• emliz

    Är du rädd för att ladda din mobil på natten?

    Under sommaren stod det mycket om mobiltelefoner som börjat brinna när de har laddat, på natten. Har detta påverkat dej något? Är du rädd för att mobilen ska fatta eld när den laddar under natten?

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är du rädd för att ladda din mobil på natten?
  • M r a u

    Jag är drar ur så gott som allt på nätterna och nästan alltid gjort. Några gånger i veckan kollar jag att brandvarnaren fungerar med. Snudd på OCD

  • Maria 434

    Eftersom jag bara har elektrisitet på natten så självklart laddar jag då, vilket jag även gjorde när jag hade el dagtid.

  • emliz
    Maria 434 skrev 2015-08-05 14:25:26 följande:

    Eftersom jag bara har elektrisitet på natten så självklart laddar jag då, vilket jag även gjorde när jag hade el dagtid.


    Varför har du bara elektricitet på natten? *bara nyfiken*
  • Satra
    Panduro skrev 2015-08-05 13:29:27 följande:
    Dessutom har jag kvar laddaren i uttaget 90% av gångerna jag laddat.
    Det däremot är farligt nära en brand. Inte för alla laddare men av vissa märken, fick jag höra i går.

    Jag har alltid laddat på natten men efter att jag läste om faran med det har jag slutat.
  • IsDimma

    Laddar alltid telefonen nattetid. Och även en gång dagtid *iphone*. Det behövs. Laddar även ipaden dagtid. Mina ipodar däremot laddar jag nästan alltid dagtid - men det borde vara ännu sämre ur brandstnpunkt då ingen är hemma dagtid

  • 160428

    Jag laddar aldrig min mobil när jag inte kan "ha koll" på den. Samma princip med allt som går på ström. :P


    Scrapbooking, korttillverkning och pyssel: www.instila.se
  • Mascaraklumpar

    Nej, eftersom jag vaknar när jag får ett sms eller mail vaknar jag väl antagligen om den börjar brinna också. Det är väl värre på dagen i så fall, när jag lägger den på laddning och går ut i trädgården eller duschar.

  • Maria 434
    emliz skrev 2015-08-05 14:35:11 följande:

    Varför har du bara elektricitet på natten? *bara nyfiken*


    Är på en liten ö utanför Borneo (Malaysia) där vi endast har dieselaggreggatet på från solnedgång till tidig morgon
  • minerva123
    MammAmma skrev 2015-08-05 14:37:40 följande:

    Nej, eftersom jag inte nyttjar Apple-produkter.


    Det var ett fall med en originalladdare till en Samsung Galaxy som började brinna nu under sommaren. Så brandfaran gäller tyvärr inte bara Apples produkter.
  • MammAmma
    minerva123 skrev 2015-08-06 17:14:08 följande:

    Det var ett fall med en originalladdare till en Samsung Galaxy som började brinna nu under sommaren. Så brandfaran gäller tyvärr inte bara Apples produkter.


    Ah, har läst och hört om många sådana incidenter genom åren, av diverse märken. Verkar dock som att det är mer förekommande bland Appleprodukter.
Svar på tråden Är du rädd för att ladda din mobil på natten?