mindre nu. Sen vissa där klarade mina hormoner inte av. (Japp, skyller sllt på dem just nu )
  • EmPe
    Familjenholm skrev 2015-12-09 20:47:55 följande:
    Jag vill gärna vara med, ska bara fixa mitt konto först. Ordnar det i dagarna och så lägger jag ett privat meddelande till dig.

På fredag går jag in i vecka 20 och då är det dags för RUL för vår del. :) Håll tummarna för att allt ser bra ut.
    Vad kul att du vill vara med:)

Spännande med rul, klart jag håller tummarna:) Kommer gå så bra! Jag har mitt på tisdag nästa vecka, längtar så!
  • EmPe
    RobzMarley skrev 2015-12-10 08:55:53 följande:
    Aha!! åh vad kul! Jag har tänkt på dig!!

Haha.. Ja, alltså jag fick ett mindre spel där haha. Alltså riktigt hormonspel. Den var så himla stor den gruppen. Är med i en mindre nu. Sen vissa där klarade mina hormoner inte av. (Japp, skyller sllt på dem just nu )
    Hahaha..jag förstår vad du menar:) Jag tycker förvisso att det är lite roande med så mycket blandade människor men det blir ju väldigt ytligt. Med sonen var jag även med i en mindre och lokal grupp och vi träffades ofta och hade det hur mysigt som helst. Hade varit kul om vi blev ett litet gäng nu också:)
  • EmPe

Nu finns det en hemlig fb grupp! Skicka namn i pm till mig så lägger jag till er:)

Svar på tråden Vårbebis Malmö 2016