• Anonym (Man)

Jag tänker överraska min tjej genom att dyka upp när hon dejtar en annan man ikväll

Hej.

Ska försöka skriva det här trots att jag mår så illa. Jag och min sambo har varit tillsammans i 6 år. Jag har köpt en ring för stt fria om några veckor när vi åker till USA.

För två veckor sedan upptäckte jag att hon har en affär med en annan man. Detta upptäckte jag då hon kunde få sms sent på kvällen och hon alltid gömde sig när hon sms:ade. En dag när hon duschade bestämde jag mig för att kika igenom hennes mobil. Då upptäcker jag att hon har en konversation med en man. Jag har alltid sett mig själv som en stark man som kan hantera situationer. Men jag tror jag har fel. Upptäckten av hennes otrohet har brutit ner mig. Jag känner mig svag och hjälplös. Jag har gått in i en så stark sorg att jag varken vet in eller ut. Jag spelar bara med. De här två veckorna har jag bara lett och försökt förneka faktumet för mig själv. Jag har försökt intala mig själv att jag missförstått.

Min sambo visar inga kalla känslor mot mig. Hon spelar glad. Trevlig. Hon säger fortfarande att hon älskar mig, osv. Det kanske låter extremt svagt för er att jag inte klarar av att konfrontera henne. Jag vet själv inte varför jag inte klarar av det. Jag älskar henne så mycket att jag inte kan ta in det här.

De senaste tre dagarna har jag läst hennes konversation på sms medan hon duschat. De har idag bokat en träff med varandra på en bar inne i stan på Östermalm. När jag frågade henne vad hon har för planer idag sa hon att hon ska träffa sin syster och att de ska gå på bio ihop. Det är ju en ren lögn eftersom hon ska träffa mannen hon dejtar.

Idag har jag insett att jag borde gå vidare. Jag borde avsluta det här. Det hon gör mot mig är inte rätt. Och det är inte rätt att jag låter mig förneka det hon gör. Jag håller på att bli galen av smärtan inom mig.

Jag funderar på att gå till baren de ska träffas vid idag och "överraskat" sätta mig brevid dem och fråga "hej, var är din syster? Ska du presentera mig för ditt sällskap?"

Det kanske är fånigt. Men jag tror det är det enda rätta jag borde göra. Det är vad jag känner inom mig.

Därefter gå hem och ta mitt pick och pack och dra. Mina föräldrar bor i närheten så jag kommer åtminstone ha någonstans att bo.

Jag vet egentligen inte vad jag vill med denna tråd. Känner mig bara jävligt ensam och sårad. Ville skriva av mig. Kanske om ni varit med om något liknande? Eller om ni kan ge tips på hur jag ska tackla mina känslor?

• Svar på tråden Jag tänker överraska min tjej genom att dyka upp när hon dejtar en annan man ikväll
  • KanDetHändaNu
    T W skrev 2015-10-19 01:43:43 följande:

Varför är tråden flyttad till sandlådan/ egotrådar? (ego?)Ts avsikt har ju inte varit att tramsa.. Borde väl vara bättre att ta bara bort inläggen som spårade ur?

Moderatorerna kanske kan se vilken användare det är, det kanske inte går att vara anonym från dom? Har ingen aning om hur det funkar, men det känns inte omöjligt om det skulle vara så...
  • PelleX
    Anonym (Man) skrev 2015-10-18 14:17:28 följande:

Tack för ert stöd. Efter mitt senaste inlägg hade jag det ganska tufft. Jobbig kväll och natt.

Mångahar undrat om hon har hört av sig. Hon har både ringt och sms:at samt skickat privata meddelanden på Facebook. Hon skriver att hon vill prata med mig och att hon älskar mig och att hon vill dela sitt liv med mig och gifta sig. Hon skriver "det är inte som du tror". En sån klassisk kommentar.

Att hon slriver så gör mig bara mer ledsen. Jag vill helst bli lämnad i fred av henne. Jag orkar inte med detta! Men jag är heöt förvirrad. Bör jag ens svara? Vaf ska jag skriva? Ohh jag vet varken in eller ut.

PS: de som skriver på denna tråd och låtsas vara mitt ex får gärna sluta.

Så hon vill till och med gifta sig med dig efter detta avslöjande. Du beskriver ju inte i detalj vad som blev sagt, men det verkar som hon där på resturangen inte sa något som visade att det var dig hon ville ha. Du sitter väl och funderar på när och varför det gått galet. Om du pratar med henne så får du en förklaring. Den är antingen ärlig eller bortförklaringar. Du sitter väl lite av faciten sedan du läst hennes mobil. Då kommer du att ta ett steg till i att gå vidare. Finns det en risk att som hon säger att det inte är som du tror? Var det ev så att du uppfattat situationen fel pga att du var så under press?

