• Anonym (TS)

Bästa frukosten

Hej!

Frukost är det bästa jag vet!

Det är så trevligt att dricka en kopp kaffe och ta det lugnt. Idag äter jag mannagrynsgröt. Jag ÄLSKAR det. Äter det dock sällan, blir tjock. Beskriv din bästa frukost - godaste, trevligaste.

• Svar på tråden Bästa frukosten
  • Ronga

Ägg är gott på mackor och du får dessutom i dig i princip allt förutom vitamin C. 
    Annars älskar jag avokadomackor mmmm

Ronga är en trevlig och äventyrlig sköldpadda
  • Aniiee
    Vickslick skrev 2015-10-13 16:54:58 följande:
    Helt klart bästa frullen med nybakat. Men när ska man ha tid att baka?
    På kvällen innan. Kalljäsa degen utbakad till frallor till morgonen därpå. Det kan man göra med ALLA degar, inte bara de som benämns "kalljästa". Man kan till och med göra det med kanelbullar.
    Will you be forgiven when the cold grave has come?
  • Teddis
    Aniiee skrev 2015-10-12 00:05:36 följande:

Jag kan inte kalla de för "den bästa frukosten", men här är frukostarna jag ska lära mig att äta frukost med (jag är urusel på frukost):

Frukost1: Fil med musli och banan, knäckebröd med leverpastej och gurka, rågbröd med ost

Frukost 2: (Varm) Choklad, Rågbröd med leverpastej och gurka, franska med ost och marmelad

Frukost 3: Havregrynsgröt med mjölk och sylt, Rågbröd med leverpastej, Juice

Frukost 4: Äggröra, Franska med ost och marmelad, Juice

Frukost 5: Fil med cornflakes, Rågsiktsbröd med leverpastej, knäckebröd med mjukost, Juice

Frukost 6: (Varm) Choklad, Rågbröd med smör och köttpålägg, Franska med marmelad, 

Frukost 7: Mannagrynsgröt med kanel och mjölk, Rågbröd med leverpastej och gurka, Franska med ost och marmelad

Frukost 8: Rostbröd med smör och kokt ägg, Löskokt ägg, (Varm) Choklad.

Vem vet, kanske jag aldrig äter frukost igen efter det.... =P

Ambitiös lista. Hamnar i frukost heaven här, låter asgott.
  • Teddis
    MEE83 skrev 2015-10-12 00:15:56 följande:

Ser inte så "farligt" ut Aniiee, hoppas det går bra! :)

Jag gillar att slänga ihop en fruktsallad på morgonen, det tar inte många minuter att skära upp frukt i lagom bitar, sedan blandar jag i hackade nötter, och toppar med vaniljyoghurt och malen kanel. 

Jag är svag för den klassiska kombinationen äpple+vanilj+kanel. Smakar mumma, och känns fräscht, ibland krävs det något mer för att fylla på energidepåerna, men det är en favorit. Dricker juice. 

Mums mums! Kanel är världens bästa krydda, kan man nästan ha på allt.
  • Teddis
    Ronga skrev 2015-10-12 15:16:04 följande:

Ägg är gott på mackor och du får dessutom i dig i princip allt förutom vitamin C. 

Annars älskar jag avokadomackor mmmm

Åh, nu blev jag hungrig. :(
  • Teddis
    Aniiee skrev 2015-10-13 17:08:19 följande:

På kvällen innan. Kalljäsa degen utbakad till frallor till morgonen därpå. Det kan man göra med ALLA degar, inte bara de som benämns "kalljästa". Man kan till och med göra det med kanelbullar.

Precis, degar mår bäst av att jäsa långsamt.
  • Teddis

Idag provade jag Coops xtra-kvarg.

Jag hade låga förhoppningar på den men blev glatt överraskad. Förpackningen ser otroligt trist ut och man tänker att det väntar en grynig kvarg likt keso när man drar bort foliepappret, men tji fick jag. Den var fantastisk. Både konsistens o smakmässigt. Man ska inte döma hunden efter håren.

Så Coop är bäst på kvarg!! Alla deras kvargar har varit gudomliga.

• Teddis

Havregrynsgröt!

Förvånansvärt helt ok.

Tapetklister men ekologiska fina gryn gör det hela mer aptitligt. Grova och fina gryn är ingen skillnad på, de fina är klippta i mindre bitar. Känner oslåbar nu med alla mineraler i kroppen nu

Längtar till äppelmoset kommer, beställt handmade. Vad tror ni om det? Förstör man sin sundhet med äppelmos :/

• fluu

Min älsklingsfrukost är kanske lite annorlunda - soppa. Då helst från gårdagen och helst kålsoppa. Och så ett gott rågbröd utan smör på att doppa i soppan. Äter jag en sådan frukost är jag sedan glad hela dagen.

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • HejPippi
    fluu skrev 2015-10-16 18:27:06 följande:

Min älsklingsfrukost är kanske lite annorlunda - soppa. Då helst från gårdagen och helst kålsoppa. Och så ett gott rågbröd utan smör på att doppa i soppan. Äter jag en sådan frukost är jag sedan glad hela dagen.

Mm håller med, älskar "middagsmat" som frukost! Och soppor äter jag typ 4 gånger i veckan haha. Så gott!
  • Teddis

Instämmer. Soppa är gott.

Provade Lindahl's kvarg nötchoklad som efterätt till frukost. Helt ok men tycker nig Nutella är bra som den är. Hellre den faktiskt.

Svar på tråden Bästa frukosten