FDFMGA skrev 2015-08-04 00:42:05 följande:
Tror vi kommer lite från ämnet för tråden.
Om jag inte minns fel så noterade jag att det fanns ett språkfel i ett av mina inlägg i den här tråden, men inte det du tror dig hittat.
"En gång på tiden" passar alldeles utmärkt i sitt sammanhang här. Vilket ju iofs din anmärkning också gör eftersom den understryker det faktum att sverigedemokrater ofta saknar känsla för språk.
Googla gärna och återkom om du har några frågor.
Hur ser du förresten på det faktum att sverigedemokrater ofta har så stora problem med svenskan. Tror du att det kan vara en förklaring till att man köper ett så illa utformat budskap?
Språket är ju vårt främsta verktyg för att förstå omvärlden, men om verktyget är trubbigt och slött så blir ju resultatet därefter?
Ditt alldeles fasansfulla prepositionsbruk blir inte mer rätt för att du svarar på ett högtravande och otrevligt sätt. Min anmärkning har ingenting med sverigedemokrater att göra, det var bara tänkt att peka ut DITT språkfel. Reglerna för prepositionsbruk säger klart och tydligt att det är prepositionen "I" som skall användas när man beskriver förfluten tid.
Resten du skrev ser jag inte relevansen i. I synnerhet då jag har en universitetsexamen i språk, har undervisat i både svenska och svenska som andraspråk. Jag använder inte Google för att slå upp grammatikfrågor, det finns riktiga grammatikböcker att använda i detta sammanhang.
Dessutom är jag inte sverigedemokrat och har inte några planer på att bli i framtiden heller. Jag är liberal och det skäms jag inte ett dugg över.
Att sverigedemokrater "ofta" skulle ha större problem med svenskan än t ex vänsterpartister, är inte något faktum. Det är din subjektiva uppfattning.
Efter hand som SD:s väljarkår dessutom expanderar, är det numera fler än de traditionellt lågutbildade som sluter sig till Sverigedemokraterna. Varje ny väljarundersökning visar, att det huvudsakligen är från de borgerliga partierna SD:s nya väljare kommer.