• Lars E

Sverigedemokraterna nu största parti-Bra eller dåligt?

Enligt senaste mätningen från Yougov är nu SD Sveriges största parti men åsikterna går isär om trovärdigheten i undersökningen. Men sista valet så var just Yougov dom som var närmast att förutspå valresultatet så nog borde dom andra partierna ta undersökningen på allvar eller?
    http://i.imgur.com/dvwyWZi.jpg

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Sverigedemokraterna nu största parti-Bra eller dåligt?
  • grind
    Rataxes skrev 2015-12-20 13:18:42 följande:

Undrar om medlemmarna är nöjda med att deras avgifter går till politiska kampanjer?

Är LO-sekten själva nöjda med resultatet av den senaste kampanjen mot SD?

Finns det några LO-medlemmar här som kan kommentera?

Varför går de inte ur och bildar ett eget fackförbund. Skulle aldrig acceptera att bli behandlad på det sättet.
  • Rataxes
    grind skrev 2015-12-20 13:24:57 följande:
    Varför går de inte ur och bildar ett eget fackförbund. Skulle aldrig acceptera att bli behandlad på det sättet.
    SD försökte ju med ett eget fackförbund, men det gick väl inte så lysande? De som är LO-medlemmar får väl börja förändra stadgarna genom att vara aktiva gräsrötter i de olika förbunden och förändra inifrån.
    själv lever du på nån annan - Rövtorkarens ord om anställda.
  • Moderno
    Kung Markatta skrev 2015-12-20 01:15:10 följande:

Med den här utvecklingen dröjer det nog inte länge innan SD-företrädare börjar bli nominerade och även invalda på ledande poster inom i alla fall vissa av LO-förbunden.

Frågan är om det finns några kandidater (det har väl varit förenat med vissa risker att vara LO-medlem och sympatisera med SD)?
  • Rutgers
    Rataxes skrev 2015-12-20 13:18:42 följande:
    Undrar om medlemmarna är nöjda med att deras avgifter går till politiska kampanjer?
    Är LO-sekten själva nöjda med resultatet av den senaste kampanjen mot SD?
    Finns det några LO-medlemmar här som kan kommentera?
    Bara för att förtydliga, jag är inte med i LO eller något annat fackförbund öht. Har inte för avsikt att gå med heller.

Men jo, det blir än mer intressant längre fram då fler och fler organisationer får större andel SD-anhängare vad som kommer hända. Inte minst med SVT och tidningsstöd efter nästa val. Jag hoppas SD lägger fram ett förslag om 0 kr i tidningsstöd och till SVT när de sitter i regeringen...

• Rutgers
    Moderno skrev 2015-12-20 13:34:17 följande:
    Frågan är om det finns några kandidater (det har väl varit förenat med vissa risker att vara LO-medlem och sympatisera med SD)?
    I princip är det förenat med risk i hela samhället att vara SD-sympatisör. Kan tyckas var märkligt då var 4-5 person är det.
  • grind
    Rutgers skrev 2015-12-20 13:41:42 följande:

Bara för att förtydliga, jag är inte med i LO eller något annat fackförbund öht. Har inte för avsikt att gå med heller.

Men jo, det blir än mer intressant längre fram då fler och fler organisationer får större andel SD-anhängare vad som kommer hända. Inte minst med SVT och tidningsstöd efter nästa val. Jag hoppas SD lägger fram ett förslag om 0 kr i tidningsstöd och till SVT när de sitter i regeringen...

Ja, det är absurt att skattemedel går till propagandaorgan som ex SVT.
  • Lars E

Urtypen för en självgod uppblåst fackpamp är väl LO:s ordförande Karl-Petter Thorwaldsson? Som här i princip blir helt överkörd av Åkesson i en duell i Aktuellt.

">

• HenryIronstead2
    grind skrev 2015-12-20 13:48:03 följande:

Jo det är det, men ser det inte mycket så ut i Europa? Alla kanske fortsätter i ren tradition. Inhemsk kultur och allt det där. Jag vet inte om det är så idag men det har iaf varit statlig tv i ett antal europeiska länder (BBC, RAI, TVE, osv)
    Nej jag blev inte bannad, jag drog tillbaka mitt medlemskap / H. I.
  • grind
    HenryIronstead2 skrev 2015-12-20 14:29:31 följande:

Jo det är det, men ser det inte mycket så ut i Europa? Alla kanske fortsätter i ren tradition. Inhemsk kultur och allt det där. Jag vet inte om det är så idag men det har iaf varit statlig tv i ett antal europeiska länder (BBC, RAI, TVE, osv)

Jag tror att dituationen är extrem beträffsnde SVT. Tror knappast att britterna betalar flera tusen per person och år till BBC.
  • HenryIronstead2
    grind skrev 2015-12-20 14:34:20 följande:
    Jag tror att dituationen är extrem beträffsnde SVT. Tror knappast att britterna betalar flera tusen per person och år till BBC.

Jo. Inte lika mycket men ändå.

Since 1 April 2010 the annual licence fee has been £145.50 for colour and £49.00 for black and white.[2][3][4] Income from the licence is primarily used to fund the television, radio and online services
    /wiki

en.m.wikipedia.org/wiki/Television_licensing_in_the_United_Kingdom
  • MonkeyBusiness
    grind skrev 2015-12-20 13:48:03 följande:
    Ja den där förbannade jävla TV-avgiften!!!

