• Anonym (Skrämmande)

Vill varna för denna facebookgruppen!

Hej alla som varit eller är i kontakt med sociala myndigheter. Ofta när man är i den sitsen av olika anledningar så söker man hjälp på olika sätt, oftast med personer som själva hamnat i socialens klor. Det finns en grupp på facebook som heter:

Riksföreningen mot tvångsomhändertagningar av barn i Sverige

Rent ut sagt livsfarlig grupp som inte på något sätt tar hänsyn till barn eller vuxna heller. Tyck annorlunda så blir du uthängd av admin som socionom eller deras budbärare. De stjälper enbart utsatta personer och försvårar genom att hänga ut enskilda socionomer och mer än gärna deras familjer. Anklagelser om våldtäkter, missbruk och övriga brott är vardagsmat men inga bevis levereras.

Huvudmännen och kvinnorna i gruppen försöker enbart mata sina egon med urbota inlägg om hur duktiga de är eller hur utsatta de är och fiskar gillanden och styrkekramar. Uppmanar till olagligheter.

Sidan är helt öppen så man behöver inte vara medlem för att bevittna eländet!

Handlar inte om agg från min sida men hela gruppens anda skrämmer mig och ju fler som inte luras in där desto bättre. Och min varningstråd kommer antagligen att hängas ut där med och anklagelserna om socspioner kommer skena.

Nej M och K, er sk organisation är enbart till skada för barn! Och enda syftet är att lyfta era egon på nått vridet sätt!

Börja se att barnens bästa ska komma i första hand och inte föräldrarnas. För det är faktiskt tyvärr så att alla föräldrar är inte lämpliga!

Tack för ordet

• Svar på tråden Vill varna för denna facebookgruppen!
  • Anonym (What?)
    Anonym (Sanningen) skrev 2016-04-05 07:45:46 följande:

Där ser du. Ni arbetar inte 24/7. Bra att det finns människor som engagerar sig men ni jobbar inte 24/7 och många kan även fortsätta med sitt ordinarie arbete.

Om du med det menar att jag inte står på mina fötter 24/7 så har du rätt men jag förmodar att det är OK om din arbetsgivare väcker dig 4 på morgonen? Eller att du finns till hands 24/7 ? Du kan t.ex titta på tiden för mitt inlägg igår. Det är tiden då sista somnat som inte mådde bra innan dess. Ofantligt dumt inlägg.
  • Anonym (arkivet)
    Anonym (Sanningen) skrev 2016-04-05 09:09:51 följande:
    Att gnälla över att ni jobbar 24/7 hjälper inte. Det gör ni inte. Att ni, precis som föräldrar får sitta uppe med oroliga barn gör inteatt ni arbetar dygnet runt.

Familjehem behövs och det finns alla sorter. Vissa engagerar sig, andra ser det som en inkomst källa.
    De familjehem som har "jour" dygnet runt är de familjehem som också får högst ersättning, det finns ju nämligen de barn som har funktionshinder eller psykiska sjukdomar där det krävs att familjehemmet inte arbetar utanför hemmet och att de finns till hands dygnet runt också därför vissa familjehem har avlastning några gånger i månaden.
  • Anonym (What?)
    Anonym (Sanningen) skrev 2016-04-05 09:09:51 följande:

Att gnälla över att ni jobbar 24/7 hjälper inte. Det gör ni inte. Att ni, precis som föräldrar får sitta uppe med oroliga barn gör inteatt ni arbetar dygnet runt.

Familjehem behövs och det finns alla sorter. Vissa engagerar sig, andra ser det som en inkomst källa.

Till att börja med så var mitt första inlägg en del av debatten " från andra sidan" alltså utifrån ett familjehems perspektiv. Alltså ett svar på hur det kan se ut och varför det är svårt för soc att sålla alla anmälningar som kommer in om familjehem. Och om du läser det igen så kan du se att det inte handlar om något gnäll utan en beskrivning på hur det kan se ut att vara just familjehem. Dessutom poängterade jag att jag tycker att det är värt varenda jobbig minut!

Och det är inte svårt för mig att se att du inte har minsta insikt i hur verkligheten ser ut! Är du verkligen så naiv att du tror att det är fullt fungerande barn/ ungdomar som placeras? Och att deras mående går att jämföra med ett barn som haft en trygg uppväxt?

Och agerar och reagerar som ett sådant?

Oroliga barn?!!!