Lycka till vidare.
  • Thyla
    Anonym (Man) skrev 2015-10-18 14:17:28 följande:

Tack för ert stöd. Efter mitt senaste inlägg hade jag det ganska tufft. Jobbig kväll och natt.

Många har undrat om hon har hört av sig. Hon har både ringt och sms:at samt skickat privata meddelanden på Facebook. Hon skriver att hon vill prata med mig och att hon älskar mig och att hon vill dela sitt liv med mig och gifta sig. Hon skriver "det är inte som du tror". En sån klassisk kommentar.

Att hon slriver så gör mig bara mer ledsen. Jag vill helst bli lämnad i fred av henne. Jag orkar inte med detta! Men jag är heöt förvirrad. Bör jag ens svara? Vaf ska jag skriva? Ohh jag vet varken in eller ut.

PS: de som skriver på denna tråd och låtsas vara mitt ex får gärna sluta.

Nej du ska inte svara. Du ska hämta dina grejer som är kvar och sedan fortsätter du att inte svara. Det är avslutat kapitel. Finns inget att prata om. Hon var otrogen. Det såg du svart på vitt. Då får hon stå för konsekvenserna.

Ps ignore trollpatrasket i tråden, de är väl som vanligt mobbare som måste häva sig på ett sätt för att inte bli mobboffer. Patetiskt.
  • K med lilla E
    Thyla skrev 2015-10-19 08:54:10 följande:

Nej du ska inte svara. Du ska hämta dina grejer som är kvar och sedan fortsätter du att inte svara. Det är avslutat kapitel. Finns inget att prata om. Hon var otrogen. Det såg du svart på vitt. Då får hon stå för konsekvenserna.

Ps ignore trollpatrasket i tråden, de är väl som vanligt mobbare som måste häva sig på ett sätt för att inte bli mobboffer. Patetiskt.

Men nu ligger denna tramstråden i sandlådan så saken fål väl anses utredd. Trolltråd precis som många av oss anade.
  • SupersurasunkSara

Nu har du kanske lämnat tråden TS, men varför ska du flytta? Om lägenheten är införskaffad för gemensamt bruk kanske det är hon som ska flytta? Om du nu inte vill flytta förstås och inte bo kvar, jag tänkte mest på svårigheten att hitta bostad.

Glöm inte heller bort att du har rätt till hälften av ert gemensamma bohag, dvs det ni köpt för gemensamt bruk. Kanske struntar du i allt sånt, jag vill bara påpeka att du inte behöver gå tomhänt.

Lycka till med livet.

• annananonym
    K med lilla E skrev 2015-10-19 09:12:08 följande:
    Men nu ligger denna tramstråden i sandlådan så saken fål väl anses utredd. Trolltråd precis som många av oss anade.
    Fast det behöver inte betyda att ts är ett troll. Jag har själv skrivit seriösa trådar som har blivit flyttade till diverse andra ställen i forumet vilket är ganska störande när man skriver om något känsligt och inte längre kan vara anonym = inte KAN fortsätta tråden.
  • molly50
    Erik858585 skrev 2015-10-18 23:12:48 följande:

nu har din tjej varit otrogen och du ska skita i vad e rätt eller fel eller fånigt.
    det enda som e viktigt här e att då ska gå ur det här med så lite smärta som möjligt, eller bättre om du mår bra.
    gå och va otrogen om du tycker att det hjälper, rensa hennes mobil från bilder eller konstakter och sen uppdatera mobilen så att hon aldrig kan få tillbaka de, gör hål i alla hennes bh, gör nåt istället att du sitter och tycker synd om dig själv.
    hon har varit otrogen efter 6 år förhållande och va som helst du gör nu har du rätt och göra.

Varför ska TS sjunka till samma låga nivå som sin partner?

Nu har han konfronterat henne tillsammans med mannen hon skulle på dejt med och lämnat henne.
    Jag tror, ärligt talat, att det tog mer för henne än om han hade börjat hämnas och bete sig barnsligt.
    Det känns kanske bättre för stunden,men inte i längden.

Mattias och Hannah.
  • Mariapia1986

Vilken tur att detta hände innan ni gifte er! Du borde träffa en tjej som är värd dig och som aldrig skulle göra så mot dig <3. Tror på dig, det kommer gå bra. Även om det känns som att livet rasar samman just nu.... Stöd är viktigt att få! Sök dig till dina nära och kära som ger dig energi och ta hand om dig själv! Life goes on, med tiden kommer du vara glad att det hände innan allt började med familj osv. Good luck!!!

• frokenkar

Du förtjänar inte lida å grund av de svin! Det finns massor bra, söta trogen och omtänksamma tjejer och du kommer säkert hitta en sånt! Förresten jag är singel och har alla dessa egenskaper  Kyss 

• PelleX

Det blev ingen fortsättning på historien pga av alla trollen som hade vart på samma resturang.

Svar på tråden Jag tänker överraska min tjej genom att dyka upp när hon dejtar en annan man ikväll