Jag spyr på alla skitprogram som visas men tvingas ändå att slänga ut över 2000 spänn per år för något jag inte vill ha.
    Allt, precis ALLT är vänstervridet och nu höll jag på att glömma att jag är på FL, höll på att skriva mitt hjärtas mening om all PK-media inklusive Sveriges Radio som också massproducerar politiskt korrekt dynga. Bara en sån som Täppas Folgelberg... som sitter och spyr vänsterpropaganda och sågar alla som inte håller med honom. (Ring P1, varje vardag 9,30 till 10,00)

Jag vill INTE betala för det!

Men jag har inget val och riskerar att bli polisanmäld om jag inte betalar. 

Jag ser på tv kanske en eller ett par gånger per månad, skulle lätt kunna slänga ut tv:n. Däremot har min son tv som han ser på dagligen, via kabel från datorn och inga jävla tv-program. Men det måste betalas... som en jävla möbelskatt!!!

Fan så arg jag blir!
    Du vet att jag har rätt. =)
  • HenryIronstead2
    MonkeyBusiness skrev 2015-12-20 14:54:58 följande:
    Ja den där förbannade jävla TV-avgiften!!! Jag spyr på alla skitprogram som visas men tvingas ändå att slänga ut över 2000 spänn per år för något jag inte vill ha. Allt, precis ALLT är vänstervridet och nu höll jag på att glömma att jag är på FL, höll på att skriva mitt hjärtas mening om all PK-media inklusive Sveriges Radio som också massproducerar politiskt korrekt dynga. Bara en sån som Täppas Folgelberg... som sitter och spyr vänsterpropaganda och sågar alla som inte håller med honom. (Ring P1, varje vardag 9,30 till 10,00) Jag vill INTE betala för det! Men jag har inget val och riskerar att bli polisanmäld om jag inte betalar.  Jag ser på tv kanske en eller ett par gånger per månad, skulle lätt kunna slänga ut tv:n. Däremot har min son tv som han ser på dagligen, via kabel från datorn och inga jävla tv-program. Men det måste betalas... som en jävla möbelskatt!!! Fan så arg jag blir!

Det ÄR en möbelskatt. Bra ord! Är säker på att framtidens människor kommer skratta åt det precis som turister idag fnissar åt Amsterdams gamla fönsterskatt (skröna om att husen fick betala skatt per fönster, stämmer inte utan det var efter kvadratmeter - vilket förklarar varför vissa hus är så små och smala).

Men en tv kan gå sönder vet du. Och då kan du gå in på radiotjänst hemsida och avregistrera ditt tv-innehav.
  • HenryIronstead2

Oj? Hamnar min sidfot i inlägget nu? Skumt. I alla fall, nej SVT kommer fortsätta vara en propaganda-maskin under Helins styre. Egentligen har SVT spelat ut sin roll. När t o m nyhetsuppläsare inte kan hålla masken pga pk-filtrerade "nyheter"...

• MonkeyBusiness
    HenryIronstead2 skrev 2015-12-20 15:02:20 följande:

Det ÄR en möbelskatt. Bra ord! Är säker på att framtidens människor kommer skratta åt det precis som turister idag fnissar åt Amsterdams gamla fönsterskatt (skröna om att husen fick betala skatt per fönster, stämmer inte utan det var efter kvadratmeter - vilket förklarar varför vissa hus är så små och smala).

Men en tv kan gå sönder vet du. Och då kan du gå in på radiotjänst hemsida och avregistrera ditt tv-innehav.
    Ja, nu myntade jag nog nästa års nykomling hos SAOL.
    *gubbjävel som inte fungerar igen...... ARG jag blir!*

En gång i tiden betalade vi hundskatt och fick ett litet  metallmärke som skulle fästas på halsbandet, ungefär lika tokigt.

Jo tv´n kan gå sönder men den köptes förra veckan... får TV-tjänst fortfarande skvaller från butikerna så är jag rätt körd där. Sicken skit alltså, och totalt jävla bakbunden känner man sig.
    Som att vara tvingad att ge tiggarna pengar... så känns det. JAG VILL INTE BETALA FÖR NÅGOT JAG INTE VILL HA!!!
  • Flash Gordon
    Kung Markatta skrev 2015-12-20 01:15:10 följande:
    Med den här utvecklingen dröjer det nog inte länge innan SD-företrädare börjar bli nominerade och även invalda på ledande poster inom i alla fall vissa av LO-förbunden.
    Kommer inte att hända. Finns gott om paragrafer i LO:s stadgar som i praktiken hindrar andra än S-vänliga att få en maktposition.

Exempelvis är varje person som inte är beredd att aktivt samarbeta med socialdemokraterna diskvalificerad för uppdrag inom LO.

Detta var en gång i tiden tänk för att skydda LO från att bli övertaget av kommunisterna men det fungerar givetvis lika väl för att hålla borta andra partier också.

För att SD ska kunna få makt inom LO behöver de först ändra stadgarna men de kan inte ändra stadgarna så länge de inte har makt, så ...
Svar på tråden Sverigedemokraterna nu största parti-Bra eller dåligt?