Du har ingen ANING om vad du pratar om!
  • Anonym (Sanningen)
    Anonym (What?) skrev 2016-04-05 09:36:58 följande:

Till att börja med så var mitt första inlägg en del av debatten " från andra sidan" alltså utifrån ett familjehems perspektiv. Alltså ett svar på hur det kan se ut och varför det är svårt för soc att sålla alla anmälningar som kommer in om familjehem. Och om du läser det igen så kan du se att det inte handlar om något gnäll utan en beskrivning på hur det kan se ut att vara just familjehem. Dessutom poängterade jag att jag tycker att det är värt varenda jobbig minut!

Och det är inte svårt för mig att se att du inte har minsta insikt i hur verkligheten ser ut! Är du verkligen så naiv att du tror att det är fullt fungerande barn/ ungdomar som placeras? Och att deras mående går att jämföra med ett barn som haft en trygg uppväxt?

Och agerar och reagerar som ett sådant?

Oroliga barn?!!!

Du har ingen ANING om vad du pratar om!

Jag har full koll. Du är inte den enda med erfarenhet men alla gnäller inte och alla hänger inte ut sina barn så ja, oroliga barn. Hur oroliga och varför finns ingen anledning att diskutera. Allt sånt ingår i uppdraget och många kan arbeta trots placeringar.
  • Anonym (Skrämmande)
    Anonym (:-O) skrev 2016-04-05 10:06:06 följande:

Så fort någon är av en annan åsikt än de i gruppen hängs de ut som socionomer.

De mest aktiva personerna i gruppen är verkligen sjuka :-O

Tänker du på inlägget med skärmdumpar av privat samtal på messenger?
  • Anonym (:-O)
    Anonym (Skrämmande) skrev 2016-04-05 10:33:51 följande:

Tänker du på inlägget med skärmdumpar av privat samtal på messenger?

Dels det men även generellt.
  • Anonym (Sanningen)

Hon ska gå till polisen och få ett fb-konto granskat... Lycka till!

Anonym (Sanningen) skrev 2016-04-05 10:48:17 följande:

Hon ska gå till polisen och få ett fb-konto granskat... Lycka till!

Lästa genom hela konversationen och behöver nu hjälp med att få utpekat vad som skulle anses vara brottsligt och vad de anser vara så hemskt i det som skrevs.
  • Anonym (Sanningen)
    Anonym (:-O) skrev 2016-04-05 10:55:12 följande:

Lästa genom hela konversationen och behöver nu hjälp med att få utpekat vad som skulle anses vara brottsligt och vad de anser vara så hemskt i det som skrevs.

Gissningsvis att föräldrarna har brister som soc har noterat i sina akter och att barnen far illa av det och behöver omhändertas...
  • Anonym (Familjehem)

Nog bäst att hålla sig så långt från den sidan som möjligt!!

Den stackars kvinnan som bara frågade via pm hur föreningen arbetar och tänker blir nu lynchad på sidan.

Dom flesta är bara olyckliga föräldrar som inte förstår varför dom inte får ha sina barn.

Men en liten klick börjar nästan bli otäcka

• Anonym (soc.)
    Anonym (Skrämmande) skrev 2016-04-05 12:33:35 följande:

Enligt M var hon en aktiv missbrukare och om hon nu faktiskt är död misstänker jag mer en oavsiktlig överdos men att de framställer det som självmord för att skuldbelägga socialen.

Att hon hade en relation med M, visar ju att hon hade extremt stora problem med sig själv hursomhelst.

Det är alltså värre för ett barn att hamna hos soc än att bli slagen.

Vad är det för sjuka människor i den gruppen?!

• Anonym (Skrämmande)
    Anonym (:-O) skrev 2016-04-05 13:40:46 följande:

Vissa är "sjuka" i sitt fanatiska hat och kan inte se klart längre. Andra är tragiskt omedvetna om sina egna brister och en del vet men vägrar erkänna. Många tysta försöker nog hitta nån form av information som kan hjälpa dom att förbättra sin föräldraförmåga bl a.

Och såg B's kommentar om det. Han tillhör skaran blint hat samt oförmågan att se sina brister.
  • Anonym (arkivet)
    Anonym (:-O) skrev 2016-04-05 13:40:46 följande:
    Det är den sorts människor som anser att blod är tjockare än vatten och att föräldrar instinktivt är de bästa för sina barn oavsett om de är utvecklingsstörda, psykiskt sjuka, missbrukar mm. bara de får stöd 24 timmar per dygn.
    Maria 434 skrev 2016-04-05 15:33:15 följande:

Såg också hennes inlägg, reaktionerna hon får visar verkligen varför de aktiva i gruppen fått sina barn omhändertagna.

Ja verkligen.
Svar på tråden Vill varna för denna facebookgruppen!