• Alexi

Var du med ditt barn på uppropet i första klass?

Var du, barnets andra förälder eller båda med på uppropet i första klass? Om inte, varför inte?

Jag tycker det är en rätt stor grej med att börja skolan på riktigt så det känns viktigt för både oss och vår dotter att vara med. Med alla resonerar ju inte likadant, hur resonerar du?

• Svar på tråden Var du med ditt barn på uppropet i första klass?
  • Kaupa Jaur

Jag var med min son, pappan också.
    Jag jobbar som lärare och förra hösten hände något jag aldrig tidigare upplevt i mitt yrkesverksamma liv - i en klass på 21 barn dök 0 föräldrar upp. Märkligt på så många barn (gällde att börja ettan i nystartad skola dessutom.)

• mamma 86
    tobbe01 skrev 2015-08-27 17:37:54 följande:

Vi har alltid varit med båda föräldrarna. Ingen är så oumbärlig på jobbet att man inte kan få gå ifrån en timme. Inte ens statsministern (eller kanske framförallt han). Vi har också gemensamt gått på varje kvart i skolan, trots att vi varit separerade.

Oj så ni får bara gå? Hade jag aldrig fått. Så du har fel i att alla kan gå ifrån en timme.
  • mamma 86

Ibland ÄR man oumbärlig på sitt jobb men det kanske är svårt att förstå om man inte har en viss typ av jobb. Men jag ska genast hälsa min chef att barnen (1-2 år) får klara sig själva en stund när jag går ut. Att mina kollegor var på semester (därför jag inte fick ledigt själv) kan jag ju bara strunta i eller hur.

• blomblad

Nu är jag bonusmamma men nej, min sambo var inte med. Inte bonusens mamma heller. Info om det hade gått ut på mail och av någon anledning kom det inget till någon av oss eller föräldrar till 2 andra barn. Så alla andra 20 barn hade någon förälder med sig förutom min bonus och 2 till. Riktigt jäkla dåligt tycker jag!

• Rosa rugosa

Ja, jag var med. Ungefär hälften av barnen hade någon anhörig med (de flesta en förälder, någon två, någon hade sin mormor med istället).

• Harmagedon